ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Mercedes-Benz E 220 d Coupe
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Mercedes-Benz E 220 d Coupe

17.04.2017 Pazartesi
TEST · MERCEDES-BENZ E 220 D COUPE

Mercedes, spor otomobilleri de kendi tarzına göre yorumluyor. Sportiflik tadı eklenen şık otomobiller tasarlayan üreticinin en son spor otomobillerinden biriyle buluşmak üzere İspanya’ya gittik.

ercedes'in E Serisi Coupe serüveni yaklaşık elli yıl öncesine uzanıyor. W 114/115 serilerinde 250 C ve 250 CE ile başlayan coupe ailesi günümüze kadar ulaştı. Biz de bu kadar köklü bir otomobilin yeni nesliyle buluşacağımız için heyecanlıyız. Sıra sıra dizili E Serisi Coupe'lerle ilk karşılaştığımızda S Coupe ile olan benzerliği dikkatimizi çekti. O kadar şık ve seçkin görünüyor. Geniş ön ızgara, tampondaki hava girişleri, motor kaputu üstündeki çıkıntılar ile S Coupe kadar güçlü hissettiriyor. S Coupe 5 metreyi aşan uzunluğa sahipken E Coupe'nin boyu 4826 mm. Ayrıca onun kadar geniş değil. Selefine göre 123 mm uzatılan E Coupe'nin genişliği 74 mm yüksekliği de 33 mm arttırılmış. 2873 mm'lik dingil mesafesiyle arka koltuklarda da yeterli yaşam alanı sunma iddiasında. Direksiyonuna geçmeden aracın arka koltukların atıyoruz kendimizi. İki kişilik arka koltuklarda geleneklere uygun olarak açılabilir arka camlar da bulunuyor. Bu sayede ferah bir yaşam alanı sunulmuş. Test aracımızda arka koltuklar arasında kol dayama bulunmamasının eksikliğini hissettik. Genel olarak konforlu olduğunu söyleyebileceğimiz arka koltuklarda baş ve diz mesafesinin uzun boylular için bile sıkıntı çıkarmadığını da gördük. İniş ve binişler sınıfın genelinde olduğu gibi çok konforlu değil. Sıra kaptan köşküne geçmeye geldi. Ön koltuklardaki konfor çok daha farklı. Kendinizi ayrıcalıklı hissettiğiniz bir kokpittesiniz. Havada asılı gibi görünen ön konsol kaplamaları karbonfiber, ağaç, alüminyum gibi desenlerle çok şık görünüyor. Bu kaplama ön konsoldan kapı içlerine kadar uzanıyor.

Türbin görünümlü havalandırma çıkışları çok havalı. Bir o kadar daha havalı olan yeni silecek suyu çıkışları. Silecek koları üzerindeki su çıkış kanalları fikrini başka otomobillerde görümüş olsak da E Coupe için bir ilk. E Serisi Sedan'da gördüğümüz dijital gösterge ve multimedya ekranı ikilisi Coupe'de de bulunuyor. El yazısını algılyan dokunmatik panel, sesli komut sistemi ve yarı otonom sürüş yardımcısı da E Coupe'de bulunan donanımlar arasında.

Sürüş tecrübesi de otomobilin içerisinde elde edilen duyguyla ile aynı: Konforlu. Yumuşak direksiyon sistemi rahat yönlendirilebiliyor. Ani hareketlerde ya da yüksek hızlarda güven eksikliği yaratmayacak kadar net. Süspansiyon sisteminin önceliği konfor. Yoldaki pürüzleri kabine taşımıyor. İyi bir ses yalıtımı yapılan otomobilin içerisinde motor, yol ya da rüzgar gürültüsü rahatsız edici seviyeye ulaşmıyor.

Sürüşteki aracımız E 220 d Coupe idi. 2,0 litrelik, 4 silindirli turbo dizel motor 194 HP gücünde. Motor yeteri kadar sessiz ve sarsıntısız. Alt devirlerden itibaren canlı olan motor hızlanma performansıyla spor otomobil beklentilerine cevap veriyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzımanın vites geçişleri seri. Sakin kullanımlarda olabildiğince yüksek vitese geçen şanzıman ani hızlanma isteklerinde birden fazla vites düşürüp beklenilen ataklığı sağlıyor.

Yakıt tüketiminde çok iddialı olan bu motorun iddiasına ne kadar yakın sonuçlar çıkarabildiğini ancak teste geldiğinde net bir şekilde söyleyebileceğiz. Mart ayı itibariyle fiyat listesinde E 300 Coupe ve E 220 d Coupe yer bulmuş. Benzinli motor seçeneği E 300 388.000 TL'den dizel E 220 d 400.000 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor.

Yazı: Koray Kodal/Barselona-İspanya

BİZE ULAŞIN