otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Honda Civic Sedan RS
Honda, yeni nesil Civic ile uzun süredir beklenen küçük silindir hacimli, güçlü bir benzinli motor eksiğini kapattı. RS donanımıyla gelen benzinli 1.5 Turbo motor, sedan karoserle karşımızda.
Test - Honda Civic Sedan RS

Honda'nın kompakt sınıf temsilcisi Civic, yeni nesille birlikte mücadeleye daha güçlü döndü. Selefine göre daha sportif bir tasarıma sahip Civic, iç mekanda ise sportif hissi koruyan ama fonksiyoneliğinden ödün vermeyen bir otomobil oldu. Malzeme ve işçilik kalitesiyle de göz dolduran otomobilin sadece "kabuk" değil ruhunun da güçlü olduğunu gösteren bir motor seçeneği var. 182 HP güç üreten 1,5 litrelik yeni motor, en dinamik donanım seçeneği olan RS ile birlikte karşımıza çıktı.



Bagaj kapağı üstündeki spoyler.

Civic Sedan RS ismiyle satılan 1.5 DOHC VTEC Turbo, sadece RS donanımıyla geliyor. RS'e özel 17 inçlik jantlar, parlak siyah ön panjur ve bagaj kapağı üstündeki spoyleri ile sportif algı arttırılıp dışarıdan da ayırt edilmesi sağlanmış. İçeride de alüminyum alaşım pedallar, sürücü koltuğu arkasında eşya gözü, kırmızı renkli göstergeler ve direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarıyla diğer donanımlardan farklılaşıyor.

İç mekanda sportif ve ergonomik bir tasarım kullanılmış.

Direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıkları Civic Sedan RS ile standart olarak gelen CVT şanzımanı manuel olarak yönetmeyi sağlıyor. Sürekli değişken oranlı CVT şanzıman, vites değiştirme kulakçıklarıyla sanal olarak 7 ileri oran sunuyor. Gaza tam basıldığında CVT'nin yapısı gereği motor devrinin yüksek seviyede kalması konfor eksikliği yaşatabilirken manuel olarak vites yükseltilip devir düşürülebiliyor. Otomatik kullanımda sportiflik isteyenler için de şanzımanda S modu bulunuyor. Vites kolu S pozisyonuna alındığında motor devri hızlanmayı destekleyecek seviyeye ayarlanıyor.





1,5 litrelik turbo benzinli motor şimdilik sadece CVT şanzımanla alınabiliyor.

Ani hızlanma isteklerinde 182 HP'lik turbo destekli motor atak yapıda olduğunu hissettiriyor. Ön tekerlekler asfaltı kazımak isteyecek şekilde ama fazla patinaja kalmadan tutunup etkili bir hızlanma sunuyor. Hızlanma testinde de 8,1 saniyelik 0-100 km/s fabrika verisine ulaşmak sorun olmadı. Esneklik verilerinde, güçlü motorun etkisiyle başarılı test sonuçları ortaya çıktı. Doğrusal ve sabit gaz hareketiyle hızlanmada yeterli olduğunu hissettiren CVT şanzıman, dinamik kullanımda, kısa aralıklarda hızın azalıp arttığı sürüş tarzında beklenen dinamizmi sunamıyor.


Manuel kullanım da bu konuda tatminkar bir tecrübe yaşatmıyor. CVT yerine manuel ya da daha modern tork konvertörlü veya çift kavramalı bir otomatik şanzıman sunulabilirdi. Bu sayede, dinamik sürüş isteklerine her koşulda hitap edilen, tam olarak sportif bir bütün oluşturulabilir. Şimdilik sadece CVT ile gelen 1.5 Turbo, başarılı bir hızlanma ve otomatik şanzıman konforu isteklerine cevap veriyor. Sakin kullanımlarda CVT gerekli konforu sağlıyor.





Göstergeler kırmızı renkle aydınlanıyor.

Civic Sedan RS'in dikkat edilmediğinde yüksek tüketim değerlerine ulaşma potansiyeli var. Fabrika verilerine göre 6,0 lt/100 km olan ortalama tüketim, test ölçümlerinde 7,6 lt/100 km olarak kayda geçti. Ortalama tüketim, şehir içindeki yoğun trafikte veya dikkatsiz kullanımda 9,0 lt/100 km seviyesini geçiyor.



Alüminyum alaşımlı pedallar.

Aynı motor ve şanzıman Civic Hatchback'te de sunuluyor. Civic Hatchback'teki donanım ismi ise Sport. Bu gücü sunan bir rakibi yok. En yakın güçteki rakibi VW Jetta 1.4 TSI 150 HP DSG, 106.300 TL'den satılıyor. Opel Astra Sedan 1.4 Turbo 140 HP AT'nin fiyatı 78.700 TL, Skoda Octavia 1.4 TSI DSG ise 103.400 TL'den satılıyor. Civic Sedan RS ise 117.400 TL'lik fiyatıyla sınıf standartlarından yüksek kalsa da zengin standart donanımla en güçlü motoru sunuyor.





Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.