ARKADAŞINA GÖNDER
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC

20.07.2017 Perşembe
SÜRÜŞ İZLENİMİ · MERCEDES-BENZ GLA 250 4MATIC

Mercedes-Benz' in ilk kompakt SUV'u olan GLA, ömrünün ikinci yarısı için yenilenirken, dinamik ve sürüş keyfi odaklı yapısını koruyor.

SUV üretimi Mercedes-Benz'in uzman olduğu konuların başında geliyor. Stuttgart merkezli Alman markanın arazi araçlarındaki üretimi 1979 yılındaki ilk G Serisi ile başlamış gibi bilinse de aslında hikayenin geçmişi 1947 yılındaki ilk Unimog'a kadar uzanıyor. Mercedes-Benz bugün, G, GLA, GLC, GLC Coupe, GLE, GLE Coupe ve GLS olmak üzere yedi SUV modeline sahip. Ve bunlar arasında GLA Serisi, gerek fiyatı gerekse boyutlarıyla markanın en geniş kitleye hitap eden modeli olarak dikkat çekiyor.

2012'de faaliyete geçen Keşkemet'teki Mercedes-Benz fabrikası, bugün markanın en önemli kompakt üretim merkezleri arasında yer alıyor. CLA ve B serileri burada üretiliyor.

İlk kez 2013'te yollara çıkan GLA Serisi, bugün makyajlı haliyle karşımızda. Yenilenen farlara eklenen yeni LED gündüz farları makyajlı GLA Serisi'nin imzaları arasında yer alırken, tamponlar ve yeni ön ızgara da otomobilin dinamik tasarımını destekliyor. 4424 mm uzunluğundaki kompakt SUV, boyutlarıyla şehir kullanımında yeterli kıvraklığı kolaylıkla sunarken, geleneksel kompakt SUV'lara göre daha kısıtlı olan yerden yüksekliği, arazi konfor süspansiyonuyla 30 mm arttırmak mümkün.

Klasik bir kompakt SUV profili yerine daha dinamik bir tarzı benimseyen GLA, sürüş dinamizmi söz konusu olduğunda sınıfının en başarılı öğrencilerinden biri konumunda.

Bu donanımla birlikte artan sürüş yüksekliği hem çevreye hakim olmayı kolaylaştırıyor hem de GLA Serisi'nin arazideki sürüş yeteneğini arttırıyor. Özel bir arazi parkurunda asfalt dışı yeteneklerini de görme imkanı bulduğumuz GLA 250 4MATIC, başarılı 4 tekerlekten çekiş sistemi sayesinde yol almakta zorlanmıyor. DSR olarak kısaltılan eğim iniş yardımcısı da otomobilin hızını 2-18 km/s aralığında istenen değerde tutarak sürücünün işini kolaylaştırıyor. Makyajla birlikte eklenen 360 derece çevre görüş sistemi hem park manevralarında hem arazi sürüşlerinde çok işe yarıyor Makyajlı GLA'nın iç mekanında köklü değişiklikler yok.

Mercedes'in diğer kompakt modellerinden de tanıdığımız kokpitte sportiflik ön planda. Elektrikli koltuk kumandaları, soldaki silecek kolu ve direkisyonun sağındaki otomatik şanzıman kumandası Mercedes geleneklerini yansıtıyor.

Kullanılan malzemeler ve yeni renk seçenekleri kabindeki kalite hissinin yükselmesine neden olurken, yol bilgisayarı ve araç ayarları hala karmaşık alt menülerle yönetiliyor. İç mekanda ön koltuklarda uzun boylular için de yeterli genişlikte bir yaşam alanı sunulurken, arka koltuklar kompakt bir SUV için basık kalıyor.Sınıfındaki rakiplerinden farklı olarak safkan bir SUV yerine yerden yüksek bir hatchback karakteri sunan GLA, sürüş özellikleriyle de bunu belli ediyor.

Makyajla birlikte elektrikli bagaj kapağını artık ayak hareketiyle de açmak mümkün. Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi de makyajın getirdiği yenilikler arasında yer alıyor.

Yol tutuş ve çeviklik konusunda platformunu kullandığı A Serisi'ni aratmayan otomobil piyasadaki en dinamik kompakt SUV'lar arasında sayılıyor. GLA'nın bu dinamik etkisinde motorun ürettiği çekiş gücünü gerekli hallerde ön ve arka aks arasında sürekli olarak dağıtan başarılı 4x4 sistemi de pay sahibi. 211 HP gücündeki 2,0 lt'lik benzinli turbo motor, 350 Nm'lik yüksek maksimum tork değerini henüz 1200 d/d'de üreterek akıcı bir sürüş tecrübesi yaşatıyor. 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman genel çalışma karakteriyle beğeni toplasa da bazı durumlarda gecikmeli vites değiştiriyor.

Yazı: Onno Usta-Keşkemet/Macaristan

BİZE ULAŞIN