otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş izlenimi - BMW X2 xDrive20d
BMW’nin X modellerinin en yenilerinden biri olan X2, kompakt sınıfta premium bir SUV isteyen ancak dinamik karakterden geri kalmak istemeyen tüketiciler için bu ay satışa çıktı.
Sürüş izlenimi - BMW X2 xDrive20d

Daha azı için daha çok ödemek… Kulağa çok garip gelse de pek çok otomobilsever bunu göze alıyor. Coupe otomobilleri düşünün. Aynı altyapıyı kullanan sedan veya hatchback kardeşlerine göre yaşam alanı veya pratik kullanım özellikleri gibi konularda önemli tavizleri beraberlerinde getirseler de, sahiplerine sundukları tarz ve prestijle bunu çoğu zaman unutturmayı başarıyorlar.

BMW de "daha azı için daha çok ödeten" otomobilleri özellikler SUV sınıfında seviyor. 2008 yılında yollara çıkan ilk X6 ile SUV-Coupe kavramını hayatımıza sokan marka, modelin elde ettiği başarıyla sadece bir alt sınıftaki X4 önünü açmakla kalmadı, ayrıca diğer üreticileri de bu tarza kanalize etti. BMW'nin X4 ve X6 ile elde ettiği başarılar sonrasında sırada artık daha ulaşılabilir bir SUV-Coupe var: X2.

X Ailesi'nin giriş modeli olan X1 ile aynı platformu paylaşan X2, tasarım anlamında kendi yolunda yürüyen bir model. BMW'nin marka imzası olan böbrek formlu ön ızgara, X2'de en farklı yorumlarından biriyle karşımıza çıkarken, kalın C sütununa entegre edilen ve bir dönem BMW'nin coupe modellerini simgeleyen marka logosu da otomobilin tarz sahibi detayları arasında yer alıyor.

Kalın C sütunu, iki egzoz çıkışı ve yatay stoplar genişlik algısını arttırıyor.

2670 mm'lik aks mesafesi X1 ile aynı olan X2'nin 4360 mm'lik uzunluğu ve 1526 mm'lik yüksekliğiyse kardeşinden sırasıyla 79 mm ve 86 mm daha az. Boyutların da etkisiyle bir SUV'dan çok kaslı ve yükseltilmiş bir kompakt hatchback gibi duran X2'nin iç mekanında sunulan yaşam alanı boyutları dikkate alındığında kesinlikle başarılı. Ancak azalan yükseklik baş mesafesinin X1'den daha kısıtlı olmasına neden oluyor.

Kokpit tasarımı X1'den alınırken, kalite seviyesi premium beklentiyi karşılıyor.

X1'den tanıdığımız platformda üretildiği için önden çekiş ve enlemesine motor yerleşimli bir mimarinin ürünü olan X2'deki 3 ve 4 silindirli motor seçenekleri de yine X1'den tanıdık. Vergilendirme açısından en avantajlı seçenek 1,5 lt'lik 3 silindirli benzinli ünite ancak şimdilik sadece manuel şanzımanla sunuluyor olması bu motorun Türkiye'ye ithalatını geciktirebilir.

Bagaj hacmi X1'in gerisinde ancak yeterli tanımını hak ediyor. 3 parça halinde katlanan arka koltuk pratik.

Sürüş organizasyonu sırasında kullanma fırsatı bulduğumuz xDrive 4x4 sistemli 2,0 lt'lik dizel motor performans ve tüketim arasında sunduğu başarılı denge ile beğenimizi kazandı. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla uyum içinde çalışan 190 HP'lik motor keyifli sürüş özelliklerinde önemli bir rol sahibi. Ancak esas alkışlanması gereken detaylar sıkı şasi ve çok iyi çalışan direksiyon sistemi olarak aklımızda kaldı. Direksiyon demişken, test aracında opsiyonel olarak sunulan spor direksiyon sisteminin de bulunduğunu hatırlatalım. Konforu tamamen göz ardı etmeden bir BMW'den beklenen çevikliği tam anlamıyla sunan X2, sadece tasarımıyla sportif olmadığını ispatladı.

190 HP gücündeki 2,0 lt'lik dizel motor, X2'nin dinamik karakteriyle uyumlu bir güç ünitesi.

Almanya pazarında aynı motorlu ve benzer donanımlı bir X1'den yaklaşık 2.500 Euro daha pahalı olan X2'nin Türkiye fiyatlandırması henüz belli olmasa da yaklaşık yüzde 10 daha pahalı olacağını tahmin etmek mümkün.

Yazı: Onno Usta – Lizbon, Portekiz

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.