ARKADAŞINA GÖNDER
Hibritin zaferi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

YAZARLAR

30 Haziran 2015, Salı
Hibritin zaferi
HALİT BOLKAN Hibritin zaferi
Yazarın Tüm Yazıları

Yapılan iş ya da hizmet ne olursa olsun en önemli kriter başarılı olmaktır. Bunun da belirlenebilmesinin temel göstergesi rakiplerinden daha iyi olabilmektir. İşte bu noktada tüketicilerin seçim yapmasını kolaylaştırmak ve yol göstermek amacıyla uzmanların bir araya geldiği ve alternatifl er arasından en iyiyi seçtikleri yarışmalar devreye girer. Otomotiv sektöründe irili ufaklı birçok ödül bulunuyor. Bunların büyük çoğunluğu bir ülke, bölge, kıta ya da dünya çapında en iyi otomobili ya da en iyi tasarımı seçmek üzere kurgulanmış olanlar. Benim 2006 yılında katıldığım ve şu anda 31 ülkeden 65 gazetecinin yer aldığı International Engine of the Year Awards ise (Uluslararası Yılın Motoru Ödülleri) benzerine pek de rastlanmayan bir organizasyon. Çünkü kısaca EOTY olarak adlandırılan bu ödül spesifik olarak otomobillerde kullanılan motorlar arasından kendi kategorilerinde en iyiyi seçmeye çalışıyor.

EOTY jürisinin işi bir yandan zor bir yandan kolay. Zor çünkü otomobil modellerinin toplam sayısının birkaç katı motor bulunuyor. Bunların hepsini kullanmak mümkün değil. İşimiz kolay çünkü sadece kullandığımız motorlara puan veriyoruz. Dünyanın birçok farklı ülkesinden gazetecilerin jüride bulunması bazı markalar için dezavantaj gibi görünse de otomobil pazarları dikkate alınarak seçilen jüri üyeleri sayesinde bu durum sorun olmaktan çıkıyor. Asıl sorun firmaların yeni motorlarını jürilere kullandırmak için çaba göstermemesi durumunda yaşanıyor; çünkü mümkün olduğu halde jüri üyelerine o motoru kullandırmayan markalar ciddi puan kayıplarına uğrayabiliyor. Ayrıca o gazetecilerin kendi markaları hakkında olumlu bildirimde bulunmasını da sağlayamamış oluyorlar. Neyse, bu işin bizi ilgilendiren bölümü…

Gelelim 2015 sonuçlarına. Büyük ödül olarak nitelendirebileceğim Uluslararası Yılın Motoru (International Engine of the Year) ödülünü bu yıl BMW, i8 modelindeki 1,5 litrelik 3 silindirli motora sahip hibrit sistemiyle kazandı. Toplamda 363 HP güç üretebilen bu hibrit sistemde benzinli motor arka aksa, elektrikli motorlar ise ön aksa güç aktarıyor. i8'in sadece 4,4 saniyede 100 km/s hıza ulaşmasını sağlayan hibrit sistemin en önemli avantajı 2,1 lt/100 km olarak açıklanan yakıt tüketimi. Yani hızlı ve ekonomik olunabiliyormuş, tabii satın alma maliyetini bir kenara bırakırsak. BMW'yi sadece bu ödülü almasından dolayı değil, süper spor otomobillerin de çevreci olabileceğini göstermesinden dolayı tebrik ederim

Yeni Motor (New Engine) kategorisinde bir önceki yılın ödüllerinin açıklanmasından itibaren yollara çıkan motorlar yarışıyor. Burada da ödül i8'deki hibrit üniteyle BMW'ye gitti. Önemi gittikçe artan ödül olarak nitelendirebileceğim Yeşil Motor (Green Engine) yani çevreci motor kategorisinde ödül Tesla'nın Model S'te kullandığı tamamen elektrikli sisteme verildi. Sıfır emisyona karşılık 700 HP'ye kadar çıkan yüksek güç ve 458 km'ye kadar ulaşan uzun menzil bu ödülün kazanılmasını sağladı. Emisyon ya da yakıt tüketiminden çok sağladığı sportifl iğin önemli olduğu Performans Motoru (Performance Engine) kategorisindeyse son 6 yıldır kazanan marka değişmedi: Ferrari. İtalyan markanın 458 versiyonlarında kullandığı 4,5 litrelik V8 motoru bir kez daha bu ödülün sahibi oldu.

markanın 458 versiyonlarında kullandığı 4,5 litrelik V8 motoru bir kez daha bu ödülün sahibi oldu. EOTY'de ayrıca motor hacimlerine göre kategoriler de bulunuyor. 1,0 Litrenin Altı kategorisinde Ford'un 1.0 Ecoboost motoru dördüncü kez üst üste ödülün sahibi oldu. Geçmiş 3 yılda International Engine of the Year da seçilen bu motor, kendi hacmi sınıfının hala en iyisi olarak kabul ediliyor. 1.0 Litre-1.4 Litre kategorisinde 9 yıldır VW Grubu'nun 1.4 TSI motoru ödülün sahibi oluyordu. Ancak bu yıl Peugeot ve Citroen'in 1,2 litrelik, 3 silindirli ve turbo beslemeli Pure Tech motoru bu alışılmış gidişe "dur" dedi. 130 HP'lik motorun sağladığı sürüş keyfine karşılık düşük tüketimi VW'yi rahat koltuğundan etti.1.4 Litre-1.8 Litre kategorisinde karşımıza yine BMW i8'in 1,5 litrelik benzinli motoruyla donatılan hibrit ünite karşımıza çıktı. 1.8 Litre-2.0 Litre kategorisinde ise Mercedes- AMG'nin A45'te kullandığı 2,0 litre 360 HP'lik motoru yine zafer kazandı. Bir diğer tanıdık birinci de 2.0 Litre-2.5 Litre kategorisinde Audi RS3'teki 2,5 litrelik turbo beslemeli motor oldu. 2.5 Litre-3.0 Litre kategorisinde BMW M3'ün 3,0 litrelik, 6 silindirli ve çift turbo beslemeli motoru, 3.0 Litre-4.0 Litre kategorisinde McLaren'ın 3,8 litrelik, çift turbo beslemeli V8'i, 4.0 Litre Üstü kategorisinde ise Ferrari'nin 4,5 litrelik V8'i ödülün sahibi oldu.

Ödül kazanan tüm markaları tebrik ediyorum. Umarım bizlere hep üretim amacına uygun en iyi motorları sağlarlar…

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.