otohaber_logo
Test Merkezi
Karşılaştırma - Ford F-150 Raptor & Ford GT
Biri kumlu çöllerde tozu dumana katarken diğeri yarış pistlerinde asfaltı kazımakla meşgul: Ford F-150 Raptor ve Ford GT. Birbiriyle alakasız gibi görünen iki otomobilde de aynı çift turbo beslemeli V6 EcoBoost kalp atıyor.
Karşılaştırma - Ford F-150 Raptor & Ford GT

Ford F-150 Raptor

V6 silindir, 24 supap, çift turbo, 3497 cc, 335 kW/456 HP 5000 d/d, 691 Nm 3500 d/d, 10 ileri vitesli otomatik şanzıman, 4x4; U/G/Y: 5588/2192 (2459)*/1994 mm, boş ağırlık: 2540 kg, 0-100 km/s: 5,1 sn, maksimum hız: 170 km/s, ortalama yakıt tüketimi: 14,7 lt/100 km

Akşam mesai bitimi. Trafik kilitlenmiş durumda. Hiçbir şey hareket etmiyor. Neyse ki, F-150 Raptor'un kumanda merkezi önümüzdeki metal kervanı göz önünde tutacak kadar yüksek. Evet, trafikte bunalmamızı azaltıyor ancak bu yükseklik şu anda bir işe yaramıyor. Aslında bu durumdan kurtulmanın bir çözümü var. Sağımızda göz alabildiğine uzanan bir tarla var. Bir çöküntü, biraz çalı ve küçük ağaçlar yolu tarladan ayırıyor. Direksiyonun sağ arkasındaki küçük dairesel kumandayı kullanarak içgüdüsel biçimde 2H (arkadan itiş) modundan 4L (ağır arazi) moduna geçiyoruz.

Arkadan itişle drift, 4x4 ile arazi, kilitle de zorlu koşullar için hazır.

Birkaç klik ve Raptor artık "Baja" modunda: Yüksek hızda arazi sürüşleri için hazır.

Tamam, işi tadında bırakalım. Elbette trafik kurallarını çiğneyip yoldan bu şekilde çıkmadık. Ancak bunu yapmamamızda belki de bu sabah trafiğe kapalı bir arazide yeterince yaygara kopartmış olmamız da etkili oldu. Yaygara kopartmak... En güçlü seri üretim F-150'nin yapmak için üretildiği şey tam da bu! Arazide yol almak elbette sadece bu pikaba özel bir yetenek değil.

Doğal nefes yerine doping: 6,2 lt'lik atmosferik V8'in yerini 3,5 lt'lik çift turbo V6 aldı.

Ancak her kim ki Raptor'un sadece 27 farklı sürüş modu sunan, tabanı peluş halıyla kaplı ve kokpitinde ender bulunan ahşap dekorların kullanıldığı lüks bir hamal olduğunu düşünüyorsa çok yanılıyor. 2,5 tonluk bu kütle söz konusu taviz vermemek olduğunda benzersiz tanımını hak ediyor: 7,5 cm kalınlığındaki Fox amortisörler, 35,5 cm'lik süspansiyon stroku, 81 cm'lik su geçiş derinliği, sabit arka aks ve BF Goodrich All-Terrain KO2 lastikler. Lastikler ıslak zeminde sabuna basmış gibiyken kuru zeminde idare eder karakterde. Ancak zemin çim, kayalık, çamur veya kum olduğunda lastikler adeta şov yapıyor. Tüm bunlar 456 HP gücündeki çift turbo motorla birleşince insan kendini Amerikalıların meşhur arazi yarışı Baja 1000'deymiş gibi hissediyor.


Yerine tam oturmamış bir rögar kapağı Raptor'u hafiften şöyle bir sarsarken, asfalttan çıkıp engebeli piste geldiğimizde büyük pikap huzurunu bozmadan yoluna devam ediyor. Devasa lastiklerin profil blokları araziye pençe gibi tutunurken gaz pedalına yapılan sert basınç ileri doğru fırlama olarak karşılık buluyor ve şerit değişimlerinde arka kısım eğlenceli bir biçimde savruluyor. Bu esnada beyin "İşte şimdi devrileceğiz." derken popometre "Daha var." diyor. Baja modunu devreye alıyoruz.

