otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Amarok 3.0 V6 TDI Aventura
Volkswagen Amarok motor seçenekleri ve sürüş özellikleriyle pikap sınıfının en iddialı modellerinden biri. Aventura donanımıyla da iddiasını arttırıyor.
Test -  Amarok 3.0 V6 TDI Aventura

Pikapların günlük kullanım oranı arttıkça üreticiler de bu taleplere farklı alternatiflerle cevap veriyor. Volkswagen Amarok'un yeni versiyonu Aventura, arazi kabiliyeti kadar gösterişli ve dikkat çekici donanımıyla öne çıkmasını sağlıyor. Bu donanıma özel 20 inçlik Talca isimli jantlar, aydınlatmalı yan basamak, bagaj havuzu, elektrikli katlanır yan aynalar, viraj aydınlatmalı sis farları, gövde rengi bar üstünde pusula logoları göze çarpıyor.

Gövde rengi bar, bagaj havuzu, elektrikli katlanır aynalar, mekanik diferansiyel kilidi bu donanımla geliyor.

İçeride de, deri döşeme, ısıtmalı, elektrikli ayarlanabilir ön koltuklar, renkli yol bilgisayarı, çelik pedal grubu dikkat çekiyor. Direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıkları ve mekanik kilitli diferansiyle de Aventura'nın standart olan ayrıcalıklarından. Donanım kadar Amarok'un doğal yeteneği olan sınıfı için dinamik sürüş özellikleri de şaşırtıyor.

İç mekandaki malzeme ve işçilik kalitesi sınıfın en üst sıralarında.

Direksiyon başındayken bir pikapta değil bir SUV'da gibi hissediyorsunuz. Amarok, sınıfından beklenmeyecek kadar çevik. Viraj geçiş kabiliyeti neredeyse SUV sınıfı standartlarında. Ağırlık transferlerinde oluşabilecek salınımları kontrol altında tutmak zor olmuyor. Yumuşak direksiyonun geri bildirimleri sınıf standartlarında üst sırada.

14 yöne ayarlı elektrikli kontrollü ön koltuklar ve Nappa deri döşeme bu donanıma özel.

Amarok'un doğası gereği iddiası olmayan otoyol kullanımı gibi alanlarda da 3.0 TDI ile şaşırtıcı olduğunu söylemeliyiz.

Sadece arazide değil şehirde de konfor sağlıyor. Motor kaputu altındaki 3,0 litrelik V6 motorun sesi etkileyici. 224 HP'lik turbo dizel motorun bu kütleyi hızlandırma kabiliyetiyse sesinden daha etkileyici. Yani ses de var görüntü de! 0-100 kms hızlanma testi verisi 8,4 saniye. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde verimli bir hızlanma sağlanıyor. Sonuç olarak, Amarok 3.0 TDI V6 ile etkileyici bir araçken, Aventura donanımıyla daha da çekici hale gelmiş.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.