otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş izlenimi - Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo
Daha hafif, daha dinamik ve daha modern: Opel’in yeni amiral gemisi artık Insignia Grand Sport adını taşıyor. İlk sürüş izleniminde 165 HP gücündeki 1,5 lt’lik yeni benzinli turbo motorla da tanışmış oluyoruz.
Sürüş izlenimi - Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo

Opel'de şimdiye kadar sadece station gövde tipleri model isimlerinin sonuna bir takı alırken artık yeni Insignia da adının sonunda Grand Sport takısını taşıyor. 4,90 metre uzunluğundaki yeni orta sınıf modeli Grand (büyük) kelimesinin hakkını fazlasıyla verirken, tasarımda sportiflik yerine zarafet ön planda tutulmuş. Büyük ön ızgarayı süsleyen Opel logosuna artık kanatlar eşlik ederken, birinci nesil Insgina'da ön kapıda yüksekten başlayarak arka kapıya doğru alçalan kontur yeni nesilde tam tersi bir yapıya bürünmüş.

İlk nesil Insignia'da kokpit ergonomisi ve yaşam alanı konusunda eleştirilen kabini, yeni nesille birlikte sıfırdan tasarlanmış. Sürücü ve yolcuyu ayıran yüksek vites konsolunun dikkat çektiği kokpite Astra'dan aşina olduğumuz tarz hakim. Sürücüyü otomobile entegre eden Insignia Grand Sport'un masaj ve yan destek ayarı opsiyonlu ön koltukları da çok rahat. Arkada da genişlikle ilgili bir sıkıntı yok. Ancak arka koltuğun oturma bölümü fazla alçak olduğu için uzun boyluların dizlerini kırmaları gerekebiliyor.

Son nesil Astra'da hafifliği ön planda tutan Opel, yeni Insignia'da da aynı felsefeye odaklanmış ve ortaya versiyonuna göre 175 kg'ye varan bir hafifleme çıkmış. 1366 kg ağırlığındaki otomobilin hafiflemesinin artılarını sürüş özelliklerinde görmek mümkün. Netliği çok iyi ayarlanmış olan direksiyon sistemi otomobilin itaatkar bir biçimde yönlendirilmesini sağlarken geri bildirim konusunda da olumlu puan alıyor. Büyük bir otomobil olan Insignia Grand Sport'un sürüş özellikleri dinamik. Sınıfının başarılı örnekleri arasında yer alan yürüyen aksam otomobilin yola sağlam basmasını sağlarken süspansiyon sistemi sert tutulmuş.

Bu sertlik konfordan biraz çalsa da orta sınıf standartlarının altında kalmıyor. Yoldaki pürüzlerin pek çoğunun hakkından gelen süspansiyon sistemine eşlik eden rijit şasi sayesinde bozuk zeminlerde rahatsız edici sarsıntı ve titreşimler de pek oluşmuyor. Geniş bir motor yelpazesiyle bantlardan inen yeni Insignia Grand Sport'taki yeni nesil motorlardan biri olan 165 HP gücündeki 1,5 lt'lik benzinli turboyu deneme fırsatı bulduk. Görevini, çok ön plana çıkmadan, dengeli bir biçimde yerine getiren yeni motor yüksek devirleri pek sevmiyor ve 5000 d/d seviyesini aştıktan sonra isteği ve nefesi kesilmeye başlıyor.

Bu açıdan bakıldığında şehir içi kullanımdaki ataklık ve tüketim daha ön planda diyebiliriz. Bunun dışında büyük Opel'le başa çıkmakta zorlanmayan motora eşlik eden, net vites geçişleri sunan 6 ileri vitesli manuel şanzımanın kullanımı da keyifli.

Yeni nesil elektronik destek sistemleri ve multimedya olanaklarını sürücüsünün hizmetine sunan Insignia Grand Sport'un test sürüşünde önceden hazırlanmış rotanın dışına çıktıktan sonra, dikiz aynasının üst kısmındaki OnStar düğmesine basıp İngiltere'deki çağrı merkezine bağlandık. Çağrımıza cevap veren görevliye, ulaşmak istediğimiz noktaya en kısa rotadan ulaşmak istediğimizi söyledik. Gelen yanıt kısa ve netti: Hemen sisteminize yüklüyorum. Yaklaşık 1 dakika içinde görüşmeyi yapıp, en kısa rota navigasyon sistemimize yüklenmiş olarak yola çıkmıştık. Yol yardımından otel rezervasyonuna kadar birçok konuda destek veren OnStar sistemi maalesef Türkiye'de çalışmıyor.

Umarım yakın zamanda bununla ilgili altyapı kurulur. Bu arada IntelliLux LED farlara da değinmek gerekiyor. Far teknolojisi konusunda en ileri teknolojiye yatırım yapan firmaları başında gelen Opel, Insignia Grand Sport'ta da aydınlatma performansı konusunda harika bir iş başarmış. 32 LED lambalara sahip farlarla 400 metreye kadar aydınlatma sağlanabiliyor. Üstelik sadece viraj aydınlatması, otomatik uzun far gibi alışıldık sistemlere ek olarak, öndeki aracı karanlıkta bırakıp iki yanından ileri doğru aydınlatma yapacak kadar yetenekli. Insignia Grand Sport, Mayıs ayında Türkiye'de de satışa sunuluyor. Yeni 1,5 litrelik benzinli motor ve 1,6 litrelik dizel motor, orta sınıfta iddiasını güçlendirecek.

Yazı: Halit Bolkan/Frankfurt-Almanya

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.