ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Nissan Qashqai 1.6 dCi, Peugeot 3008 1.6 BlueHDi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Nissan Qashqai 1.6 dCi, Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

15.05.2017 Pazartesi
TEST · NİSSAN QASHQAİ 1.6 DCİ, PEUGEOT 3008 1.6 BLUEHDİ

Crossover sınıfında karşısına çıkmadığı rakibi kalmayan Qashqai bu sefer de 3008 ile kozlarını paylaşıyor. Dizel motor ve otomatik şanzımanla bir araya gelen iki rakipten yıllara meydan okuyan Qashqai mi, yoksa yeniden doğan 3008 mi daha fazla puan toplayacak?

Nissan'ın, Qashqai ile crossover sınıfına büyük bir kitle kazandırd��ğı gerçek. 2006 yılında yollara çıkan Qashqai'nin ikinci nesli 2013 yılında tanıtıldı. Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan makyajlı versiyonu yollara çıkana kadar mücadeleye elindekilerle devam eden Qashqai'nin karşısında bu sefer Peugeot 3008 var. Peugeot 3008'in de ikinci nesli yollarda. Ama 2008 yılında tanıtılan birinci nesil ile 2016'da ortaya çıkan ikinci nesil arasında büyük bir ilerleme var. Yeni 3008, tasarımıyla çok dikkat çeken, güçlü ve dinamik bir otomobil olarak karşımızda. Boyutlarına baktığımızda Qashqai'ye göre 70 mm daha uzun ve 29 mm daha fazla dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Bu sayede ön koltuklarda daha fazla diz mesafesi sunabiliyor. Uzunluk farkının da avantajıyla bagaj hacmi konusunda da 3008 öne çıkıyor.

İç mekanda malzeme ve işçilik kalitesi konularında 3008 sadece Qashqai'ye değil sınıfındaki diğer rakiplerine de gözdağı verecek seviyede. Ergonomik olarak da 3008'in yenilikçi bir yaklaşımı var. Multimedya ekranı içerisine birçok kontrolü toplarken bunlara ulaşmak için sadece dokunmatik ekranı değil altındaki kısayol düğmelerini de sunuyor. Rakibine göre daha büyük olan 8 inçlik multimedya ekranının göz hizasına yerleştirilmesi, 12,3 inçlik dijital gösterge grubu, küçük ve ergonomik direksiyon simidi, vites değiştirme kulakçıkları ergonomi puanları toplamasını sağlıyor. Üç farklı koku tercihi sunan havalandırma sistemi, sürüş modları, kapsamlı multimedya sistemi, kişiselleştirilebilen dijital gösterge grubu gibi detaylarla da 3008 fonksiyonellik puanlarını arttırıyor.

Qashqai ise geleneksel bir kokpite sahip. Multimedya kontrolleri, gösterge grubu, vites konsolu yerleşimi, klima kumanda tasarımı gibi kolay öğrenilebilen yapısıyla puan farkının açılmasını önlüyor. Konfor konusunda 3008, süspansiyon sisteminin Qashqai'ye göre daha sessiz çalışma karakterine sahip olması ve daha başarılı ses yalıtımıyla öne çıkıyor. Sürüş dinamiklerine baktığımızda Qashqai'nin biraz daha kemikli yapıda olduğu 3008'in ise daha pürüzsüz bir sürüş tecrübesi yaşattığı görülüyor. Her iksinin de direksiyon sistemleri sert ayarlara sahip. 3008'in sürücüyle iletişimi daha fazla. Her ikisinde de 1,6 litrelik turbo dizel motor sunuluyor.

Qashqai'nin turbo dizel motoru rakibinden 10 HP daha fazla güç ve 20 Nm daha fazla maksimum tork üretebiliyor. Boş ağırlıklarına da baktığımızda Qashqai'nin 1461 kg, 3008'in 1315 kg'lık değerlere sahip olduğunu görüyoruz. Arada yaklaşık 150 kg kadar fazlalıkla Qashqai'nin aleyhine görünen bir fark var. Buna rağmen hızlanma rakamlarında, fabrika ve test verilerine göre Qashqai öne çıkmayı biliyor. Esneklik verilerinde ise 3008'in oldukça başarılı çalışan 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın farkını ortaya koyuyor. EAT6 isimli şanzımanın hızlı çalışma karakteri sayesinde 3008 esneklik verilerinde bir adım öne çıkıyor. Qashqai'nin özellikle otoyol ve rampa çıkışı gibi koşullarda hızlanma karakterinin daha cüretkar olduğu görülüyor. X-Tronic isimli CVT tipindeki şanzımanı türünün iyi bir örneği de olsa 3008'in EAT6 isimli geleneksel tork konvertörlü otomatiğinin konforunu sunamıyor. Ani hızlanma isteklerindemotor devrini yukarıda tutan CVT şanzıman, zaman zaman motor gürültüsünü arttırıyor. Bu gibi durumlarda vites kolundan manuel olarak vites tercihi yapmak çözüm olabiliyor. 3008'de ise hızlı çalışan EAT6 hızlı ve yerinde vites seçimleri yapıyor. İstenildiğinde direksiyon arkasından da manuel olarak vites geçişlerine izin veren EAT6 manuel kullanımda da yeteri kadar hızlı olabiliyor. Yakıt tüketimlerine baktığımızda 3008'in puan topladığı görülüyor. Ekonomik çerçevede kalmanın kolay olduğu 1.6 BlueHDi ve EAT6 ikilisi otomobilin çok fazla olmayan boş ağırlığının da etkisiyle 5,4 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi sağlanmasını mümkün kıldı. Qashqai'de ise ortalama test tüketimi 6,7 lt/100 km olarak kayda geçti.

Hızlanma kadar önemli olan bir kriter de fren testi. 3008, 37 metrelik sıcak ve soğuk fren testi sonuçlarıyla bir "aferin" hak etti. Satın alma kriterini oluşturan fiyat tabloları incelendiğinde Qashqai'nin 118.785 TL'lik başlangıç fiyatı çok cazip görünüyor. Üstelik baz donanım da tatminkar. Peugeot bu konuda 140.900 TL ile pek rekabetçi değil. Daha zengin donanım paketi istenildiğinde Qashqai Platinum Premium Pack ile 165.490 TL'ye ulaşıyor. 3008 GT-Line 177.935 TL'lik fiyatıyla aradaki farkın azalmasını sağlıyor. Donanımlarıyla farklılaşan 3008 daha büyük multimedya ekranı, dijital gösterge paneli, kablosuz şarj sistemi, LED sis farları, sürüş modu seçimi, koku seçimi gibi kişiselleştirme özellikleri sunarak cazibesini arttırıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN