otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş izlenimi - Jaguar I-Pace
Jaguar, tamamen elektrikli doğan ilk modeli I-Pace’i yollara çıkarttı. İlk model olmasına rağmen her yönüyle çok iddialı olan I-Pace, elektrikle çalışan bir SUV isteyenlerin ilk tercihi olmaya en büyük aday.
Sürüş izlenimi - Jaguar I-Pace

Sonradan elektrikli otomobile devşirilen modeller yerine artık tamamen elektrikli olarak tasarlanıp üretilen modellerle karşılaşıyoruz. Jaguar'ın yollara çıkarttığı ilk elektrikli aracı I-Pace, tasarımı, fonksiyonelliği, teknolojisi ve fiyatıyla da premium sınıfa çok iddialı bir giriş yaptı. Biz de bu otomobilin bütün detaylarını öğrenmek ve hünerlerini görmek üzere Portekiz'e gittik.

Karşımızda konsept bir otomobil kadar cesur ve yenilikçi hatlara sahip bir SUV çıktı. I- Pace, Jaguar'ın konsept süper spor otomobili C-X75'ten ilham alınarak tasarlanmış.

Sürtünme katsayısı 0,29 Cd olan I-Pace'in yüksek omuz çizgisi ve arkaya doğru alçalan tavan hattı dinamik görünmesini sağlıyor. Otomobilin neredeyse tam olarak köşelerine konumlandırılan devasa tekerlek yuvalarını dolduran 22 inçlik jantlar da sportifliği arttırıyor. Kapı kolları aynı Range Rover Velar'da olduğu gibi karosere gömülü. Aracın kilitleri açıkken kapı kolları yuvalarından çıkıyor.

Kısa tasarlanan motor kaputu üstünde ve ön tampon köşelerinde sportif görünen hava girişleri bulunuyor. Bunlar sadece tasarım oyunu değil aynı zamanda bataryaların ve motorların soğutulmasını ve kabin içerisine hava akışını sağlamaya yarıyor.

Otomobilin içerisinde de yüksek kalite algısı hissediliyor. Düğme karmaşası yaşanmayan otomobilde dokunmatik multimedya ve klima sistemleri bulunuyor. Bazı fonksiyonları ekranlara bakmadan da yönetebilmek için fiziksel düğme ve kontrol kumandaları da düşünülerek ergonomi arttırılmış. Bu ekranların dokunma hassasiyeti ve çalışma hızları başarılı. Ancak perdesi olmayan panoramik cam tavan sebebiyle kabin içerisindeki ışık, bu ekranların parlamasına yol açabiliyor.

Otoyol ve şehir içi kullanımını içeren rotamızda I-Pace'in tasarımı kadar sürüş dinamizmi de bizi etkiledi. Sessiz sürüş ve başarılı yalıtım sayesinde yorgunluk hissi oldukça az. Bu sessizlik yaya ve sokaklardaki hayvanlar için dezavantaj oluşturabiliyor.

Geldiğinizi uzaktan sezmeleri daha zor olacağı için yanlarından geçmek üzereyken biraz daha fazla dikkatli olmakta fayda var. I-Pace ile yol aldığımız yüzlerce kilometre yol ve yarış pisti tecrübemiz sonrasında direksiyon ve süspansiyon sistemlerinin çok net olduğunu, otomobilin sürücüyle iletişimini çok iyi olduğunu söyleyebiliyoruz. Otomobilin dört tekerlekten çekişli olması, 50:50 oranındaki ağırlık dağılımı, zeminine yerleştirilen bataryalar ve köşelere konumlandırılan tekerlekler sayesinde zemine yapışmış gibi yol alıyor.

I-Pace, viraj geçme hızınızı daha yüksek seviyeye çekmenizi sağlıyor. Yol tutuş kabiliyeti ve hızını hissettirmeme konusundaki başarısı sebebiyle fark etmeden yüksek hızlara çıkdığınız durumlar yaşamamak için arada hız göstergesini kontrol etmekte fayda var.

Sakin kullanma istediğiniz de ise sürüş modları arasında buna uygun seçimi yapıp gaz pedalına karşı da hassas olduğunuzda bu talebiniz yanıt buluyor. Sürüş rotamızda çoğunlukla pürüzsüz asfalt bulunsa da zaman zaman bozuk zeminli yollardan geçtiğimizde otomobilin şasisinin ne kadar sert olduğunu gördük. Bu sertlik bozuk zeminlerde kabin içerisindeki konforu azaltıyor.

Rotamızın bir bölümünde ise I-Pace'in tahmin edemeyeceğimiz bir yeteneğini keşfettik. Arazi kabiliyeti. 500 mm'lik derin su geçişini, küçük bir akarsuyu kapsayan, dik iniş ve çıkışlı toprak zeminli parkurda I-Pace'in dört tekerlekten çekiş sistemi, erişim pozisyonuna göre 90 mm daha yukarıya yükselebilen süspansiyon sistemi ve elektronik eğim iniş ve çıkış sisteminin ne kadar başarılı şekilde çalıştığını da gördük.

I-Pace'in istediğiniz an spor otomobil istediğiniz an arazi aracı haline gelmesinde süspansiyon ve çekiş kontrol sistemleri haricinde motorlarının da görevi büyük. Her biri 200 HP gücünde, toplamda 400 HP güç üreten iki adet elektrikli motoru bulunan otomobilde motorlar ön ve arka aksın üzerine konumlandırılmış. İki motor arasına da 480 km menzil sağlayan, 90 kWh'lik batarya yer alıyor. 100 km'de ortalama 24 kW elektrik tükettiği açıklanan otomobil, güncel elektrik fiyatı 0,41 TL olarak alındığında 8,6 TL'ye 100 km yol alabiliyor. Otomobilin tüketim maliyetini ortalama 7,0 lt/100 km tüketen bir dizel motorlu araçla kıyaslayan tablosunda, 30.000 km kullanımda dizel motorlu araç 11.949 TL harcarken I-Pace'in 2.583 TL harcadığını gördük.

Şarj süresine baktığımızda 7 kW'lik AC duvar şarj ünitesiyle bataryaların tamamının dolması 12 saat 36 dakika sürüyor. 10 saatte bataryaların yüzde 80'i doldurulabiliyor. Ama 50 kW'lik DC çıkışından şarj edildiğinde 85 dakikada yüzde 80'i dolabiliyor. 100 kW'lik DC'de 15 dk. şarj edildiğinde 100 km kadar menzil sağladığı da açıklanan bilgiler arasında. Bizim iki günlük sürüş rotamızda her bir günde 400'er kilometrelik etaplarında şarja ihtiyaç duymadan yol alabilmemiz vaat edilen menzili de sunabildiğini göstermiş oldu. Ülkemizde 88.293 Euro'dan başlayan fiyatları belli olan Jaguar I-Pace'i daha kullanmadan yaklaşık 200 kişi tarafından ön siparişi verilmiş olması otomobilin uyandırdığı etkiyi gösteriyor. Biz de sürüş tecrübemizde I-Pace'in ne kadar etkileyici olduğunu görmüş olduk.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.