otohaber_logo
Test Merkezi
Uzun dönem testi · Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT
Dünyanın en çok satılan otomobilleri listesinde zirveye oynayan modellerden biri olan Hyundai Elantra, Türkiye pazarında sınıfının en ulaşılabilir otomatik şanzımanlı dizel modellerinden biri olarak dikkat çekerken, tüketiciler için mantıklı bir alternati
Uzun dönem testi · Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT

Karoser

Bir önceki nesliyle birlikte dinamik bir tasarım felsefesi benimseyen Hyundai Elantra, güncel modelde de bu akıma sadık kalmış. 4,57 metre uzunluğundaki kompakt sedan, boyutlarıyla orta sınıfı zorlamak yerine ait olduğu sınıfın standartlarını yakalamış. Boyutlarını verimli kullanarak hem kabinde hem de bagajda yeterli bir genişlik sunan otomobilin eğimli C sütunu arka baş mesafesini uzun boylular için kısıtlıyor. Aşırı yenilikçi tasarım denemeleri yerine geleneksel ve kolay anlaşılır bir kokpite sahip olan otomobilin iç mekanındaki işçilik kalitesi başarılı olsa da özellikle kapı içlerinde daha kaliteli malzemeler kullanılabilirmiş.

Motor ve sürüş özellikleri

136 HP ile sınıfının en güçlüsü olan bir dizel motorun görev yaptığı Elantra'da güç aktarımı için tercih edilen 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman motorla keyifli bir işbirliği yapıyor. Hızlı ancak telaşsız vites değişimleri gerçekleştiren şanzıman motorun potansiyelinin üst düzeyde kullanılmasına yardımcı oluyor. 300 Nm'lik yüksek maksimum tork değerinin de etkisiyle özellikle ara hızlanmalarda canlı olan Elantra'nın yakıt tüketimi de alkışı hak ediyor. 6,0 lt/100 km civarındaki test tüketimi başarılı bir değer. Yeni nesille birlikte elden geçirilen süspansiyon sistemi özellikle konfor yönünden belirgin bir ilerleme kaydederken otomobilin direksiyonu yönlendirmelerde hala sentetik bir his veriyor.

Rekabet karnesi

Türkiye pazarında gerek filo gerekse de perakende satışın en çetin geçtiği sınıfların birinde rekabet eden Elantra'nın çok güçlü rakipleri var. Fiyat açısından baktığımızda otomobilin Fiat Egea'dan sonra Türkiye'de satılan en kelepir otomatik şanzımanlı dizel kompakt sedan olduğu görülüyor. Bu arada baz donanım seviyesi Style'da dizel motorun sunulmadığını da hatırlatalım. Konfor açısından tatminkar donanımlar sunan Elantra'da kör nokta uyarısı, otonom fren, xenon farlar veya şerit takip yardımcısı gibi artık yaygınlaşan güvenlik donanımlarının opsiyonel olarak bile sunulmaması önemli bir eksik.

Sonuç

Konfor özellikleri ve güçlü motoruyla öne çıkan Elantra, "Daha geleneksel bir kompakt sedan istiyorum" diyenlere daha uygun bir otomobil. Makul yakıt tüketimi ve hesaplı bir fiyat sunan Elantra'nın 7 yıla varan garanti süresi de otomobilini uzun süre kullanacaklar için önemli bir tercih nedeni. Belli bir konuda öne çıkmak yerine genel anlamda dengeli bir paket sunan otomobil sınıfında mantıklı bir seçenek.

Yazı: Eray Özgür Fotoğraflar: Ersan Sezer

AKIL KARIŞTIRMIYOR

Elantra'nın derli toplu iç mekan tasarımı genel olarak bakıldığında sınıfı için olumlu. Çift renkli plastik kullanımı ferahlık hissini destekliyor. Bazı noktalarda daha kaliteli malzeme olmalı desek de otomobilin fiyatı bu seçimin sebebini ortaya koyuyor. Günlük kullanımda birçok sürücü Elantra'nın iç mekanından memnun kalabilir.

Halit Bolkan

BİRAZ DAHA FAZLASI OLABİLİR

Genel beklentileri karşılamak açısından başarılı bir otomobille karşı karşıyayız. Ancak 2017 yılında aktif güvenlik donanımları konusunda Hyundai'nin kompakt sedan sınıfında en azından rakiplerinin seviyesini yakalamasını beklerdim. Bunun dışında ortalama tüketiciler için ortalama bir otomobil.

Eray Özgür

EKONOMİ VE KONFOR

Elantra'nın 136 HP'lik turbo dizel motoru yakıt ekonomisiyle beklentileri karşılıyor. Motorun verimli yapısı kadar şanzımanın payı da önemli rol oynuyor.Çift kavramalı otomatik şanzıman 7 DCT'nin zamanında sağladığı vites geçişleriyle yakıt ekonomisi de destekleniyor. Drive Mode'da bulunan ECO modu ile yakıt ekonomisi kontrol altında tutulabiliyor. Sürüş moduyla şanzıman haricinde, gaz tepkisi ve direksiyon sertliği değiştirilebiliyor.

Koray Kodal

GÖZE HİTAP DİYOR

Hyundai tasarım anlamında ciddi hamleler yapan bir marka. Koreliler eskiden tasarımlarında öykünme yolunu daha çok tercih ederken artık kendi doğrularını bulmuş durumdalar. Elantra da bu değişimi ve gelişimi iyi yansıtan bir model. Eğimli hatlarıyla dikkat çeken Elantra'nın iç mekanınıysa dış tasarıma göre daha sıradan buldum.

Önder Bahar

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.