TEST MERKEZİ

TEST · Fiat Egea Sedan 1.6 Multijet II DCT Lounge Plus

10.04.2018 Salı
TEST · FİAT EGEA SEDAN 1.6 MULTİJET II DCT LOUNGE PLUS

Dizel motorun tutumlu tüketim değerleri ve hesaplı yakıt fiyatı ekonomik avantaj sağlarken, DCT otomatik şanzıman da sürüş keyfini arttıyor.

Bursa'daki Tofaş Fabrikası'nda üretilen Egea Sedan, karoseri kadar sevilen bir ikili olan dizel motor ve otomatik şanzımanla karşımızda. Daha önce Egea Hatchback ile bu ikiliyi test etmiştik. 120 HP'lik 1,6 litrelik dizel motor Egea Sedan'da da canlı yapısıyla alt devirlerden itibaren akıcı bir sürüş sunuyor. 1750 d/d'de üretilen 320 Nm'lik maksimum torka ulaşıldığında Egea Sedan keyif verici bir hızlanma sağlıyor. Bu devirden sonra ara hızlanmalarda da yeterli ataklık mevcut. Sedan versiyon aynı motor ve şanzımanlı hatchback karosere göre 25 kg ağırlık avantajına sahip. Hızlanma test verilerinde sedanın küçük farklarla daha iyi zamanlar sağlamasının altında yatan nedenlerden biri de bu küçük fark olabilir.

Egea Sedan'da Bulut Beyazı haricindeki tüm renkler metalik boyalı.

Dizel motorun asli görevi olan yakıt ekonomisi konusunda sedan karoserin de başarılı olduğunu görüyoruz. 5,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi verisi elde ettik. Ortalama 3,9 lt/100 km olan fabrika verisine göre yüksek bir veri olsa da bu değer oldukça ekonomik.

Dizel motor yakıt ekonomisiyle başarılı.

BİZE ULAŞIN