otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Hyundai i10 1.2 D-CVVT Otomatik Elite
Makyajlanan i10, Türkiye’de üretilmeye devam ediyor. Yeni bir yüze ve donanımlara kavuşan otomobil, şehirde hareket ve park avantajı sağlıyor.
Test - Hyundai i10 1.2 D-CVVT Otomatik Elite

Hyundai i10'un ikinci nesli yollarda makyajlı bir şekilde dolaşmaya başladı. İzmit'teki fabrika bantlarından yeni far ve tamponlarla inen i10'nun "taze" bir yüze büründüğünü söyleyebiliriz. Ön tampona yerleştirilen dairesel şekilde LED gündüz farları da makyajdaki yeniliklerden. Arka tamponda da değişikliğe gidilirken, sis lambaları yuvarlak forma kavuştu.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde, Elite donanımıyla gelen 7 inçlik renkli ekranlı multimedya sistemiyle karşılaşıyoruz. CD, DVD oynatabilen sistem içerisinde navigasyon standart olarak geliyor. Geri görüş kamerası görüntülerini izleyebilmek için Smart donamının da eklenmesi gerekiyor.

Mini sınıfta yer almasına ve küçük dış boyutlarına rağmen i10, beklenenden daha geniş ve ferah bir iç mekan sunuyor. Ön koltuklarda uzun boylular için bile yeterli alan sunulurken, arka koltuklarda iki yetişkin rahat yolculuk edebiliyor. 252 litrelik bagaj hacmi de günlük kullanım için yeterli. Hatta bu hacim bir üst sınıfa bile göz kırpıyor. Hyundai i10'un fiyat listesinde; 1,0 ve 1,2 litrelik benzinli atmosferik motorlar yer alıyor. 1,0 litrelik olanda manuel şanzıman seçeneği de sunulurken, 1,2 litrelik motor sadece otomatik şanzımanla satılıyor.

Test aracımızda bulunan 1,2 litrelik, dört silindirli motor, sessiz ve sarsıntısız bir çalışma karakterine sahip. Hızlanma konusu i10 1.2 Otomatik'in uzmanlık alanına girmiyor. Fabrika verilerine göre 13,8 saniye, test verilerinde de 14,4 saniye olan 0-100 km/s hızlanma değerleri otomobilin ağırkanlı bir sürüş karakteri olduğunu gösteriyor. Otoyolda veya ara hızlanmalarda da ihtiyaç duyulan hızlara sakin bir şekilde ulaşıyor. 6,5 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle ekonomi açısından da makul olduğunu gösteriyor.

i10'daki 4 ileri vitesli, geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman konfor görevini başarıyor. Yüksek hızlara çıkmada çok istekli olmayan i10 1.2'nin 5'inci bir orana ihtiyacı yok gibi görünüyor. Vites düşürme hızı konusunda gecikmeler yaşanabiliyor. Vites değişimlerinde çok seri olmadığı durumlarda manuel olarak vites kolu üstünden geçişleri yönetmek gerekiyor. Genel olarak değerlendirildiğinde, Türkiye'de çok fazla seçenek olmayan mini sınıfta i10 güçlü bir temsilci. Küçük boyutlarına rağmen foksiyonel yaşam alanı sunabiliyor. Şehiriçi kullanımı için tasarlandığından hızlanma performansının zayıf olması gözardı edilebilir.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.