ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Opel Astra HB 1.6 T AT6 OPC Line
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Opel Astra HB 1.6 T AT6 OPC Line

17.07.2017 Pazartesi
TEST · OPEL ASTRA HB 1.6 T AT6 OPC LİNE

Astra ailesinin en tepesinde 1,6 litre 200 HP’lik turbo benzinli bir seçenek bulunuyor. Motor gücü duyulduğunda bile heyecan uyandırırken bakalım sürüşte nasıl hissetiriyor?

Astra, şimdiye kadar genellikle yakıt ekonomisi ve hızlanma dengesini gözeten motor-şanzıman seçenekleriyle karşımıza çıkmıştı. Şimdi ise duyuları daha fazla harekete geçiren canlı bir motor seçeneğiyle konuk. Astra 1.6 Turbo'nun 1,6 litrelik turbo benzinli motorunun 200 HP'lik gücü 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla yola aktarılıyor.

İç mekandaki malzeme ve işçilik kalistesi yüksek düzeyde.

Turbonun desteğiyle alt devirlerden itibaren çok canlı olan motor Astra'nın akıcı şekilde ilerlemesini sağlıyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın hızlı ve zamanında vites geçişleri sayesinde ön tekerlekler anlık aşırı güç altında kalmıyor. Güç aktarımında sorun yaşatmayan otomobil beş kapılı kompakt bir sportif otomobil isteklerine cevap verebilecek dinamiklikte. Ara hızlanma isteklerinde de elini çabuk tutan 6 ileri vitesli otomatik yeterli atikliği sağlıyor.

200 HP'lik motor başarılı. Vites kolu önündeki Sport düğmesiyle motorun tepkilerini keskinleşiyor.

Hızlanma performansıyla göz dolduran Astra 1.6 Turbo 200 HP'nin yakıt tüketimi test sonucu 8,2 lt/100 km. Benzinli ve 200 HP'lik performans odaklı bir motor olduğu göz önünde bulundurulduğunda bu veriyi makul olarak yorumlamamız mümkün. Sport düğmesiyle motor tepkileri daha hızlanıyor. Bu fonksiyon direksiyonun sertliğine de müdahale ediyor.

Normal şartlarda sertliği iyi ayarlanmış direksiyon ile konforlu yönlendirmeler yapılırken Sport devredeyken daha sportif bir his sağlanıyor. Astra süspansiyon sistemiyle de makul dengeyi kurmuş bir otomobil. Virajlarda karoser salınımlarını kontrol altında tutan süspansiyon sistemi ağırlık transferlerinde de güven sağlıyor.

AGR sertifikalı koltuklar konfor ve ergonomileriyle çok başarılı.

Bozuk zeminlerde ise karoser içerisine ses ve sarsıntıyı fazla yansıtmayarak konforu gözetiyor. Genel olarak değerlendirdiğimizde Astra 1.6 Turbo 200 HP'nin hızlanma konusuna öncelik verenleri memnun edeceğini söyleyebiliriz. Spor otomobil performansını konforlu şekilde sunabilen otomobil standart olarak gelen OPC Line'ın zengin içeriğiyle de göz dolduran bir seçenek.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN