TEST MERKEZİ

TEST - Opel Insignia GSi BiTurbo Dizel

03.10.2018 Çarşamba
TEST - OPEL INSİGNİA GSİ BİTURBO DİZEL

Opel'de spor otomobilin işareti olan GSi logosu son altı yıldır kendini unutturmuştu. Şimdi ise karşımıza Insignia karoserinde çıktı. Bakalım efsanevi logo Insignia'ya neler kazandırmış?

'in amiral gemisi Insignia, GSi logosuyla birlikte karşımızda oldukça dinamik bir tasarımla çıktı. Kırmızı renk kışkırtıcılığının yanında karoserde GSi logosunun getirdiği detayları daha iyi görmemizi sağlıyor. Ön ızgaranın genişliği, tamponda daha büyük bir ızgara kullanımı için yer bırakmasa da köşelerdeki alüminyum görünümlü hava girişi formlarıyla sportiflik arttırılmış. Yanlarda GSi'a özel marşpiyeler görülüyor. Arkadan bakıldığında bagaj kapağı üstündeki spoyler fark ediliyor. Arka tampon köşelerine konumlandırılan çift egzoz çıkışı ve dikey kedi gözü tasarımı da sportifliği güçlendirmiş. Otomobilin içerisine geçtiğimizde GSi logolu ön koltuklar dikkatimizi çekiyor.

AGR onaylı, sabit kafalıklı koltuklar türünün en konforlu ve sportif örneklerinden biri. Altı düzleştirilen direksiyon simidinin el ile uyumu başarılı. Alüminyum pedallarla sportiflik arttırılmak istenilirken iç mekanda parlak siyah kaplama ve krom detayların bolluğu biraz daha ağır bir hava kazandırmış. Sportiflikten ziyade daha şık göründüğünü söyleyebiliriz.

Insignia GSi üretim bantlarından benzinli ve dizel motor seçenekleriyle inse de ülkemizde fiyat listesinde sadece Grand Sport karoserde, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve AWD çekiş sistemi bulunan 2,0 litre BiTurbo dizel motorla görülüyor. 210 HP gücündeki motor 1500 d/d gibi düşük bir seviyede 480 Nm gibi yüksek bir tork üretebiliyor. Bu da Insignia GSi'ın alt devirlerden itibaren canlı ve sürücünün gaz taleplerine hızlı cevap veren bir yapıda olmasını sağlıyor. Gaz pedalının yeteri kadar hassas olması sürüş keyfini arttırıyor. Aynı düzeyde 8 ileri vitesli geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman da hızlı ve akıcı vites geçişleri sunarak bu keyfi destekliyor. Dizel motorda rahatsız edici bir gürültünün kabine yansımaması başarılı yalıtıma işaret ediyor. Sürüş modlarında en sportif ayara geçildiğinde sürücüyü motive etmek için kabin içerisine dolan ses hoparlörlerden geliyor.

Fabrika ve test verilerine göre, otomobilin ilk hızlanma ve esneklik verilerini yorumladığımızda dinamik olduğunu ancak GSi logosu karşılığında çok etkileyici değerleri sunmadığını görüyoruz. Dinamik ve sportif hissettiren Insignia GSi, aynı zamanda yakıt ekonomisi de gözetilerek tasarlanmış. 7,0 lt/100 km'lik fabrika tüketimine yakın olan 7,6 lt/100 km ortalama test tüketimi de bunu gösteriyor.

Insignia GSi'ın bizi asıl etkilediği özelliği sürüş dinamikleri oldu. Nürburgring Pisti'nde, önceki nesil Insignia OPC'den daha güçsüz olmasına rağmen daha hızlı tur zamanına imza attığı açıklandığından beri sürüş dinamizmini merak ediyorduk. Testimizde otomobilin şasisinin ne kadar dengeli ayarlandığını gördük. Standart olarak gelen 20 inçlik jantlar, Michelin Pilot Sport 4S lastiklerle Insignia GSi'ın şehir içindeki sürüşünün çok sert ve konforsuz olabileceği izlenimi doğuyor.

Ancak aksine, süspansiyon sistemi o kadar iyi ayarlanmış ki yoldaki dalgalanmalar ve bozukluklar kabin içerisinde rahatsız edici seviyeye ulaşmıyor. FlexRide ismindeki adaptif şasi sistemi, gaz tepkileri ve şanzımanı ayarladığı gibi süspansiyon sisteminin sertliğini de etkiliyor. Pürüzsüz asfaltta bu sertlik etkileyici bir yol tutuş olarak geri dönüyor. Otomobilin dört tekerlekten çekiş sisteminin de yol tutuşa etkisi büyük. Tork vektörleme özelliğine sahip olan Twinster 4x4 sistemi arka tekerleklere ilettiği torku saliseler içerisinde ayrı ayrı düzenliyor. Bu sayede dönüşlerde ve virajlar aşılırken gerekli hallerde içeride kalan tekerleğe daha az, dışarıdakine ise daha fazla tork dağıtılıp otomobilin çizgide kalmasını daha hızlı ve güvenli olarak viraj almasını sağlamış. Sürüşümüz sırasında da geçtiğimiz virajlarda, ani ağırlık transferlerinde Insignia GSi'ın bu konudaki başarısını ve verdiği güven hissini gördük. Güven konusunda GSi'a özel dört pistonlu Brembo fren sistemi de büyük etki yaratıyor. Fren testinde elde ettiğimiz 37 metrelik 100- 0 km/s fren mesafesi başarılı.

Sonuç olarak Ingisnia GSi BiTurbo'nun "niş" bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz. Geniş yaşam ve yükleme alanıyla aile ya da makam ihtiyaçlarını karşılayacak hacim sunarken de, gösterişli tasarımı, kaliteli iç mekanıyla tatmin ettiğini görüyoruz. 2,0 litrelik dizel motorun Insignia'ya etkileyici bir spor otomobilden çok dinamik bir sedan özelliği katması karşılığında makul tüketim elde etme imkanı sunması da günlük kullanım için teşvik ediyor. 4x4 aktarma ve süspansiyon sistemlerinin başarılı ayarları sürüş güvenliğini arttırıp Insignia GSi'ın değerli bir otomobil olmasını sağlıyor.

BİZE ULAŞIN