ARKADAŞINA GÖNDER
Otomobilin Geleceği
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

YAZARLAR

07 Nisan 2014, Pazartesi
Otomobilin Geleceği
HALİT BOLKAN Otomobilin Geleceği
Yazarın Tüm Yazıları

Alışık olduğumuz üzere onlarca yeni modelin arasında dolaştık, sergileneceği açıklanan modellerden çok süprizlerin peşinden koştuk. Bu açıdan bakıldığında her yıl en az iki kez yaşadığımız, tipik bir fuar koşuşturmacasıydı. Geçen ayki sayımızda önemli yeniliklerin birçoğunu size sunmuştuk. Bu sayıda da sürpriz modelleri bulacaksınız (sayfa 30). Benim asıl söz etmek istediğim konuysa bu toplu gösterimden çıkardığımız mesajlar. Yani otomobilin geleceğiyle ilgili ipuçları.

Öncelikle dikkatimi çeken bir hususa değinmek istiyorum; markaların anket merakına. Fuar içinde geçirdiğimiz 1.5 günlük sürede neredeyse sürekli hareket halindeydim. Bir standtan diğerine koşturup yeni modelleri incelemek, yöneticilerle ayaküstü sohbet etmek ya da önceden ayarlanmış röportajlara yetişmek derdindeyken 3 kez nazikçe durduruldum. Sadece birkaç dakika süreceği söylenen ankete katılmam talep edildi. Her üçüne de yanıt verdim ve soruların çeşitliliği beni şaşırttı. Standın tasarımından kullanılan renklere, otomobillerin sergilenme tarzından bilgiye ulaşma kolaylığına sorulan çeşitli sorularla her marka açık bir şekilde eleştirilmek istiyordu. Darısı Türkiye'deki fuarların başına diyelim.

İşte bu anlayışla fuara katılan markaların, geleceğe yönelik planları konusunda ne kadar hassas ve titiz olduklarını tahmin edebilirsiniz. Tabii buna rağmen hatalı seçimler yaptıklarını biliyoruz, nihayetinde birileri hata yapacak, diğerleri de bu hatalardan faydalanacak.

Otomobil dünyasında bence gelecekle ilgili en ilginç gelişme, rekabetin iyice çetrefilli bir hale geliyor olması. Bunu biraz açalım; lüks markalar kompakt hatta küçük sınıfa saldırırken, halk otomobili olarak bilinen markalar da lüks markaların güçlü olduğu orta ve daha üst sınıflara doğru hareketleniyor. Mercedes'in A ve GLA serileri, BMW'nin 2 Serisi Active Tourer'u gibi modeller, lüks markaların saldırısına iyi birer örnek. Buna karşılık Skoda standındaki VisionC, 4 kapılı coupe formuyla Mercedes CLA'nın hükümranlık alanına göz dikildiğinin kanıtı gibiydi. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Yani, lüks markalar, daha ulaşılabilir modellerle tüketicilere yakınlaşmaya çalışırken, diğer markalarsa daha kaliteli ve çekici ürünlerle lüks otomobil tüketicilerine kendilerini beğendirmeye çalışıyor. Bence burada her şekilde kazanan tüketici olacak. Bu rekabet, otomobillerin büyük kısmının kalite, performans, güvenlik gibi konularda beklendiğinden daha çabuk şekilde aşama kaydetmesini sağlayacak, hatta sağlıyor. Bu nedenle yakın bir gelecekte birçok otomobilin öne çıkan tek farkı marka imajı olacak. Anlaşılan, markaların bundan sonra imaj yatırımına daha fazla kaynak aktarması gerekecek.

Kazasız günler dileğiyle...

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.