otohaber_logo
Test Merkezi
Test - BMW X3 xDrive20d
BMW X3, üçüncü nesliyle sınıfının en dinamik modellerinden biri olmaya aday olarak karşımıza çıktı. Yeni X3, 2,0 litre dizel motor, dört tekerlekten çekiş ve otomatik şanzımanıyla test sayfalarımızda yer buldu.
Test - BMW X3 xDrive20d

Sınıfının en dinamik modellerinden olan X3, tamamen yeni bir karoserle karşımıza çıktı. 2003'te ilk kez tanıştığımız X3, üçüncü neslinde markasının yeni nesil tasarım anlayışına uygun olarak şekillenmiş. Tasarımın güçlü görünmesi kadar aerodinamik olmasına da özen gösteren BMW, 0,29 Cd ile çok iddialı bir sürtünme değeri sunuyor.

Yeni nesilde LED farlar, akustik ön cam ve aktif ön panjur bulunuyor.

Bu değer selefinde 0,33 Cd olarak açıklanmıştı. İkinci nesil X3, 4657 mm uzunluk, 1881 mm genişlik, 1661 mm yükseklik ve 2810 mm dingil mesafesine sahipti. Bagaj hacmi de 550 litreydi. Üçüncü nesil X3, 4708 mm uzunluğa, 1891 mm genişliğe, 1676 mm yüksekliğe ve 2864 mm dingil mesafesine sahip. 550 litrelik bagaj hacmi ise korunmuş. Ölçüleri kıyasladığımızda yeni neslin daha uzun, daha geniş ve yüksek olduğunu görüyoruz. Bu daha gösterişli olmasının yanı sıra kabin içerisinde de daha cömert bir yaşam alanı sunulmasını sağlamış.

İç mekanın ergonomi ve fonksiyonelliği geliştirilirken malzeme kalitesi de arttırılmış.

Yeni tasarım, selefine göre daha büyük yer kaplayan ön ızgarasıyla daha gösterişli duruyor. Bu ızgara artık daha iyi bir aerodinami için aktif kanatçıklara sahip. Yeni farlarda da daha iyi bir aydınlatma için LED kullanılmış. Stoplarda da LED aydınlatma bulunuyor. Yeni X3'te tasarımın, otomobilin sınıfının en dinamik görünen modellerden biri olmasını sağladığını söyleyebiliriz.

LED stoplar gündüz de belirgin görünüyor. Çift egzoz çıkışı standart.

İçeriye geçtiğimizde de ferah ve ergonomik bir kabinle karşılaşıyoruz. Malzeme kalitesi arttırılmış. İşçilik ile ilgili kusur bulmak zor. Konsol tasarımı yenilenip daha ferah bir hava elde edilmiş. Ergonomiyi arttırmak adına gelişmiş bir multimedya sistemine ve 10,2 inçlik iyi bir ekrana yer verilmiş. Yeni dijital gösterge grubu da oldukça net ve anlaşılır bir tasarıma sahip. Koltukların ergonomi ve genişliği de başarılı seviyede.

10,2 inçlik dokunmatik ekrandan araç bilgileri rahat izleniyor. Sesli kontrol ve jest kontrolleri de opsiyonel olarak alınabiliyor.

Otomobilin daha verimli olması için ağırlık konusu da gözden geçirilmiş. Motor ve süspansiyon sisteminde alüminyum malzemeye daha fazla yer verilmiş. Bu sayede selefine göre 55 kg avantaj elde edilmiş. Ağırlık avantajının yanı sıra sürüş dinamizm ve güvenliğinin arttırılması için ağırlık dağılımında 50:50 oranı sağlanmış. Test aracımızda olan xDrive 4x4 sistemi de sürüş güvenliğini arttıran bir diğer özellik.

X3'ün jant seçenekleri 18 ile 21 inç arasında değişiyor.

Yola çıktığımızda kısa sürede X3'ün rakipleri arasındaki en sıkı, en dinamik modellerden biri olduğunu anlıyoruz. Net yönlendirme sağlayan direksiyon sistemi sert yapısıyla sportiflik algısını arttırıyor. Süspansiyon sistemi standart versiyonuyla bile çok sportif. Ani ağırlık transferlerin otomobilde salınımlar çok az seviyede gerçekleşiyor. Süspansiyon sistemi, yüksek hızlarda veya hızlı dönüşlerde çok güven veriyor. Sert süspansiyon yapısı, ince yanaklı kış lastikleriyle birlikte konfordan ödün verilmesine yol açmış. Çukur ve tümseklerde amortisörlerin sönümlemesi yeterli gelirken bozuk zeminlerde ilerlerken kabin içerisine sarsıntı yansıyor.

Arka koltuk sırtlıkları bağımsız üç parça olarak katlanabiliyor.

Türkiye'de 1,6 litre turbo benzinli motor ve arkadan itiş ya da 2,0 litre dizel motor ve 4x4 aktarma ile satılan X3'te Steptronic isimli şanzıman standart. Standart olarak gelen 8 ileri vitesli otomatik şanzıman selefine göre optimize edilmiş. 2,0 litrelik dizel motorla uyumlu çalışan şanzıman manuel kullanım ihtiyacı duyulmayacak hızda ve zamanlamada vites geçişleri sağlıyor. Yine de manuel kullanmak isteyenler için vites kolu ya da direksiyon arkasındaki kulakçıklarla da hızlı vites seçimleri sağlıyor.

2,0 litrelik dizel ile uyumlu çalışan 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, vites kolu ya da direksiyon arkasındaki kulakçıklarla manuel olarak da kontrol edilebiliyor.

Dizel gürültüsünü çok yansıtmayan 190 HP'lik motor ilk hızlanmada sakin hissettirse de devir yükseldiğinde çok atak olduğunu gösteriyor. Araç sollama ve ani hızlanma isteklerinde sürücüsünü memnun eden motor sakin ve dengeli kullanımda ise beklenilen ekonomiyi sağlıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.