ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Ford Mustang Convertible 5.0
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Ford Mustang Convertible 5.0

17.08.2017 Perşembe
TEST · FORD MUSTANG CONVERTİBLE 5.0

Türkiye’de ilk tanıştığımız Mustang, 2.3 EcoBoost’tu. Şimdi ise Mustang efsanesine yakışır bir motor, 5,0 litrelik V8 karşımızda.

Amerikan otomobili bir kültür. İşlevsellik, fonksiyonellik, ekonomi gibi kriterlerin yerine ağırlıklı olarak güç ve ses yer alıyor. Mustang'in Türkiye'de satılmaya başlanmasıyla 2.3 EcoBoost ile tanışmıştık. Şimdi ise bu kültüre tam olarak cevap niteliğindeki 5.0 V8 ile Mustang karşımızda. 2.3 EcoBoost testimizde 5.0 V8'in hayalini kurduğumuzu söylemiştik. Bu motor Türkiye'de sadece Convertible yani cabrio karoserle alınabiliyor.



Kabin içerisindeki türbülansı azaltmak için camlar kaldırılabilir. Arka koltuklarda oturan olmadığında rüzgar deflektörü de yerleştirilebiliyor.

Orta konsoldaki Start düğmesine bastığımızda V8 homurtulu bir uyanış yapıyor. Gaz pedalına bastığımızda ani bir tekme değil, kendinden emin bir ses, sakin bir ivmelenme ile yola çıkıyoruz. Kabindeki titreşim ve ses çok etkileyici. Direksiyonun arkasından uçsuz bucaksız gibi görünen alüminyum motor kaputunun altının boş olmadığı fark ediliyor.



Otomobilin kokpitinde düğme bolluğu gözleniyor. 20,3 cm'lik multimedya ekranından navigasyon sistemi rahat takip ediliyor. Mustang Türkiye'de İstanbul, Ankara ve Antalya'daki sadece üç adet Ford bayisinde satılıyor.

İlk gün hava yağışlı, kumaş tentemiz kapalı. Havanın sıcaklığı da düşük. Kumaş tentenin yalıtımı yeterli gelmezse diyenler için ön koltuklarda ısıtma fonksiyonu bulunuyor. Katlanabilir yumuşak tente ile Fastback'in kabin içerisindeki yaşam alanını kıyasladığımızda Convertible'nin önde 40 mm, arkada 30 mm daha cömert olduğunu görüyoruz.



5,0 lt'lik V8, sesi ve çalışma karakteriyle keyif veriyor.

2.3 EcoBoost ile aynı olan konsolda, vites kolunun hemen arkasında, direksiyon logolu ve Mode yazılı şalterler bulunuyor. Havanın kötü olması direksiyon sistemini konfor ve spor ayarlar yerine normal olanı seçmemizi gerektirdi. Şanzıman D konumundayken de sürüş modları arasında yağmur/kar modu bulunuyor. Arka tekerlerde ani güç patlamaları yaşanmıyor. Bu ayarlarda Mustang'e hükmetmek zor olmuyor.



Fastback'ten 76 litre daha küçük olan 332 litrelik bagaj günlük kullanımı karşılıyor.

İkinci gün hava güneşli. Artık şanzımanı spor seçeneğe alıp, sürüş modlarından da en keskini olan pisti seçebiliyoruz. Direksiyon da spor ayarda. Mustang şahlanmaya hazır. Gaz pedalına basıldığında hemen öne atılıyor. Düz gidişte çok sorun yok. Aracın arkası küçük küçük kendini bıraksa da kontrol etmek kolay. 0-100 km/s hızlanma testinde fabrika verilerine rahatlıkla ulaşılabiliyor. Ama dönüşlerde gaz pedalına basmak isterseniz Mustang sakin kalmıyor. Ara hızlanmalarda da ani gaz tepkileri çizgiden sapmalara yol açıyor. Direksiyonun sertliği, aracın arkasını savurma hamleleri güçlü bilek ve iyi refleksler istiyor. Limitli kilitli diferansiyel ve Sport+ modda devrede olan elektronik çekiş kontrol sistemi bu işi biraz daha kolaylaştırıyor.



Tasarımıyla ve performansıyla çok etkileyici olan Mustang 5.0 unutulmaz bir tecrübe sunarken bu otomobilin hakkını vermenin herkesin harcı olmadığı bir gerçek.



Katlanabilir yumuşak tavanın kontrolü dikiz aynası önünde. Önce elle kilidi açılan tente kumanda düğmesiyle yaklaşık 10 saniyede gizlenebiliyor.



Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN