TEST MERKEZİ

TEST · Jeep Compass 1.4 Multiair 9ATX AWD Limited

25.04.2018 Çarşamba

İkinci nesliyle yollara çıkan Compass, yeni küçük hacimli benzinli motor ve 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ikilisiyle artık mantığa daha fazla hitap eden bir model oldu.

Birinci neslinin "tozlu" çizgilerini geride bırakan Compass tamamen yeni olan ikinci nesliyle küllerinden tekrar doğmuş gibi görünüyor.

Markasının modern yüzünü alan Compass, yedi hava girişli ön ızgarasıyla Jeep kimliğini taşıyor. Piyano siyahı ön panjur kaplamasının üstündeki krom çerçevelerle sportifliğe şıklık kazandırılmış. İnce far tasarımı Grand Cherokee ile benzerlik gösteriyor. İri tampon ve alttaki büyük hava girişi Grand Cherokee gibi güçlü görünmesini sağlıyor. Profilden bakıldığında ise daha sportif çizgilere sahip olduğunu görüyoruz. Arkaya doğru yükselen omuz çizgisi dinamizm sağlarken, köşeli çamurluk çerçeveleri Jeep'in karakteristik öğeleriyle modernliğin harmanlandığını gösteriyor. Krom çıta ve opsiyonel olarak alınabilen siyah renkli tavan ile C sütunları tavandan bağımsız gibi görünüyor. Otomobilin arka tasarımında da Grand Cherokee tarzını görüyoruz. LED aydınlatmalı stopların rahat algılandığını söyleyebiliriz.

Compass'ın yaklaşma açısı 16,8 derece, uzaklaşma açısı 31,7 derece, karın açısı ise 22,9 derece. Zeminden yükseklik 208 mm.

Compass'ın içerisine modernlik hakim. Geleneksel Jeep öğeleri kokpitte yer almıyor. Siyah zeminli gösterge grubunun ortasındaki 3,5 inçlik renkli ekrandan yol bilgisayarı ve hız bilgileri rahat izlenebiliyor. Orta konsolda 8,4 inçlik renkli, dokunmatik multimedya ekranı yer alıyor. Sistemin dokunma hassasiyeti iyi seviyede. Çok kapsamlı bir içeriği olan Uconnect isimli sistemde aradığınıza hızlı şekilde ulaşmak için pratik yapmalısınız. Sistem içerisinde elektronik sürüş yardımcılarının detaylı ayarları da bulunuyor. Örneğin, ön çarpışma duyarlılığı için yakın-orta-uzak, Lane Sense (şerit takip) uyarısı için erken-ortageç seçenekleri sunuluyor.

8,4 inçlik dokunmatik ekranın tepki hızı yeterli. Sistem mobil cihazlarla uyumlu.

Compass'ın kendisinden beklendiği gibi yüksek bir sürüş pozisyonu bulunuyor. Ön koltukların yan destekleri ve minder konforları başarılı seviyede. Ön görüş açıları sorunsuz. Ancak dar arka cam ve kalın C sütunları arka görüşü kısıtlıyor.

BİZE ULAŞIN