otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş izlenimi - Renault Captur
Renault’nun küçük sınıf crossover temsilcisi Captur, makyajlanarak daha taze bir yüze kavuştu. Mayıs ayından itibaren makyajlı versiyonuyla yollara çıkan Captur, rekabete daha modern şekilde devam ediyor.
Sürüş izlenimi - Renault Captur
Captur rekabete makyaj operasyonu sonrasında da güçlü şekilde devam ediyor. Makyajla birlikte ön panjur değişip farlar da elden geçirildi. Pure Vision isimli Full LED farlar geldi. Daha iyi bir aydınlatma ve daha modern bir görünüm elde edildi. Elden geçirilen ön tamponun köşelerine de yeni LED gündüz farları yerleştirildi. Yeni marka kimliği gereği LED gündüz farları C şeklinde bir aydınlatma sağlıyor. Benzer bir görünüm elde etmek adına stoplarda da bu form kullanılmaya başlandı. Tampon altları da makyaj sonrasında değişime uğrayan kısımlar oldu.

Captur, iki tonlu karoser renkleri arasına, yeni bir tavan rengi olan Platin Gri'yi de ekledi. Çift renkli otomobillerde, Icon ve Outdoor donanımlarında cam tavan opsiyonu sunulmaya başlandı.



Otomobilin içerisinde de küçük dokunuşlar var. Direksiyon simidinin kaplaması daha kaliteli hale getirilmiş. Orta kısmı da değiştirilmiş. Üst donanımda konsolda deri görünümlü kaplamaya yer verilmiş. Vites kolu da yeniliğe uğrayan detaylar arasında. Kumandalar da elden geçirilirken yeni LED tavan aydınlatmasında ayrı okuma ışıkları yer alıyor.



Çekmece şeklindeki yolcu eşya gözü türünün en genişlerinden biri.

Captur'un direksiyon ve süspansiyon sistemlerinde değişikliğe gerek duyulmamış. Direksiyon, yönlendirme hassasiyetiyle konforu birlikte gözetiyor. Süspansiyon sistemi de darbe emişiyle kabin içerisine fazla sarsıntı yansıtmıyor. Ancak makyajla birlikte ses yalıtımına biraz daha fazla özen gösterilebilirdi, zira rüzgar gürültüsü kabin içerisinde kendini belli ediyor. Multimedya sistemi de elden geçirilen Captur'da Touch donanımdan itibaren akıllı telefonla otomobilin eşleştiği R&Go sistemi sunuluyor. R-link Evolution ile de özelleştirme kapasitesi arttırılan yeni nesil multimedya sistemi yer alıyor.



Makyaj sonrasında stopların içerisinde daha iyi algılanan bir aydınlatma kullanılmış.

Arka park sensörü de yenilenen otomobilin geri görüş kamerası Icon ve Outdoor seçeneklerinde standart olarak sunuluyor.

Test sürüşünde 1.2 TCe'nin direksiyonuna geçtik. 6 ileri vitesli manuel şanzımanlı otomobil yumuşak debriyaj pedalı ile konfordan fazla ödün vermeden yönetilebiliyor. Belirgin vites yolları biraz uzun olsa da kullanım konforu konusunda bir sıkıntı yaşanmıyor.

Alt devirlerden itibaren canlı olan 1,2 litrelik turbo benzinli motor da konforu gözetiyor. 1.2 TCe, sessiz ve sarsıntısız çalışıyor.



C şeklindeki gündüz farları profilden de görülüyor.

Captur'un motor seçeneklerine baktığımızda bir sürpriz ile karşılaşmıyoruz. Touch donanımlı 1.2 TCe 120 HP EDC 81.450 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor. Bu baz fiyatı oluşturuyor. Icon donanımlı 1.2 TCe de manuel şanzımanla alınabiliyor ve 81.700 TL başlangıç fiyatıyla satılıyor. 5.550 TL fark ile otomatik şanzımana geçilebiliyor. Outdoor donanımı baz donanımda olduğu gibi 1.2 TCe EDC ile 90.800 TL'den alınabiliyor.



Dizel motorun 110 HP'lik seçeneği olsa da Türkiye'de yine sadece 1.5 dCi 90 HP satılıyor. Touch donanım 85.000 TL'den alınabilirken, EDC farkı 6.700 TL. 1.5 dCi Icon 90.900 TL, Outdoor ise 94.550 TL'den başlayan fiyatlarla alınabiliyor. Bu fiyat listesine baktığımızda Captur'un rakiplerine göre cazibesini koruduğunu görüyoruz.

Yazı: Koray Kodal/Kopenhag-Danimarka

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.