ARKADAŞINA GÖNDER
Test · Renault Megane Sedan 1.6 dCi Icon
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test · Renault Megane Sedan 1.6 dCi Icon

05.05.2017 Cuma
TEST · RENAULT MEGANE SEDAN 1.6 DCİ ICON

Megane ailesinde daha büyük bir bagaj istenildinde ortaya Megane Sedan çıkıyor. Megan Sedan'ın en büyük silindir hacimli ve güçlü motoru da 1.6 dCi 130 HP.

Megane'da büyük bagaj hacmi, güçlü ve ekonomik bir motor istekleri karşılıksız kalmıyor. Megane Sedan'da 1.6 dCi motor satın alınmak istenildiğinde sadece Icon donanım sunulduğu görülüyor. Sedan ailesinin en üst donanım seviyesi olan Icon'a yaklaşık 30 bin TL'lik de opsiyonel donanım eklenebiliyor. Test aracımızda da opsiyonel donanım listesinin tamamı bulunuyordu.

Otomobilin içine geçtiğimizde panoramik cam tavan, deri döşemeler, 8,7 inçlik dokunmatik ekran gibi opsiyonların lüks etkisi sağlamada başarılı olduğunu görüyoruz. Head-up display sistemi de bulunan otomobilde hız ve navigasyon bilgilerine gözümüzü yoldan ayırmadan takip edebiliyorduk. Donanımıyla beğenimizi kazanan otomobilin genel olarak malzeme ve işçilik kalitesi de başarılı.

Sedan karoserde iki farklı bagaj hacmi olduğu görülüyor. Opsiyonel olan yedek lastik alınmadığında bagaj 550 litre hacme sahip oluyor. Yedek lastik alındığında hacim 503 litreye düşüyor. Megane Hatchback'in 434 litrelik bagaj hacmi bulunduğu düşünüldüğünde, bagaj genişliğine önem verenlerin Megane Sedan'ı tercih etmesi için bir sebep ortaya çıkıyor. Sedan 2711 mm, Hatchback ise 2669 mm'lik dingil mesafelerine sahip. Sedan'da arka koltuklarda 40 mm daha fazla diz mesafesi sunduğunu görüyoruz. Arka koltuk baş mesafesi konusunda ise Hatchback 60 mm daha cömert.

Daha önce Megane Hatchback ile test konuğumuz olan 1.6 dCi 130 HP'nin makul hızlanma ve ekonomik tüketim verileri sunduğunu görmüştük. Megane Sedan'da da beklentilerimiz aynı.

Manuel şanzımanın belirgin vites geçişleri ve debriyaj pedalının yumuşak ayarları sürüş konforunu arttırıyor. Manuel şanzıman bir eziyet haline gelmiyor. 1.6 dCi 130 HP ve 6 ileri manuel şanzıman ikilisi ara hızlanmalarda da tatminkar bir sonuç ortaya çıkartıyor.

Hızlanma verilerine baktığımızda Megane Sedan'ın, Hatchback'e göre 3 km/s gibi çok küçük maksimum hız avantajı sunduğunu görüyoruz. Yine fabrika verisine göre, 0-100 km/s hızlanmada Megane Sedan 10,5 saniye, Hatchback 10,0 saniye sunuyor. Test ölçümlerindeki 0 km/s'den hızlanma verilerinde de benzer bir fark ortaya çıktı. GT Line donanımlı Hatchback 10,2 saniyede 0-100 km/s'ye hızlanırken, Icon donanımlı ve opsiyonel donanım listesinin tamamına sahip olan Sedan ise 10,7 saniyede hızlandı. Hatchback'in hızlı olmasında Sedan'ın "şişman" olmasının etkisi de var. Hatchback'in ağırlığı 1443 kg, Sedan'ın ise 1501 kg olarak açıklanıyor.

Hatchback'ten biraz daha yavaş hızlansa da Megane Sedan 1.6 dCi'ın hızlanma isteğinin başarılı olduğunu söylemeliyiz. Alt devirlerde ve ilk kalkış anında çok atak değil, ancak devir biraz yükseltildiğinde hızlanmasının hem şehir içi, hem de otoyol kullanımı için tatminkar olduğu görülüyor.

Beş farklı modu olan Multisense donanımı sayesinde de sürüş kişiselleştirilebiliyor. Spor mod sayesinde gaz tepkileri biraz daha keskinleşirken, direksiyon sisteminin de biraz daha sertleşmesi daha dinamik bir otomobil hissi sunuyor. Direksiyonun net yapısı da sürüş güvenliği ve konforunu arttırıyor.

Megane Sedan'da sınırlar zorlandığında biraz erken gelen önden kayma gözlenebiliyor. Genel olarak değerlendirdiğmizde süspansiyon konforu ve güvenliği kendi sınıfı için başarılı denilebilir.

Yakıt ekonomisi konusunda da 5,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi sağlayan otomobil ekonomik olabileceğini gösteriyor.

Fren testinde, Pirelli Sottezero kış lastikleri bulunan Megane Sedan, 42 meterlik 100-0 km/s test verisiyle benzer ekipmanlı rakiplerinden biraz daha iyi bir sonuç ortaya çıkarttı. Kış mevsimi ve lastikleri göz önünde bulundurulduğunda bu sonucun iyi olduğunu söyleyebiliriz.

Genel bir değerlendirme yaptığımızda, Megane Sedan 1.6 dCi'ın manuel şanzıman ile yakıt ekonomisi ve hızlanma konularında beklentileri karşıladığını söylemeliyiz. Opsiyonel donanım listesi de eklendiğinde çok "doyurucu" olduğu görünen Megene Sedan 1.6 dCi', sınıfının güçlü otomobillerinden biri.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN