ARKADAŞINA GÖNDER
UZUN DÖNEM · Toyota Auris Touring Sports 1.6 Multidrive S
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

UZUN DÖNEM · Toyota Auris Touring Sports 1.6 Multidrive S

04.04.2017 Salı
UZUN DÖNEM · TOYOTA AURİS TOURİNG SPORTS 1.6 MULTİDRİVE S

Toyota'nın kompakt sınıf temsilcisi Auris, station karoser seçeneğinde tüketicilere sürüşü kolay ve pratik kullanım özelliklerine sahip bir model sunuyor. Benzinli motor isteyenler için sadece otomatik şanzımanla satın alınabilen Auris TS, geleneksel bir otomobil olarak dikkat çekiyor.

Karoser

Türkiye pazarında hak ettiği saygı ve ilgiyi görmediğini düşündüğümüz stationlar arasında yer alan Toyota Auris Touring Sports, kullanışlılığı göz önünde tutan bir model olmasına rağmen şık bir görünümden de taviz vermiyor. 4595 mm uzunluğundaki kompakt station, boyutlarının hakkını veren bir kabin genişliğine sahip. Önde uzun boylular rahat ederken arkada da yeterli yaşam alanı mevcut. Yaşam alanından bahsetmişken koltukların da uzun yolculuklara uygun bir sertlikte olduğunu hatırlatalım. 530 litrelik bagaj hacmi beklentileri karşılarken koltukları katlayarak 1658 litre gibi çok başarılı bir değer elde etmek mümkün. Hatchback karoserde 50 litre olan yakıt deposu Auris TS'de muhtemelen bagaj hacmi düşünülerek 5 litre küçültülmüş ve yine hatchbackten farklı olarak tam boy yerine küçük boy yedek lastik kullanılmış. Makyajla birlikte revize edilen kokpitteki malzeme kalitesi artışı keyif verici. Özellikle en üst donanım seviyesi olan ve test aracımızda da yer alan Premium'da kullanılan dikişli deri kaplamalar kalite algısını artttırıyor.

Motor ve sürüş özellikleri

1,4 lt dizel ve 1,6 lt benzinli motor seçenekleriyle satılan Auris TS, testimizde 132 HP gücündeki benzinli üniteyle yer aldı. Bu motor sadece Toyota'nın Multidrive S adını verdiği sürekli değişken oranlı (CVT) otomatik şanzımanla birlikte satılıyor. Maksimum gücün 6400 d/d ve maksimum torkun da 4400 d/d gibi yüksek devirlerde elde edilmesi motorun bu istikamette tutulmasını gerekli kılıyor. Turbo çağını yaşadığımız bir dönemde bu "eski usul" çalışma karakteri kimileri için yorucu olabilir. Ancak motorun canlı yapısıyla üst devirlere çıkmak sorunlu değil. Auris TS, mantık çerçevesinde performans istendiğinde bunu sunabiliyor. Ancak o zaman da yakıt tüketimi yükseliyor. Dizel motorlu versiyondan farklı olarak torsiyon çubuklu yerine çift salıncaklı bir arka aksla donatılan 1,6 lt'lik versiyon sürüş özellikleri açısından tatlı-sert bir karakterde.

Rekabet karnesi

Kompakt sınıfta bir station isteyenlere Türkiye'de çok seçenek sunulmuyor. Hele bir de benzinli otomatik isteniyorsa. Toyota Auris TS, başlangıç fiyatı konusunda 100.000 TL sınırını aşıyor. Evet, donanımı boş değil ama benzer bir biçimde atmosferik benzinli motora ve otomatik şanzımana sahip Fiat Egea SW 77.900 TL'den başlıyor.

BİZE ULAŞIN