ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Citroen Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDi EAT6
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Citroen Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDi EAT6

24.04.2017 Pazartesi
TEST · CİTROEN GRAND C4 PİCASSO 1.6 BLUEHDİ EAT6

MPV sınıfı ülkemizde popüler olmasa da Picasso sınıfının en iddialılarından. Makyajla donanım eksiklikleri giderilen otomobilde biz de ilk kez dizel motor-tam otomatik şanzıman ikilisiyle tanışacağız.

Hacim sihirbazı Grand C4 Picasso makyajlandı. Yeni ön tamponda daha geniş hava girişi bulunuyor. Tampon köşelerinde de C formunda krom çerçeveler eklendi. Farlarda koyu renkli zeminle 3D algısı oluşturuldu. Otomobilin arkasında ve içerisinde değişikliğe gidilmemiş. Bu "küçük" makyaj sonrasında otomobil "yeni" değil, "güncel" görünüyor.

Makyajla birlikte panoramik cam tavan standart olarak sunuluyor. Elektrikli bagaj kapağı artık temassız olarak çalışabiliyor. Grand C4 Picasso'da makyaj sonrasının etkili yeniliklerini Safety Pack'te görüyoruz. Bir arada sunulan aktif şerit uyarısı ve şeride geri sokma yardımcısıyla güvenlik arttırılmış.

Makyajdan kısa süre önce Grand C4 Piccasso'nun şanzımanı değiştirilmişti. Test için bize ulaşması makyaj sonrasına kaldı. EAT6 isimli otomatik şanzıman geleneksel tork konvertörlü bir ünite. Vites geçişleri sarsıntısız. Yerini aldığı otomatiğe göre konforu daha fazla gözetirken akıcı çalışıyor. Konfor kadar hızlanmada da etkili olan 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ara hızlanmalarda da atik.

1,6 BlueHDi'ın önceliği hızlanma değil. Fabrika verilerine göre 11,5 saniye, test verilerine göre 12,1 saniyede 0-100 km/s'ye hızlanıyor. Şehiriçinde bu hızlanma verisi sorun yaşatmıyor. Esneklik verileri makul. Yakıt ekonomisi için fabrika verilerine baktığımızda 3,9 lt/100 km'lik ortalama tüketim rakamını görüyoruz. Test verilerinde elde ettiğimiz 4,9 lt/100 km bu verinin üstünde de olsa "ekonomik" olarak değerlendirilmeyi hak ediyor.

Grand C4 Picasso, iri boyutlarına rağmen rahat yönlendirilebilen yumuşak direksiyonu, bozuk zeminleri düz asfaltta gidiyormuş gibi karşılayan süspansiyon sistemiyle de göz dolduruyor. Geniş ve ferah olan 7 kişilik yaşam alanı, geniş yükleme alanıyla da MPV sınıfının beklentilerine tam olarak cevap verebiliyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN
TEST · Hyundai i10 1.0 OTM Style - Otohaber
ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Hyundai i10 1.0 OTM Style
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Hyundai i10 1.0 OTM Style

26.04.2017 Çarşamba
TEST · HYUNDAİ İ10 1.0 OTM STYLE

Makyajlı i10, 1,0 litre benzinli motorla birlikte en uygun fiyatlı otomatik şanzımanlı otomobili sunuyor.

Otomatik şanzımanın özellikle şehir trafiğinde büyük bir konfor avantajı yaşattığını biliyoruz. Üstelik artık sürücü belgesi sınavları bile manuel ve otomatik şanzıman olarak sınıflandırılıyor. Bu durumda tüketiciler karşılarına çıkan otomatik şanzımanlı otomobil alternatiflerini merak ediyor. Listenin başında ise makyajlı i10 bulunuyor. İkinci nesli makyajlanarak yoluna devam eden i10'un yüzü tazelenmiş. LED gündüz farları ön tampona yerleştirilmiş. Tamponlar güncellenirken arka tampondaki sis lambası da değiştirilmiş.

Dışarıdaki küçük düzenlemeler gibi iç mekanında da güncellemeler bulunuyor. Test aracımızda olmayan, 7 inçlik renkli ekranlı multimedya sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor. i10'a değer katan bu sistem ile navigasyon ve geri görüş kamerası görüntüleri izlenebiliyor.

Motor kaputu altındaki atmosferik ünite kısa mesafeli sürüşler ve şehiriçi kullanımında sorunsuz. Şehiriçi hız sınırları düşünüldüğünde kabul edilir hızlanma verileri sunan motor ve 4 ileri vitesli otomatik şanzıman ikilisi biraz fazla geleneksel hissettiriyor. Otomobilin sürüş dinamikleri canlı değil. Önceliği otomatik konforunu makul tüketim çerçevesini aşmadan sunmak. 6,8 lt/100 km'lik test tüketimi de bunun başarıldığını gösteriyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN