TEST MERKEZİ

TEST - Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4x4 Elite Smart

03.08.2018 Cuma
TEST · HYUNDAİ KONA 1.6 T-GDI 4X4 ELİTE SMART

“Hyundai modelleri arasında en sıra dışı olanı hangisidir?” diye sorsalar verilecek cevap büyük ihtimalle Kona olacaktır. Tasarımıyla markanın yeni nesil anlayışını gösteren Kona, 1,6 litrelik turbo benzinli motor, çift kavramalı otomatik şanzıman ve 4x4 aktarma ile şaşırtıcı bir performans vadediyor.

küçük sınıfta mücadele edeceği yeni SUV'u Kona'yı yollara çıkarttı. İlk izlenimimiz otomobilin tasarımıyla çok dikkat çektiği yönünde. Kona'nın kekin çizgileri ve modern tasarım detayları Hyundai markası için yeni bir dönemi ifade ediyor. İki parçadan olan far grubunda üstte LED gündüz farları, alta ise mercekli farlar bulunuyor. Buna benzer tasarımları farklı markalarda görmek mümkün ama Hyundai'de bu bir ilk. Büyük ön ızgara ile Kona agresif bir yüze bürünmüş. Ön far çerçevesi, tampon altı, çamurluk kenarları, marşpiyeler, arka sis farı çevresi ve arka tamponu saran plastik kaplama ile otomobile arazi aracı izlenimi verilmiş. Bu kaplamaların arazideki çalı veya ağaç sürtmelerine karşı boyayı koruması sağlanırken, şehirde park ve manevralarda oluşabilecek küçük temaslar için de bir koruma sağladığı söylenebilir. Elite Smart donanımlı otomobilimizde tavan rayları standart olarak geliyor. Otomobile "gençlik" kazandıran siyah tavan rengi ise opsiyonel olarak alınabiliyor.

Kona'nın dışıyla karşılaştırıldığında biraz daha ağırbaşlı olsa da içerisindeki tasarımın da modern olduğunu söyleyebiliriz. Ergonomisi başarılı, el ile uyumlu direksiyon simidi arkasında rahat okunabilen bir gösterge grubu bulunuyor. aracımızda olan head-up display ekranı sayesinde gözümüzü yoldan ayırmadan hız bilgilerine ulaşabildik. Orta konsolda yer alan 7 inçlik dokunmatik, renkli ekranlı multimedya sisteminin çözünürlüğü ve menüsü başarılı.

İç mekanda düğme karmaşası olmadığı gibi dokunmatik sistemler içinde de kaybolunmamış. Malzeme ve işçilik kalitesiyle beğenimizi kazanan otomobilin sunduğu yaşam alanı da yeteri kadar geniş. Kona'nın tasarım kadar heyecan uyandıran bir diğer özelliği ise 177 HP'lik turbo benzinli motor, 4x4 aktarma ve 7 DCT şanzıman kombinasyonu. Bu üçlüyü Hyundai Tucson'dan tanıyoruz. Kona'da ise bize çok farklı bir tecrübe yaşattı. Adeta "ateşli hatchback" gibi hızlanan Kona, alt devirlerden itibaren canlı bir hızlanma tecrübesi yaşatıyor.

Sürekli hızlanma isteğinde kesinti hissettirmeden hızlanan otomobilde fabrika verisinden bile daha iyi bir 0-100 km/s hızlanma elde edebildik. Eco, Comfort, Sport sürüş modları arasında, Sport seçeneğinde ayağınızı gazdan çektiğinizde vites değişimi gereken bir hızdaysanız, vites gecikmesi yaşanabiliyor. Ancak bu sürekli yaşanan bir durum değil. Comfort seçeneğinde gaz pedalı hassasiyeti azalıyor. Bu seçenek sayesinde yoğun trafikte daha sakin ilerlemek mümkün oluyor.

Çift kavramalı otomatik şanzımanın vites geçişleri yeteri kadar hızlı. Manuel olarak da vites kolundan değişime izin veriyor. Şanzıman ve motorun genel olarak uyumlu yapısı hızlanmaya olumlu dönüşler yansıtırken yakıt tüketimi konusunda ise aynı etkiyi yakalamak zor oluyor. Düşük tüketim elde etmek için gaz pedalına çok hassas basıp, ani hızlanmalardan kaçınmak gerekli. Bu durumda ortalama tüketim 8,0 lt/100 km seviyesi altına inebiliyor. Test ölçümlerimizde şehir içi ve şehir dışı yakıt ölçümlerinde elde ettiğimiz ortalama değer ise 8,5 lt/100 km olarak kayda geçti. Otomobilin zeminden 170 mm olan yüksekliği SUV-Crossover sınıf standartlarına göre normal seviyede. Bu yükseklik Kona'nın karoserinde, ağırlık transferlerinde aşırı salınım olarak dönebilirdi. Ancak sertlik ayarı başarılı şekilde ayarlanan süspansiyon sistemiyle konfordan çok ödün verilmeden dönüşlerde ve ani ağırlık transferlerinde otomobilin aşırı derecede sallanması önlenmiş. Dört tekerlekten çekişin de etkisiyle Kona'nın sürüş dinamizmi ve güvenliği yüksek seviyeye yerleşmiş.

Normal şartlarda önden çekişli olan otomobil gerektiğinde torkun yüzde 50'sini arka tekerleklere aktarabiliyor. Sürücü istediği zaman da vites konsolundaki "kilit" düğmesiyle 40 km/s hıza kadar sürekli 4x4 aktarma ile yol alabiliyor.

Sonuç olarak, Kona istenilen fiyat karşılığında dopdolu bir paket olarak geliyor. Motorun hızlanma kabiliyeti, çift kavramalı otomatik şanzımanın hızlı çalışması, dört tekerlekten çekişin kazandırdığı güvenlik hissi ve zengin donanım ile küçük sınıf SUV'lar arasında Kona önemli bir yer kazanacaktır.

BİZE ULAŞIN