ARKADAŞINA GÖNDER
MOTOSİKLET · Ducati Multistrada 950
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

MOTOSİKLET · Ducati Multistrada 950

08.08.2017 Salı
MOTOSİKLET · DUCATİ MULTİSTRADA 950

Alıştığımız İtalyan estetiği Ducati Multistrada 950 için bu sefer biraz daha geri planda kalmış. Ama İtalyan dinamizmi hatta haşin performansı ben buradayım diye bağırıyor.

Konuya Ducati Türkiye Distrübütörü Korlas'a küçük bir eleştiriyle başlamak istiyorum. Multistrada 950'nin üzerinde hiç estetik olmayan ve kocaman şekilde "Test Bike" yazması kanımca olumsuz bir durumdu. Hem motosikletin görsel bütünlüğüne zarar vermiş hem de çirkinleşmesine neden olmuştu. O nedenle bu sefer kendi çektiğimiz değil hazır medya fotoğraflarını kullanmayı tercih ettik. Gelelim motosiklete; abisi 1200 Multistrada ile tasarım karakteri olarak hemen hemen aynı.

Selenin malzemesinin rahatlığı dikkat çekici. Ancak biraz öne doğru kayma eğilimi yaratıyor.

Peki, aslında karakteristik açıdan özel bu motosiklet güzel mi? İşte bunun cevabı göreceli. Kimi çirkin buluyor, kargacık burgacık diyenler var. Fakat benim de dahil olduğum, şahsına münhasır tasarımı olan sıra dışı bir çizgi diyenler de çok. Ama kullandıktan sonra çoğunluk pozitif tarafa geçecektir sanırım. Çünkü keyifli ve dinamik bir motosiklet, her ne kadar handikapları olsa da. Tam bir Ducati aslında baktığınızda. "Adventure-Enduro" sınıfında olmasına rağmen "Sport" kavramını fazlasıyla hissettiriyor. 937 cc hacmindeki 113 HP'lik motor özellikle üst devirlerde korkutucu bir canlılık sergiliyor. Atmosferik ruh, devirle birlikte fazlasıyla kendini gösteriyor. "N'oluyo Panigale mi aldık biz!" dedirtebilir...

Gösterge grubu şık ve modern ama okuma konusunda bazı ikonlar küçük kalıyor.

Ama alt devirlerde de bir o kadar uyuşuk karakter sergiliyor. 2500 civarında bile motorun silkeleme eğilimine girdiği görülüyor. Tabii belirtmeli, genel olarak vibrasyon gibi bir sorun yok L tipi çift silindirli makinada... Gaz tepkileri doğru devirdeyseniz gayet tatmin edici. 4000'lerde güç sizinle birlikte olmaya başlıyor. Birçok yeni jenerasyon motor gibi sürüş modları "Sport" "Urban" "Touring" olarak var. Modların kimilerinde güç 75 HP'ye düşüyor. Yakıt tüketimi için yine daha uzun süreli bir kullanım yapmak isterdim ama yine imkan olmadı; şehir içinde ortalama bir tempoda 6.9 lt ortalamayı yol bilgisayarında gördüm.

937 cc L tipi çift silindir motor özellikle üst devirlerde çok dinamik, sanki yarış motoru.

Kullandığım motorda Termignoni egzoz vardı ama standart halinin de etkileyici bir sesi var. Sürüşü de performansı gibi dinamik. 204 kg kuru ağırlığıyla oldukça hafif hissettiriyor ve bisiklet gibi yatırıp kaldırabiliyorsunuz. Gidon biraz alçak ve geniş olsa da yine de bu hissiyatı eksiltmiyor. Selesi oldukça rahat, oturma pozisyonu iyi ama ben biraz öne doğru kayma problemi yaşadım; o da selenin eğiminden kaynaklandı.

Multistrada 950 ses açısından sınıfının en iyilerinden biri.

Yerden yüksekliği ve hafif hissettiren dengeli sürüşü birleşince şehir içinde oldukça çevik ve aralara girebilen, kolay kullanımlı bir motor haline bürünüyor. Önde 19 inç jantlar dinamik sürüşü etkilememiş, sanki kıvrak 17 inçlik bir "naked" kullanırmış hissi veriyor. Süspansiyon genel olarak iyi, sert değil yol üzerinde konforlu. Şehir dışı biraz bozuk yollarda kullanmak isterdim ama maalesef fırsatım olmadığı için yorum yapamıyorum.

Öndeki çift disk frenler her ne kadar güven verse de ön süspansiyonun dalma hareketi rahatsız edici.

Ancak ön süspansiyonun sıkışma hareketi ciddi bir eleştiri noktası sanırım. Fren anında kafayı bu kadar daldıran motosiklet gerçekten az. Sert frenlerde resmen sele üzerinde tsunami vurmuş gibi oluyorsunuz. Genel fren performansından bahsedecek olursak Brembo'nun iyi not aldığını söyleyebilirim, lakin ön kafa daldırmalar yüksek performans kullandığınızda arkada fren verimliliğini baltalıyor. Şanzıman genel olarak oranlarıyla iyi çalışsa da vites geçişleri tabiri caizse biraz kemikli. Alt devirlerde daha çok hissedilen bu durum devir yükseldikçe ortadan kayboluyor. Kumanda düğmeleri kullanışlı, korna biraz daha kullanışlı bir açıda olabilirdi belki.

Önden arkaya keskin hatlı tasarıma ayak uyduran aynalarsa tek kelimeyle müthiş. Çok iyi arka görüş sağlıyor. Genel malzeme-plastik kalitesi iyi. Ön cam kolay ayarlanabilir ve fena iş çıkarmıyor. Gösterge ekranı aslında estetik, derli toplu ama ekranın içinde biraz karmaşa var ve ikonlar küçük. Okumakta biraz zorlanıyor insan. Sonuç olarak Ducati Multistrada 950, çevik, gücüyle etkileyen eğlenceli bir motosiklet. Kullanmaktan oldukça keyif aldım. Ancak fiyat/performans olarak tartışmaya açık.

Yazı: Koray Muratoğlu

BİZE ULAŞIN