otohaber_logo
Test Merkezi
Test · Fiat Egea SW 1.6 E-Torq AT6
Egea Ailesi şimdi tamamlandı. Sedan ve Hatchback’ten sonra station karoser de karşımızda. Ailenin en geniş ve kullanışlı yükleme alanı sunan üyesi Egea Station Wagon, diğerlerinde olduğu gibi geniş motor ve şanzıman yelpazesi de sunuyor.
Test · Fiat Egea SW 1.6 E-Torq AT6

Crossoverlar popülerleştiğinden beri yollarda station karosere daha az rastlar olduk. Geniş yükleme alanı ihtiyacı duyanlar bu ihtiyaçlarını binek otomobil sınıfında crossoverlar ile gidermeye başladı. MPV sınıfında da alternatiflerin azalması crossoverların işine yaradı. Ancak crossoverların genelinde olmayan düşük yükleme eşiğinin bagaj kullanımını kolaylaştırması ve MPV ve crossoverlara göre ağırlık merkezinin alçakta olmasının verdiği güveni isteyenler hala station karoser arıyor. Fiat Egea'da bu isteklere tam olarak cevap verecek bir station wagon seçeneği bulunuyor.

Station Wagon modelinin ön konsol tasarımı Sedan'dan farklı, Hatchback ile aynı. Düğme yerleşimi ve sayısı ise Egea Ailesi'nin genelinde olduğu gibi ergonomik ve sade yapıda. Station Wagon seçeneğinin farklılaştığı noktaları arka koltuklardaki yaşam alanı ve bagaj hacmi sağlıyor. Arkada Sedan ve Hatchback'e göre daha ferah bir yaşam alanı sunuluyor. Hatchback'te yedek lastiksiz 440 litre, Sedan'da 520 litre olan bagaj hacmi, Station Wagon'da 550 litre olarak belirtiliyor.

Diğer karoserlerde olduğu gibi zengin bir ürün çeşitliliği sunuyor. 1,4 litrelik turbo benzinli, 1,6 litrelik atmosferik ve 1,6 litrelik turbo dizel motor ile çift kavramalı otomatik şanzıman seçeneği de sunulurken test aracımız olan 1,6 litrelik atmosferik benzinli motor, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ile alınabiliyor.

Geleneksel tipte tork konvertörlü olan otomatik şanzıman beklenilen konforu sağlıyor. Vites geçişleri yeteri kadar akıcı. Vites seçimlerini zamanında gerçekleştiren otomatik şanzıman manuel olarak da vites koluyla değişim yapılmasına izin veriyor. Manuel kullanımda da yeteri kadar hızlı olabiliyor.

Hızlanma konusunda ise station karoserin getirdiği fazladan ağırlık dezavantaj yaratsa da çok hantal bir otomobil tablosu oluşmuyor. Fabrika verilerine göre 11,7 saniyede 0-100 km/s hızlanma sunulurken test verilerinde elde ettiğimiz 12,5 saniyelik veri kabul edilebilir bir değer. Esneklik testinde ortaya çıkan 7,3 saniye ve 9,4 saniyelik veriler de Egea SW 1.6 AT'nin hızlanma performansıyla iddialı olmayan ama beklentilere de cevap verebilen bir yapıda olduğunu gösteriyor.

Atmosferik motorun alt devirlerdeki ağır kanlı karakteri Egea SW'da da fark ediliyor. Şehiriçi hız sınırları içinde Egea SW 1.6 AT yeterli performansı sağlayabiliyor. 8,4 lt/100 km'lik test tüketimi ekonomik sayılmaz. Daha ekonomik sonuçlar bekleyenlerin dizel motora yönelmesi gerekiyor.

Genel değerlendirmede atmosferik motor ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın sınıf ortalamalarını karşıladığını söyleyebiliriz. Egea SW'nin büyük yükleme alanı ve alçak yükleme eşiğiyle ailenin en fonksiyoneli. Sınıfında fazla station karoser seçeneği olmaması, rekabetçi fiyatları ve 5 yıl garanti süresi sunması da Egea SW'nun cazibesini arttırıyor.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.