Gösterge tablosundaki dijital ekranda arazi sürüşü için gerekli açılar takip ediliyor. F-150 geniş bir otomobil ama çok fazla yer sunmuyor.İki turbodan yükselen seslerle birlikte büyük pikabın dansı da başlıyor. Raptor arazide yükseliyor, toprağı kazıyor, etrafa kum ve çamur saçıyor. Raptor bu esnada öylesine etkileyici ve kendinden emin bir güven ortaya koyuyor ki, tepelerden uçarken bu abartılı otomobili kapalı garaja nasıl sığdıracağımızı düşünüyoruz.

Baja yerine yarış modunda atak

Köln'de Raptor'a uygun bir coşma alanı bulmanın zorluğunu hatırlayıp aklımızda belirebilecek finansal sorunlar da başlamadan sona eriyor. Pikabı temizlenmek üzere basınçlı yıkamaya bırakmışken üstümüze yapışan tozlardan arınıp üç kat aşağıda hissettiren Ford GT'ye biniyoruz.

Ford GT

V6 silindir, 24 supap, çift turbo, 3497 cc, 482 kW/656 HP 6250 d/d, 746 Nm 5900 d/d, 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman, arkadan itişli; U/G/Y: 4779/2003 (2238)*/1063 mm, kuru ağırlık: 1385 kg, 0-100 km/s: 3,0 sn, maksimum hız: 347 km/s, ortalama yakıt tüketimi:-

106 cm yüksekliğindeki basık sporcu gerçek bir asfalt canavarı. Raptor'da görev yapan 3,5 lt'lik çift turbo V6, GT'de de karşımıza çıkıyor. Ancak "biraz" daha güçlü haliyle. 200 HP fazlasına sahip olan GT'de güç aktarımı da Raptor'daki gibi 10 ileri vitesli bir otomatik şanzıman üzerinden değil, çok ama çok hızlı vites değiştiren, Getrag üretimi 7 ileri vitesli çift kavramalı bir otomatik şanzıman üzerinden gerçekleşiyor.

Honeywell tarafından üretilen iki turbo, 1,65 barlık basınçla sıkıştırılan havayı 6 yanma odasına gönderip krank milinde 746 Nm tork oluşturuyor. 325 mm'lik Cup 2 lastikler bu nefes kesici değerlerin karşısında asfalta tutunmak için adeta amansız bir kavganın içine giriyor. GT'de her şey hızlı çekim yaşanıyor. Raptor'da Baja olarak karşımıza çıkan eğlencenin GT'deki karşılığı Race, yani yarış.


Asfaltın neredeyse üzerinde oturulurken, kokpitte gereksiz 1 santimetrekarelik bir alan bile yok.

Bunun anlamı şu: Tam gaz ver, devir kesiciye girerken sağdaki vites kulakçığını çek, çek, çek... Sıradaki viraj karşımızda. Hızlı ve sert biçimde frene bas. Vites kulakçığını tekrar çek. Yalnız bu kez soldakini. Yapılması gereken en iyi şey, freni viraj içine kadar bekletmek, mümkünse sol ayakla, zira fren pedalı çok iyi dozlanabiliyor.

Rasyonel, fonksiyonel: GT, ayağa mükemmel oturan karbonfiber bir spor ayakkabı gibi – dar, azaltılmış ama konforlu. Dijital göstergede farklı arayüzler var.

Airbrake (hava freni) fonksiyonu olan arka kanat da bu konuda yardımcı oluyor. Fren yap ve direksiyonu çevir. Bunu önce kafanızda yaşamanız ve iyi hesap etmeniz gerekiyor. Zira normal şartlar altında hiç kimse böyle bir şey yapmaz. Apeks noktasında gaz pedalına hafifçe basarak çift turbo canavarı biraz torkla besledikten sonra direksiyonu açmayı ve belki biraz küçük düzeltmeler yapmayı da unutmamak gerekiyor.

Karbon jantlar için birkaç bin dolar ödemek gerekiyor.

Bu noktadan sonra tam gaz zamanı. 656 HP, 1385 kg, 347 km/s. Kulağa çok hızlı geliyor ve gerçekte de öyle.

Ortaya uzunlamasına yerleştirilen V6 motor, 746 Nm tork üretiyor.

Ancak gerçekleşmesi hiç de zor değil. Bu arada finansman sorunu burada da aklımızı meşgul etmiyor: Üretilecek 1000 Ford GT'nin tamamı satılmış durumda.

Yazı: Paul Englert-Eray Özgür

Fotoğraflar: Wes Duenkel (7), Ford (2), Zbigniew Mazar (6)

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.