BMW

Sürüş izlenimi:BMW 520i Sedan

12.10.2021 Salı
SÜRÜŞ İZLENİMİ:BMW 520İ SEDAN

Yedinci nesil BMW 5 Serisi G30 karoser koduyla makyajlı olarak yoluna devam ediyor. Sınıfının en başarılı üyelerinden biri olarak kabul edilen orta üst sınıf temsilcisinin makyaj sonrasında ortaya çıkan değişikliklerini ve 520i’nin sürüş tecrübesini keşfedeceğiz.

BMW'nin orta üst sınıfta sedan ve station karoserlerle ürettiği 5 Serisi makyajlandı. Test konuğumuz olan 5 Serisi Sedan'ın makyaj sonrasında daha olgun bir ön tasarıma kavuştuğunu görüyoruz. Yeni adaptif LED farlarda Matrix fonksiyonu sunuluyor. Bu sayede daha geniş alan aydınlatılırken, karşıdan gelen araçların sürücülerinin daha az etkilenmesi sağlanabilmiş. Test aracımızda bulunan, daha uzun mesafeyi aydınlatabilen Laser Light donanımı ise standart olarak Türkiye paketine dahil edilmiş.

Yeni farlarla birlikte ön panjurun da tasarımında değişikliğe gidilmiş. Son dönem yeni BMW modellerinde gördüğümüz tek parça olarak üretilen böbrek ızgara 5 Serisi'ne de uyarlanmış. Test aracımızda bulunan M Sport paketle gelen yeni tasarıma sahip ön tamponların hem sportiflik dozunu yükselttiğini hem de farların içerisindeki çizgiye doğru uzanan tasarımıyla modern ve akıcı göründüğünü söyleyebiliriz.

Otomobilin yanına geçtiğimizde test aracımızda opsiyon listesinde yer alan yeni tasarıma sahip 19 inçlik jantları görüyoruz. Arkada da tampon ve M Sport paketle gelen difüzörün yeni tasarımı görülüyor. Yenilenen stoplarda LED aydınlatma ve L şeklinde grafikler üç boyut algısı oluşturacak biçimde kullanılmış.

Sürücü koltuğuna geçtiğimizde ilk dikkatimizi çeken yeni 12,3 inçlik multimedya ekranı oldu. Dokunmatik olarak ya da iDrive ile kontrol edilebilen multimedya sisteminde jest kontrolü özelliği de sunuluyor. Dijital gösterge grubu da 12,3 inçlik boyutuyla rahat bir şekilde izlenebiliyor ve kişiselleştirilerek istenilen bilgilerin ön planda görünmesi de sağlanabiliyor. Yeni direksiyon daha modern görünüyor. Direksiyon simidi kalın yapıda tasarlanmış.

5 Serisi'nin park yardımcısı, 35 km/s hıza kadar son 50 metrelik mesafede yapılan manevraları kaydediyor ve geri çıkmanız gerektiğinde direksiyon kontrolünü devralarak manevraları sizin yerinize yapabiliyor. Sistem başarılı şekilde çalışarak önemli kolaylık sağlıyor. Fiyat listesinde makyajla birlikte 1,6 litrelik turbo benzinli motor haricinde 48V Mild Hybrid 530i xDrive da yer almaya başladı. Bir diğer seçenek de 2,0 litrelik dizel motorla 520d xDrive.

Test aracımızdaki 1,6 litre 170 HP'lik turbo benzinli motor, artık 320i'den ve makyaj öncesi 520i'den de alıştığımız tepkiler veriyor. İlk kalkış anında ve alt devirlerde sakin yapıda, makul şekilde hızlanıyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanın hızlı vites geçişleri ve zamanlaması da sürüş kalitesini arttırıyor. Arkadan itişli 520i genel olarak keyifli bir sürüş karakterine sahip. Hızlanma isteklerine net cevap veren bir motorun 8,3 saniyelik 0-100 km/s fabrika verisi karşılığında 9,1 saniyelik test verisi elde ettik. 19 inçlik kış lastikleriyle ortaya çıkan hızlanma sonucunun makul olduğunu söyleyebiliriz. Fren test sonuçlarının ise beklenenden uzun çıkması lastiklerle alakalı.

Ortalama yakıt tüketimi 7,1 lt/100 km olarak açıklanan 520i'nin test tüketimiyse 8,5 lt/100 km olarak kayda geçti. Otomobilin genel karakterini hızlanma ve tüketim konularında dengeli ve makul olarak değerlendirebiliriz. Sonuç olarak makyajla birlikte yapılan değişiklikler otomobilin albenisini arttırmış.

Yazı: Koray Kodal

BİZE ULAŞIN