ARKADAŞINA GÖNDER
TEST: VW Golf 1.4 TSI DSG Highline
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST: VW Golf 1.4 TSI DSG Highline

05.07.2017 Çarşamba
TEST: VW GOLF 1.4 TSI DSG HİGHLİNE

Sadece ait olduğu grubun değil, sınıfının da en başarılı modellerinden biri VW Golf. Yedinci nesli makyajlanan Golf, küçük ama etkili değişikliklerle yoluna emin adımlarla devam ediyor.

Makyaj denildiğinde akla fark edilmesi zor küçük düzenlemeler gelmeye başladı. Golf 'te de yapılan makyaj küçük değişikliklerden oluşuyor. Sevilen bir otomobilin makyajla birlikte büyük bir değişikliğe uğraması beklenemezdi. Far tasarımı korunurken aydınlatma yenilenmiş. LED gündüz farları ve LED farlar yeni. Standart LED aydınlatmalı stopların içerisinde farklı grafikler kullanılmış. Tamponlarda da küçük dokunuşlarla makyaj etkisi oluşturulmuş. Test aracımızdaki dikkat çekici sarı renk ve yeni jant tasarımları da makyajın etkilerinden.

Masaj özellikli sürücü koltuğu uzun süreli yolculuklarda konforu arttırıyor. Koltuk destekleri oldukça iyi.

Otomobilin dışarısında yapılan küçük güncellemeler gibi içeride de yeni ayarlarlamalar yapılmış. Dekoratif iç mekan kaplamaları yenilenmiş. 12,3 inçlik dijital gösterge grubu fonksiyonellik ve ergonomiyi arttırıyor. Göstergeler beş farklı alternatif ile kişiselleştirilebiliyor. Artık daha büyük, 9,2 inçlik bir dokunmatik multimedya ekranı sunuluyor. Çözünürlüğü de arttırılan ekranın göz hizasının altında olması kullanımı zorlaştırıyor.

Test aracımızın sürücü koltuğunda masaj özelliği bulunuyordu. Uzun süreli yolculuklarda konforu arttıran bu donanıma premium sınıf haricinde rastlamak zor. Makyaj, kozmetik yenilikler kadar teknolojik yenilikleri de içeriyor. Şehir içi güvenlik sistemleri de makyajla birlikte gelişip çeşitlenmiş. Şehir içi acil durum freni, yaya güvenliği fonksiyonu, trafik sıkışıklığı asistanı gibi donanımlar Golf 'ün daha güvenli olmasını sağlıyor. Golf'ün motor seçeneklerine baktığımızda, hepsi turbo destekli olan benzinliler, 1.0 TSI 110 HP, 1.4 TSI 125 HP ve 1.4 TSI 150 HP'den oluşuyor. Dizel motor istenilirse 1.6 TDI 90 HP ve 1.6 TDI 115 HP karşımıza çıkıyor.

Fiyat listesi 1.0 TSI ile 83.800 TL'den başlıyor. 11.500 TL fark ile DSG şanzımana geçilebiliyor. Dizel motor da 98.400 TL'den başlıyor. Test aracımız 1.4 TSI 125 HP DSG. 103.100 TL'lik başlangıç fiyatına sahip. 6.600 TL fark ile 150 HP'lik seçeneğe geçmek mümkün. Test aracımızdaki 1.4 TSI 125 HP alt devirlerden itibaren canlı bir çalışma karakterine sahip. Sessiz ve sarsıntısız çalışan motor 9,9 saniyelik 0-100 km/s test verisiyle makul hızlanma sağlıyor. Ara hızlanmalarda ise yeteri kadar atak olabiliyor. DSG şanzımanın hızlı yapısı ve yerinde vites seçimleri sürüş yeteneklerini ve sürüş keyfini arttırıyor. Motor ve şanzıman uyumu yakıt tüketimine yansıyor. 5,9 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi neredeyse dizel motor ekonomisi sağlıyor.

Direksiyon sisteminin sertliği iyi ayarlanmış. Manevralarda yeteri kadar konforlu. Yüksek hızlarda ve ani şerit değişimlerinde güven veriyor. Süspansiyon sistemi de konforu gözetiyor. Golf 1.4 TSI'ın çok noktadan bağlantılı arka süspansiyon sistemi konforu arttırıyor. Zemindeki bozukluklar kabine fazla taşınmıyor. Amortisörlerin darbe emişleri başarılı. Ani ağırlık transferlerinde de karoser salınımları kontrol altında tutulabiliyor. Sonuç olarak iyi bir otomobil makyajla birlikte modernleşip, donanımları güncellenerek daha iyi noktaya taşınmış.

Multimedya sistemi kontrollerinde dairesel kumandaların korunması fonksiyonelliği arttırıyor.

Golf, kişiselleştirilebilen dijital gösterge grubu, mobil cihazlarla uyumlu, el hareketlerine duyarlı multimedya sistemi gibi yeniliklerle modern kalmayı başarıyor.

Birçok modelde görev yapan 1.4 TSI 125 HP, makul hızlanma ve ekonomik tüketim sağlıyor.

Yüksek bagaj zemini eşyaları yüklemeyi kolaylaştırıyor. Sunulan hacim, sınıfı için makul bir düzeyde.

Dışarıdan çok daha büyükmüş gibi algılanan sunroof açılarak temiz hava girişi sağlıyor.

LED far ve gündüz farları yeni. Stopların aydınlatma grafiği değiştirildi.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN