ARKADAŞINA GÖNDER
Lideri foto finiş belirleyecek
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

YAZARLAR

07 Kasım 2016, Pazartesi
Lideri foto finiş belirleyecek
UFUK SANDIK Lideri foto finiş belirleyecek
Yazarın Tüm Yazıları

Binek otomobil pazarında yılın ilk aylarından itibaren başlayan liderlik yarışında nefesler kesildi. Volkswagen, 10 aydır pazarın lideri olan Renault'yu ekimde yakalamayı başardı. Liderle arasındaki farkı 658 adede kadar indirdi. Yılın ilk 10 ayında Renault 77 bin 295 adet, Volkswagen ise 76 bin 637 adet otomobil satışı gerçekleştirdi. Yıl sonunda otomobil pazarının liderini foto finiş belirleyecek gibi görünüyor.

FARK KAPANIYOR
Yıla iyi bir başlangıç yapan Renault, hazirana kadar Volkswagen ile arayı iyice açtı. Ancak temmuzda işler tersine döndü. Atağa kalkan Volkswagen, arayı kapamaya başladı. Son 5 ayda Renault'dan daha fazla satış yaparak, liderle arasındaki farkı eritti. 2015'te ilk kez otomobilde liderlik koltuğunu ele geçiren Volkswagen, 2016'da aynı başarıyı tekrarlamak istiyor. Hafif ticari araçların da dahil olduğu toplam otomotiv satışlarında ise Volkswagen 102 bin 94 adetle, birinci sırada yer alıyor. Renault ise 10 ay sonunda 87 bin 869 adetle ikinci sırada bulunuyor.

Otomobil pazarındaki liderlik yarışının bir benzeri üçüncülük için de yaşanıyor. Yılın 10 ayında Opel 39 bin 635 adetle üçüncü sırada yer aldı. Opel'in en yakın takipçisi ise 37 bin 479 adetle Fiat oldu. İki marka arasındaki fark sadece 2 bin 156 adet. Beşinci sırada ise 37 bin 157 adetle Hyundai bulunuyor.

2015'TE LİDERLİK EL DEĞİŞTİRDİ
Geçen yıl otomobil pazarında liderlik koltuğu el değiştirdi. Uzun yıllardır pazarın bir numarası olan Renault, liderliği VW'ye kaptırdı. VW 107 bin 401 adetle birinci olurken, Renault 101 bin 746 adette kaldı. 2015'te Hyundai 50 bin 131 adet, Toyota 47 bin 996 adet, Fiat 47 bin 363 adet, Ford 47 bin 158 adet ve Opel 47 bin adet sattı.

RENAULT VE VW'NİN 11.293 SÜRPRİZİ
Renault ve Volkswagen arasındaki rekabette, mart ayında ilginç bir olay yaşandı. Martta her iki markada 11 bin 293 adet, yani aynı sayıda araç satışı gerçekleştirildi. Böylece sadece Türkiye'de değil dünyada bile çok nadir görülen bir sürpriz yaşanmış oldu