ARKADAŞINA GÖNDER
2014’ün en iyileri açıklandı
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

YAZARLAR

01 Temmuz 2014, Salı
2014’ün en iyileri açıklandı
HALİT BOLKAN 2014’ün en iyileri açıklandı
Yazarın Tüm Yazıları
Cetelem Gözlem Araştırma Departmanı'nın araştırmasına göre düşük yakıt tüketimine önem verme oranı Avrupa'da yüzde 88'e yükselmiş. Ülkeler bazında bakıldığındaysa, otomobil seçiminde yakıt tüketimi, Almanya'da yüzde 87, İspanya'da yüzde 92, Portekiz'de yüzde 89, İtalya'da yüzde 83 ve Türkiye'de yüzde 94 gibi yüksek oranlarda etkili. Gittikçe sıkılaşan emisyon normlarının yanı sıra tüketici eğilimleri de firmaların daha düşük tüketime karşılık daha yüksek performanslı motorlar geliştirmesi için daha fazla çalışmasına sebep oluyor. Yani kısaca daha fazla verimlilik için. Elbette az tüketen ama kullanımı keyifsiz motorlar da pek talep edilmiyor. Açıkçası mühendislerin işi zor. Diğer yandan tüketiciler de her otomobili ya da her motoru test fırsatı bulamıyor. Bu görevi otohaber gibi profesyonel test yapan otomobil dergileri üstleniyor. Bir de uluslararası konsensüsü simgeleyen bir ödül organizasyonu var: International Engine of the Year Awards. Kısaca EOTY olarak adlandırılan bu organizasyon her yıl kendi kategorilerinde en iyi kullanım özelliklerine sahip motorları seçiyor. 2014 yılı sonuçları da açıklandı.
International Engine of the Year Awards'ın dünyanın belirli bir bölgesiyle sınırlı olmaması, çok farklı ülkelerden gazeteciler tarafından verilen oylarla seçimlerin gerçekleştirilmesi ve motor teknolojilerinin çok daha önemli hale gelmesiyle, otomotiv sektöründe dünyanın en önemli ödüllerinin başında geliyor. Zaten son yıllarda ödül kazanan markaların bu ödüle özel ilanlar vermeye başlaması da farkındalık yaratıldığının kanıtı. 2006 yılından bu yana jüri üyesi olduğum International Engine of the Year Awards organizasyonunda 2014 sonuçları beni pek de şaşırtmadı. Özellikle Ford 1.0 EcoBoost, VW 1.4 TSI, BMW/PSA 1.6 Turbo ve Audi 2.5 TFSI, bu ödülün gediklileri durumunda. Bu dört motor, benzerleri olmasına rağmen son derece iyi mühendislik özellikleriyle koltuklarını korumayı başardı. Mercedes AMG imzası taşıyan 2,0 litrelik turbo motorun da litre başına güç konusundaki başarısı ve kullanım özellikleri, hacim kategorisinin yanı sıra En İyi Yeni Motor unvanını da almasını sağladı. Elektrikli otomobil dünyasının yıldız markası Tesla da yakın gelecekte elektrikli otomobillerin içten yanmalı rakiplerle daha ciddi mücadeleye girebilecek potansiyele sahip olduğunu gösterdi. Ödül kazanan tüm markaları tebrik ediyorum ve 2015 oylamasına kadar yollara çıkacak yepyeni motorları kullanmayı heyecanla bekliyorum…

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.