YAZARLAR

24 Nisan 2013, Çarşamba
Bir Sıfır, Üç Kullanılmış Ediyor
KORAY KODAL Bir Sıfır, Üç Kullanılmış Ediyor
Yazarın Tüm Yazıları
Örnek olarak yaklaşık 500.000 Euro'luk fiyatıyla Ferrari 458 Italia'yı ele aldık. Baturhan Boyacılar, bu otomobili sipariş etmek yerine mevcut ikinci el ilanları arasından 100.000 Euro'luk kırmızı renkli bir Ferrari 550 Maranello seçti. 500.000 Euro'luk bütçesinin arta kalanıyla, 100.000 Euro'ya bir 456 GT ve bir de 240.000 Euro'ya 599 GTB'yi listesine ekledi. Kalan 60.000 Euro'sunu yakıt masrafına ayırmayı planladı. Eray Özgür; 500.000 Euro'luk bütçesinin 70.000 Euro'sunu 360 Modena'ya, 198.000 Euro'luk kısmını F430 Spider'a ve 228.000 Euro'luk kısmını da 612 Scaglietti'ye ayırarak üç adet Ferrari'den oluşan garajını kurdu. Benim ikinci el otomobiller arasındaki listem ise, 92.000 Euro'ya 360 Spider, 139.000 Euro'ya F430 ve 280.000 Euro'luk bir 458 Italia'dan oluşuyordu. Hepimiz de bir adet sıfır kilometre Ferrari 458 Italia satın almak yerine üç adet ikinci el satın alabilme ihtimalimizden çok memnunuz! Sıfır kilometre otomobilin müşteri kitlesi özeldir, onları ikinci ele ikna etmek de mantıksız olabilir. Ama olmayan bir miktarı, hayali de olsa, Ferrari'ler için harcamak çok eğlenceliydi. Sıfır kilometre otomobillerin bu kadar yüksek fiyat seviyelerine ulaşabilmesinin tek sebebi sıfır kilometre araçların taabi olduğu ÖTV. Bu ÖTV oranlarına rağmen geçtiğimiz yıl Ferrari, 21 adetlik satışa ulaşabildi. Belki bu ÖTV oranları yeniden düzenlenilse satışlar katlanıp devletin geliri daha da arttırılabilir.
Reklamda Araç Kayarsa
Fiat Freemont oldukça iddialı bir araç. Hem sunduğu donanım hem de fiyat rekabetiyle pazarda SUV müşterileri tarafından merakla takip ediliyor. Bu aracın tanıtılması için de bir reklam kampanyası var. Ama reklamcılara 4x4'ün ne için gerekli olduğu tam anlatılmamış olacak ki aracın reklam filminde dört tekerlek üzerinde, genişçe bir boş alanda kayan bir SUV izliyoruz. Burada vurgulanması gereken, bu otomobilin sunduğu 4 tekerlekten çekiş teknolojisiyle zemin kayganlaştığında bile araç tutunma kabiliyetinden bir şey kaybetmediği olmalıydı. Ben reklam filmine bakıp da, bir otomobil satın alacak olsam, fıldır fıldır kayan bir otomobil reklamı üzerine o aracın tutunma kabiliyeti konusunda şüpheye düşerdim. Doğru reklam, müşteri kitlesini arttırır.
BİZE ULAŞIN