otohaber_logo
Test Merkezi
Test · Seat Leon 1.4 EcoTSI ACT DSG Xcellence
Makyaj zamanı gelen Seat Leon, bildik 1.4 TSI DSG ikilisi ve yeni donanımı Xcellence ile karşımızda. İçeride Ateca'nın izleri görülen otomobili keşfe çıkıyoruz.
Test · Seat Leon 1.4 EcoTSI ACT DSG Xcellence

Seat Leon'daki makyajın etkisini ilk bakışta fark etmek kolay değil. İçerisi yenilenen farları, daha geniş, yeni ön panjur ızgarası ve tampondaki yenilikler zor fark edilir, küçük dozlu değişiklikler. Ama test aracımızdaki Boheme Mor isimli rengin yeni olduğu fark ediliyor. Farlarda olduğu gibi stopların da aydınlatmları güncellenirken ön ve arkada uyum yakalama hedefi gerçekleşmiş.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde dışarıda kısıtlı tutulan yenilik dozunun arttırıldığı fark ediliyor. Ön konsol, Seat Ateca ile kullanılmaya başlanan tasarıma sahip. Yeni 8 inçlik renkli multimedya ekranının içeriği zenginleştirilken renkli logolu menüler kazanılmış. Sistemde Spotify gibi uygulamalar kullanılabilirken, iOS ve Android telefonların ekranları yansıtılabiliyor.

Aracın sürüş modlarının ayarı bu ekran içerisindeki menüden yapılabiliyor. Eco moddan Sport moda geçmek için ilgili menüden seçim yapılması gerekiyor. FR donanımda sürüş modları için ayrıca düğme bulunuyor.

Vites konsolu da yenilenirken Start düğmesi de bu konsolda yer bulmuş. Style donanımdan itibaren sunulan elektrikli park freni estetik görünüyor. Donanımlar arasındaki adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanı, trafik sürüş asistanı, acil durum asistanı, yatay ve dikey park edebilen park yardımcısı gibi modern güvenlik ve konfor donanımlarına kablosuz şarj donanımı da eklenmiş.

Yeni gelen Xcellence donanımı sürücünün anahtarını cebinden çıkartmadan kapıların açılmasını sağlıyor. Karoser üstündeki krom çıtalar bu donanıma özel. İç mekanda da döşemelerle fark yaratılmış.

Leon'un makyaj sonrasında motor seçenekleri de zenginleşti. Fiyat listesine baktığımızda farklı olarak, yeni 1.0 EcoTSI 115 HP DSG'yi ve gücü 300 HP'ye çıkartılan 2.0 TSI DSG'yi görüyoruz. Test aracımız ise Xcellence donanımın sunulduğu tek motor seçeneği olan 1.4 EcoTSI ACT DSG. 150 HP'lik turbo benzinli motoru daha önce test edip, hızlanma ve yakıt tüketimi konularında ne kadar başarılı olduğunu görmüştük. İlk kalkış anından itibaren çok canlı bir yapıda olan turbo benzinli motor ara hızlanma isteklerinde de çok canlı. 150 HP'lik bu motor ACT'li EcoTSI ve TSI olmak üzere iki farklı versiyona sahip. Test aracımız stop/start donanımlı EcoTSI ACT motorlu. Sakin bir şekilde yol alırken dijital gösterge ekranından "2 silindir modu" bilgisini görüyoruz. Güç ve hızlanma ihtiyaçlarında dört silindirli olarak çalışan motor, sürücünün gaz tepkileri ve aracın hızına göre iki silindiri uyku moduna alıyor. Bu işlemi o kadar sessiz ve sarsıntısız gerçekleştiriyor ki, bilgi ekranındaki yazı olmasa anlamak çok zor. Sonuç olarak 5,6 lt/100 km'lik ortalama test verisiyle ne kadar ekonomik olabildiğini görmüş oluyoruz. Üstelik bu motor ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzıman ikilisinin, hızlanma istekleri sonunda 8,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanma test verisi sunduğu da unutulmadığında başarısı daha net görülüyor.

Sonuç olarak Seat Leon'da büyük farklar ortaya koyan bir makyaj değil, "iyi" olan bir otomobilin "cilalandığı", donanım ve motor yelpazesinin arttırıldığı bir makyaj karşımıza çıktı. Bunun karşılığında eli güçlenen Leon'un fiyat politikasındaki rekabetçi yapısıyla satışlarını arttırmaması için hiçbir sebep yok.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.