otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Mercedes E 220 d Coupe 4 MATIC
Spor otomobilde abartılı tasarım oyunlarına başvurulması gerekmediğini gösteren E Coupe’nin çok zarif bir spor otomobil olduğunu söyleyebiliriz.
Test - Mercedes E 220 d Coupe 4 MATIC

Yazı: Koray KODAL

Fotoğraflar: Ersan SEZER

Yeni nesliyle karşımıza çıkan E Serisi Coupe, selefinden daha iri bir otomobil. 123 mm uzatılan otomobilin dingil mesafesi de 113 mm arttırılmış. Genişliği 74 mm arttırılan E Coupe'nin ön iz mesafesi 67 mm, arka iz mesafesi 68 mm genişlemiş. Otomobilin toplam yüksekliği de 33 mm arttırılmış. Tüm bu değişim, E Coupe'nin içerisinde dört yetişkinin rahat yolculuk etmesini sağlıyor. Ön koltuklardaki konfor, coupe sınıfı için üst seviyedeyken, yaşam alanı da çok cömert. Artan boyutlar sayesinde arkada oturan yolcular da selefine göre çok daha fazla rahat ediyor.

Bagaj kapağı üstündeki Mercedes logosu altında geri görüş kamerası bulunuyor.

Otomobilin dışında şık ve akıcı çizgiler kullanılmış. Stoplar Mercedes-Benz S Serisi Coupe ile benzerlik gösteriyor. Aynı şıklık kabin içerisinde artarak devam ediyor. Ön kapı içlerine kadar uzanan konsol çizgisi ve donanıma göre değişen sert kaplama malzemesi şık görünüyor. Bu malzeme etrafında da deri döşeme kullanılması kalite algısını arttırıyor. Havada asılıymış gibi görünen konsolun içerisinde LED ambians aydınlatmaları da entegre edilmiş. Malzeme kalitesi çok başarılı. İşçilikte kusur bulmak zor.

Selefine göre 123 mm uzatılan otomobilin genişliği 74 mm, yüksekliği 33 mm ve dingil mesafesi 133 mm arttırılmış.

Test aracımızda 12,3 inçlik iki adet dijital ekran bulunuyor. Gösterge grubu da bu ekranlarının birinin içerisinde. Bu sistem bilgilere rahat ulaşmayı ve kişiselleştirmeyi kolaylaştırmış.

Modern ve şık detaylara sahip olan konsolda iki adet dijital ekranla ergonomi arttırılmış.

Test aracımız 2,0 litre 194 HP'lik turbo dizel motor, 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 4 tekerlekten çekişli aktarmaya sahip. Normal kullanımda yeteri kadar akıcı hızlanma sağlayan dizel motor, ani hızlanma taleplerine de hızlı cevap veriyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzımanın önceliği sürüş konforu ve tüketimi dengede tutmak olsa da vites geçişleri yeteri kadar hızlı. Gerektiğinde birden fazla vites düşürerek ani hızlanmalarda yaşanabilecek gecikmeyi önlüyor. Sürücü isterse vites geçişlerini manuel olarak direksiyon arkasındaki kulakçıklarla yapabiliyor. Manuel kullanımda da vites değiştirme hızı beklentileri karşılıyor. 6,2 lt/100 km'lik ortalama test verisi oldukça başarılı bir sonuç olarak kayda geçti.

425 litrelik bagaj hacmi bir coupe için gayet iyi bir değer.

Dört tekerlekten çekişli olan otomobil hızlanırken zemine tutunma konusunda sorun yaşamıyor. 400 Nm'lik tork etkili şekilde zemine iletiliyor. Dört tekerlekten çekiş sisteminin avantajı dönüşlerde hissediliyor. Otomobil ani hızlanmalar veya ağırlık transferlerinde çizgisini koruyor.

194 HP'lik dizel motorun hızlanma performansı başarılı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.