ARKADAŞINA GÖNDER
Yenilik Zamanı
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

YAZARLAR

29 Şubat 2016, Pazartesi
Yenilik Zamanı
HALİT BOLKAN Yenilik Zamanı
Yazarın Tüm Yazıları

Otomobil dünyası için Mart ayı önemlidir; özellikle de Avrupa ve yakın çevresi için. Her yıl Mart ayı başında organize edilen Cenevre Otomobil Fuarı, yılın ilk yeniliklerinin sergilendiği ve eylül ayına kadar yollara çıkacak modellerin gövde gösterisi yaptığı bir fuardır. Eylül ayında 2 yılda bir düzenlenen Paris ve Frankfurt otomobil fuarları da yılın son çeyreğinde pazarı ateşleyecek modellerin sergilendiği arenalar olarak görev yapar. Kapağımızda da gördüğünüz gibi Cenevre Otomobil Fuarı'nın en önemli yenilikleri ilerleyen sayfalarda sizi bekliyor. Tabii dergimiz baskıya girinceye kadar açıklanmış olanlar.

Gelecek sayımızda fuarda sergilenmiş olan diğer yenilikleri de sizin için derlemiş olacağız. Örneğin Türkiye'de üretilecek ilk crossover ve ilk hibrit otomobil unvanlarını taşıyacak olan Toyota C-HR'nin örtüsü dergimiz yayına hazırlandığı sırada açılmamıştı. Bu yılın son çeyreğinde Toyota'nın Sakarya'daki fabrikasının bantlarından çıkmaya hazırlanan bu model için yaklaşık 450 milyon dolarlık yatırım yapıldı. Yaklaşık bin kişilik istihdam sağlayan bu yatırım sonucu fabrikanın yıllık üretim kapasitesi 150 binden 280 bin adede yükseliyor. Halen üretimin yaklaşık yüzde 80'i ihraç edilirken, C-HR'ın üretiminin başlamasıyla ihracat yüzde 90 düzeyine yükselecek.

Türkiye açısından Cenevre'deki bir diğer önemli model de Fiat Egea'nın hatchback versiyonu olacak. Son yıllarda yapılan en büyük yatırımlardan biri olan Egea projesinde Türk mühendisliğinin payı ve özellikle İtalya pazarından gelen yüksek talep yüzleri güldürüyor. Hatchback versiyon için de beklenti büyük. Sonuçta özellikle Avrupa pazarlarında kompakt hatchback, sedanlardan daha yüksek paya sahip. Türkiye'de de kompakt hatchback pazarı küçümsenmeyecek kadar büyük. Tabii aynı projede bir de station wagon olduğunu unutmamak gerekiyor.

Mart ayının otohaber açısından da önemi büyük. 2 yıl önce yani 2014 yılı Mart ayında otohaber, aylık olarak yayınlanmaya başladı. Daha ilk sayısında en çok satan otomobil dergisi unvanını eline geçiren otohaber, 2 yıllık süreçte açık ara birinciliğini korumaya devam ediyor. Açıkçası tartışmasız birinciliği bırakmaya da niyetimiz yok. Bu başarıda emeği geçen herkese ama özellikle de bizi yalnız bırakmayan siz değerli okurlarımıza teşekkür ederim. Her zaman en iyi otomobil dergisini hazırlamak için elimizden geleni yapacağız. Bu arada tasarımımızda da önemli yenilikler yaparak, göze daha hoş gelen, daha kolay okunan bir dergi yapmaya çalıştık. Umarım hoşunuza gider. Kazasız günler dilerim…

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.