otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş izlenimi - Jeep Renegade
Jeep’in retro tasarım öğeleriyle yollarda olan küçük SUV’u Renegade, ömrünün ikinci yarısı için makyajlanırken özellikle motor teknolojisinde ciddi bir gelişim var.
Sürüş izlenimi - Jeep Renegade

Küçük sınıftaki gerçek anlamdaki nadir SUV'lardan biri olan Jeep Renegade, markanın karakteristik tasarım özelliklerini ve arazi yeteneğini sunabilmesiyle fark yaratan bir modeldi.

2014 yılında Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan karizmatik SUV, üretiminin beşinci yılında revize edilirken öncelik benzinli motorlara verilmiş. Yuvarlak farları çevreleyen LED gündüz farları, saten efektli ön ızgara ve yeni tamponlarla birlikte retro ruh korunarak ortaya modern hissini veren bir otomobil çıkmış. Arka bölümde stopların tonunda küçük bir değişiklik yapılırken, plakanın altına taşınan bagaj açma koluyla daha pratik bir erişim hedeflenmiş.

İç mekanda yeni Uconnect multimedya sistemi makyajın en önemli getirisi olarak dikkat çekiyor. 5, 7 ve 8,4 inçlik versiyonları sunulan yeni sistemde 7 ve 8,4 inçlik ekranlarda tam akıllı telefon entegrasyonu sunuluyor. Sürüş izlenimi sırasında yakından inceleme fırsatı bulduğumuz en büyük ekranlı sistem net görüntüsü ve hızlı çalışmasıyla beğenimizi kazanırken ekranın alt kısmında fiziksel kumandaların olması kolaylık sağlıyor. İç mekana eklenen eşya gözleriyle günlük hayat kolaylaşırken yeni renk seçenekleri de tazelik hissini arttırıyor.

Gelelim motorlara. FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) CEO'su Sergio Marchionne, 2021 yılından itibaren binek modellerinde dizel motorlar kullanmayacaklarını açıklamıştı.

Bunu hatırlamak, Jeep'in Renegade makyajında neden üç yeni benzinli motora ağırlık verdiğini anlamak kolaylaştırıyor. 1,4 ve 1,6 lt'lik benzinli ünitelerin yerini alan 1,0 lt 3 silindirli ve 1,3 lt 4 silindirli motorlar alüminyumdan üretiliyor. 120 HP gücündeki 3 silindirli ünite 6 ileri manuel şanzıman ve önden çekişle, 1,3 lt 150 HP'lik 4 silindirli motor 6 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman ve önden çekişle gelirken, 1,3 lt'lik motorun 180 HP gücündeki versiyonuysa sadece 9 ileri vitesli tork konvertörlü otomatik şanzıman ve 4x4 aktarmaya sahip. Üç motorda da 0,33 lt'lik yanma odaları ortak. Başka bir deyişle yeni motorlar modüler GSE (Global Small Engine- Küresel Küçük Motor) ailesini oluşturuyor. En küçük versiyonda ağırlık 93 kg. 120 HP gücündeki baz versiyon Renegade'i yeterince istekli bir biçimde hızlandırırken titreşim ve gürültü 3 silindirli bir ünite için gayet iyi bir biçimde dengelenmiş. 1,3 lt'lik seçeneklerse hem performans hem de konfor anlamında çok daha ileri. Sürüş özelliklerinde kompakt bir modelin dengesini ve olgunluğunu gösteren Renegade, Trailhawk versiyonundaysa gerçek bir arazi canavarı haline geliyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.