ARKADAŞINA GÖNDER
Otomobilde Hidrojen Yarışı
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

YAZARLAR

03 Kasım 2015, Salı
Otomobilde Hidrojen Yarışı
UFUK SANDIK Otomobilde Hidrojen Yarışı
Yazarın Tüm Yazıları

Otomotivde geleceğin teknolojisi kabul edilen hidrojen yakıt hücreli araçlar arasındaki rekabet artıyor. Toyota ve Hyundai'den sonra hidrojen rekabetine Honda ve Lexus da katıldı. Honda ve Lexus, bu yıl 44'üncüsü düzenlenen Tokyo Otomobil Fuarı'nda hidrojen yakıt hücreli otomobillerini sergiledi. İlk aracını 2002'de tanıtan Honda, yeni nesil hidrojenli Clarity FCV modelinin lansmanını Tokyo'da yaptı. Satış fiyatı yaklaşık 63 bin dolar olması beklenen Clarity FCV Japonya'da leasing yöntemi ile satılacak. 2016'da satışa sunulacak araç bir depo ile 700 km yol yapıyor. Mirai ile hidrojen rekabetini başlatan Toyota, bünyesindeki lüks markası Lexus'u da bu yarışa soktu. Lexus, 2015 Tokyo Otomobil Fuarı'nda markanın gelecekteki amiral gemisi sedan modeli LF-FC'yi sergiledi. Agresif bir görünüme sahip olan bu sedan otomobil, aynı zamanda dört kapılı bir coupe'nin çizgilerini taşıyor. Lexus LF-FC'nin kalbinde yüksek güce sahip yakıt hücreli sistem yer alıyor ve gücünü arka tekerleklere gönderiyor. Aynı zamanda ön tekerleklerin içerisinde yer alan motorlarla ön tarafa da güç aktarılıyor. Böylece LF-FC dört tekerlekten çekişe sahip oluyor. Yakıt hücresi ünitesinin arkaya ve güç kontrol ünitesinin ön tarafa yerleştirilmesiyle sportif bir sedan için en uygun ağırlık dağılımı elde ediliyor. Toyota'nın hidrojen yakıt hücreli modeli Mirai ise Japonya'nın ardından Avrupa'da satışa sunuldu. İlk olarak İngiltere, Almanya ve Danimarka'da yollara çıkan Mirai'nin, 2017'den itibaren diğer Avrupa ülkelerinde de satışa sunulması planlanıyor.

Egzozdan su çıkıyor

Hidrojenin havadaki oksijen ile tepkimeye girdiği sırada açığa çıkan enerjiyi, yakıt hücreleri elektrikli motora yönlendiriyor. Böylece aracın hareket etmesi sağlanıyor. Bu tepkime sırasında su elde ediliyor. Egzozdan duman yerine sadece su çıkıyor. Böylece çevreye zarar vermiyor.

Maliyeti düşürmeyi hedefliyor

Japonya, hidrojen yakıt hücreli otomobilleri destekleyen ülkelerin başında geliyor. Hidrojen yakıt istasyonlarının yaygınlaşması için çalışıyor. Hidrojen yakıt hücreli otomobillerin en büyük destekçisi ise Japonya Başbakanı Shinzo Abe. Başbakan hidrojenli araçların maliyetlerinin 2025'e kadar en az 20 bin dolar ucuzlaması için çeşitli vergi indirimleri planlıyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.