otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş izlenimi - Honda Jazz
Honda Jazz makyaj sonrasında biraz daha dinamik ve şık bir yüze büründü. Otomobil, dışarıdaki yenilemelerden daha önemlisini ise motor kaputunun altında, 1,5 litrelik yeni motoruyla sunuyor.
Sürüş izlenimi - Honda Jazz

Tazelenerek yoluna devam eden Jazz, geçirdiği makyaj operasyonu sonrasında modernliğini koruyor. Yeni farlara sahip olan otomobilde daha gösterişli bir ön panjur ve tampona yer verilmiş. Otomobilin arkasında da tampon tasarımı değiştirilmiş. İçerisine geçtiğimizde ise makyajın etkisi kayboluyor. Gösterge grubunda aydınlatma renkleri değiştirilirmiş.

Makyajlı Jazz'ın yüzünde yeni farlar, ızgara ve tampon yer alıyor.

Asıl büyük fark yeni motor seçeneğiyle geliyor. Makyaj öncesinde sadece 1,3 lt'lik benzinli motorla satılan Jazz, artık 1,5 lt'lik motoru da seçenekleri arasına ekledi. Atmosferik 1,5 i-VTEC motor 6600 d/d'de 130 HP güç üretirken, 4600 d/d'de 155 Nm maksimum torka ulaşabiliyor. 6 ileri manuel ve CVT otomatik şanzıman seçenekleri sunulan yeni motor manuel şanzımanla fark yaratacak bir performans sunuyor. 8,7 saniyelik 0-100 km/s hızlanması karşılığında ortalama yakıt tüketimi 5,1 lt/100 km olarak açıklanıyor. Bu tüketim CVT şanzımanda ise 4,9 lt/100 km. CVT şanzımanla 0-100 km/s hızlanması 10,0 saniye. CVT şanzıman daha düşük tüketim için optimize edilmiş.

Yeni 1,5 litrelik benzinli motor 130 HP gücünde. 6 ileri vitesli manuel ve CVT otomatik şanzıman seçenekleri var.

İtalya'da gerçekleştirilen basın lansmanında makyajlı Jazz'ın 1,5 litrelik motor ve 6 ileri manuel şanzımanlı versiyonuyla buluştuk. İlk izlenimimiz tasarımın daha taze hissettirdiği yönünde oldu.

Yola çıktığımızda Jazz'da görmeye alışmadığımız bir ivmelenme hissiyle karşılaştık. Atmosferik motorlarda alt devirlerin sakinliğine alışığız. Jazz'da motor devrini yükselttiğimizdeki ataklık keyif verici seviyede. Şehir içinde sakin ve stressiz bir kullanım sunan yeni motor sessiz çalışıyor. Hızlanma isteğinizde tepkisiz kalmayan 1,5 lt'lik motor, alt viteslere geçilip motor devri yükseltilerek gaz pedalına basıldığında istenen canlılığı sağlıyor.

Arka tampon da makyaj sonrasında Jazz'da değiştirilen parçalar arasında.

Yumuşak debriyaj pedalı, belirgin ve yumuşak vites geçişleri de sürüş kalitesinin korunmasını sağlıyor.

Yumuşak direksiyon sistemi sürücüyü yormazken, yüksek hızlarda ve ani şerit değişimlerinde de yeterli çevikliği sağlayabiliyor. Süspansiyon sitemi ağırlık transferlerinde karoser salınımlarını da kontrol altında tutabiliyor.

Makyajın etkisi iç mekanda hissedilmiyor.

Ülkemizde fiyat listesinde yer alan makyajlı Jazz, her iki motorla da sadece CVT şanzımanlarla satılıyor. 1,5 litrelik motor sadece Dynamic donanımla yer bulurken, 1,3 litrelik olan en üst seviye olan Elegance donanımla fiyat listesinde bulunuyor. Her ikisi için de 93.900 TL fiyat belirlenmiş. Yani zengin donanımlı Jazz isteyenler 1.3 i-VTEC, güçlü Jazz isteyenler 1.5 i-VTEC tercih edebiliyor.

Yazı: Koray Kodal - Roma/İtalya

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.