CİTROEN

DS 4 2022’nin ilk çeyreğinde Türkiye’de

04.10.2021 Pazartesi
DS 4 2022’NİN İLK ÇEYREĞİNDE TÜRKİYE’DE

DS’in yeni modeli DS 4, 2022 yılının ilk çeyreğinde ülkemiz yollarıyla buluşmaya hazırlanıyor.

Dünya çapında pazar payı yükselişte olan DS Automobiles, DS 4 ile gelişimine hız katmaya hazırlanıyor. Kompakt premium segmentte yer alan DS 4, SUV Coupe ile geleneksel kompakt hatchback olmak üzere iki gövde şeklinden etkilenerek biçimlendirilmesiyle dikkat çekiyor. Kademeli olarak Avrupa pazarlarında 2021 yılının son çeyreğinden itibaren satışına başlanacak olan DS 4, 2022 yılında ülkemizde de satışa sunulacak.

DS 4, 1830 mm genişliğe ve 4400 uzunluğa sahip. Yüksekliği ise 1470 mm. DS 4, 20 inçe kadar hafif alaşım jant seçeneklerine ev sahipliği yapan 720 mm'lik büyük tekerlekleri ile dikkat çekici bir tasarımla sınıfında fark yaratmaya çalışacak. Ön tasarım yeni, özgün aydınlatma grubu tasarımıyla karakterize ediliyor. Oldukça ince farlarda, matrix ve adaptif ışıklandırmayı bir araya getiren DS MATRIX LED VISION sistemi bulunuyor. Farlar ek olarak her iki tarafta iki LED hattından, (toplam 98 LED'den) oluşan gündüz farlarını da içinde barındırıyor. DS WINGS farlarla ızgarayı birbirine bağlıyor. Tercih edilen versiyona bağlı olarak bu detay, üç boyutlu ızgarada öne çıkan kademeli büyüklüklerde elmas ucu motifleri bulunan iki parçadan oluşuyor. Ek olarak, uzun kaput, tasarıma getirdiği hareket ile silüete dinamik bir görünüm katıyor. Gizli kapı kolları, yan tasarımdaki çizgiler ile uyum sağlıyor. Arka tarafta tavan, arka camın dik kavisiyle oldukça aşağı uzanıyor. Arka çamurluklar, kıvrımları ve C sütununu vurgulayan, DS logosunu taşıyan siyah renkli keskin köşeleri ile güçlü bir tasarım ortaya koyuyor. Arkada, lazer kabartmalı balık pulu efekti ile yeni nesil özgün tasarımlı aydınlatma grubu bulunuyor.

Ön konsoldaki ince şerit, klima kontrolünü ve DS AIR'i bir araya getiriyor. DS AIR adı verilen gizli havalandırma çıkışları, görünmez kanatlara sahip bir havalandırma sistemi olarak öne çıkıyor. Bir koni vasıtasıyla bölünen hava dalgası, hem yukarıya doğru hem de aşağıya doğru yönlendirmeyi mümkün kılıyor. Tüm sistem, geleneksel havalandırma gibi çalışırken üst düzey verimlilik sunma iddiasını taşıyor. Otomatik cam düğmeleri, kapıya yerleştirilmiş olan yan hava çıkışları ile hizalanıyor. 10 inçlik dokunmatik merkezi medya ekranına kumandayı kolaylaştıran, DS IRIS sistemine bağlı 5 inçlik dokunmatik kumanda ekranı DS SMART TOUCH ile otomatik vites kutusu için kompakt kontrol düzeneği DS E-TOGGLE'ın birleşimi orta konsola konumlandırılmış durumda yer alıyor.

Havalandırma ve masaj özellikli koltukların şekline özel olarak ilgi gösterilmiş. Uzatılmış koltuk ve deniz kabuğu formu derinlik sağlıyor. Malzemeleri arasında bulunan farklı deri türleri, Alcantara, dövme karbon ve ahşabın yanı sıra yeni döşeme teknikleri kullanılmış.

İki tonlu iç yüzeyde, Çakıl Grisi renkli deri koltuklar, konfor alanları için pürüzsüz bir his yaratan düz malzemelerle birleştirilmiş, deri ve Clous de Paris giyoş işlemeli süslemelerle destekleniyor. İnteraktif alanın bulunduğu üst kısımda dişbudak ağacından ahşap süslemeler ve Criollo Kahvesi Nappa deri kullanılıyor. Her ilmeğin tamamen gizli bir yerde sonlandığı gizli dikişler, kapı panellerindeki derinin kalitesini ön plana çıkarıyor. Bu, iç mekan yüzeylerindeki dişbudak ahşabının seçimi ya da direksiyonun deri kaplanması gibi çok sayıda "el yapımı" detaydan yalnızca biri olmasıyla öne çıkıyor. İç mekandaki ahenk hissi, kişiselleştirilebilir ambiyans aydınlatması ile vurgulanıyor. 14 hoparlörlü 690 Watt gücünde FOCAL ELECTRA ses sistemi ve akustik yan camların (ön ve arka) bir araya getirilmesi akustik bir ortam sunuyor.

DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY adı verilen arttırılmış gerçekliğe doğru atılan ilk adımı temsil eden yeni bir üç boyutlu teknolojiyle, önemli sürüş verileri direkt yolun üzerine yansıtılıyor. Optik bir illüzyon kullanılarak veriler, ön camın dört metre ilerisinde, sürücünün bakışına 21 inç (53 cm) büyüklüğünde sanal bir ekran ile gösteriliyor. Hız, sürüş yardım sistemleri, navigasyon, uyarı mesajları veya dinlenilen şarkı ya da yapılan telefon görüşmesi gibi önem arz eden bilgiler yola yansıtılıyor. Bu duyusal ve deneysel teknoloji 10 inçlik ekrana sahip tamamen yeni tasarlanmış bilgi-eğlence sistemi, DS IRIS SYSTEM'ın kalbinde yer alan daha geniş bir sistemin parçası olmasıyla dikkat çekiyor. Yeni arayüz, ikonlarla tamamen kişiselleştirilebilen profiller oluşturabilme düşüncesi etrafında geliştirilmiş, bir arayüzle akıllı telefonun kullanışlılığını benimsiyor. Otomobil çalıştığında ayarlar ve görüntü otomatik olarak yükleniyor. Ses ve parmak hareketleri ile kontrol edilen DS IRIS sistemi, orta konsolda yer alan DS SMART TOUCH adında, özel bir dokunmatik ekranlı kumanda sistemiyle destekleniyor. Kullanıcının daha önceden ayarlanmış favori işleve doğru parmak hareketleri yapması yeterli. Ekran aynı zamanda yakınlaştırma ve uzaklaştırma gibi iki parmaklı hareketleri de algılıyor ve el yazısını tanıyabiliyor.

DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK ve DS 9'da halihazırda sunulan ikinci seviye, yarı otonom sürüş (halka açık yollarda şu an izin verilen en yüksek seviye) DS 4 için DS DRIVE ASSIST 2.0 ile kapsamlı bir şekilde güncelleştiriliyor. Hız kontrolü trafik akışına göre hızı ayarlıyor, trafik sıkışıklıklarında durup kalkabiliyor. Sistem aynı zamanda sürücünün seçtiği şeritte, isabetli bir araç konumlandırması sağlıyor, otoyol koşullarındaki virajları dönmesinde sürücüye yardımcı oluyor. DS 4 için üç yeni özellikle gelişim elde edilirken; yarı-otonom şerit değiştirme, virajlar için hız ayarlama ve levhalardaki hız sınırlarına uyum gibi özelliklerin kazandırılması öne çıkıyor. Kontrolün her zaman sürücüde olduğundan emin olunması için direksiyon simidinde, sürücünün elinin üzerinde olup olmadığını kontrol eden bir tutma sensörü bulunuyor. Yeni "köşe radarları", uzun mesafeli kör nokta izleme (75 metreye kadar) ve kör noktadan gelen tehlikelerde çarpışmayı önlemek için arka trafik uyarıları gibi işlevleri beraberinde getiriyor.

DS 4'ün güçlü noktalardan biri kamera kullanılarak sağlanan adaptif süspansiyon oluşturuyor. Kamera, ön camın üzerinde bulunuyor, yol yüzeyindeki düzensizlikleri gözlemleyip verileri bilgisayara aktarıyor. Dört yükseklik sensörü ve üç ivme ölçer ile sistem, her bir tekerleği ayrı ayrı kontrol ediyor. Aldığı veriler ışığında, gerekliliğe göre süspansiyonu daha sert ya da daha yumuşak hale getiriyor. Sonuç olarak, yol ne durumda olursa olsun, yüksek düzey konfor sağlanması hedefleniyor. DS NIGHT VISION sistemi ise DS Automobiles'i rakiplerinden ayıran bir başka teknoloji olarak dikkatleri üstüne çekiyor. Sistem yolu ve tehlikeleri daha görünür hale getiriyor. Izgarada bulunan kızılötesi kamera, yayaları ve hayvanları 200 metre uzaktan geceleri ve yetersiz ışıkta tespit ediyor. Sürücü yoldaki tehlikeleri dijital araç ekranında (ve DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY'de uyarı olarak) görüyor, bu da onlara tepki verme imkanı tanıyor.

EMP2 platformunun yeni versiyonu, kompozit malzemelerden üretilen yeni parçalar, sıcak preslenmiş yapısal parçalar ve klima ünitesi gibi daha kompakt tasarlanmış bileşenler ile daha hafif bir tasarımı ve daha çok saklama alanı oluşturan küçük kısımları kullanıcılarıyla tanıştırıyor. DS 4, eller serbest özelliği ile açılabilen elektrikli bagaj kapağı altında 430 litrelik bagaj hacmi sunabiliyor.

DS 4, %95'i yeniden kullanılabilir malzemeden ve %85'i geri dönüşebilen parçalar ile üretildi. Ağırlığının %30'u metal ve polimer arasında değişen yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş malzemeden oluşmakta. Özellikle ön panel, görünmeyen parçalar için %20 oranında kenevirden yapılmış. Geri dönüştürülmüş malzemeler arasından polipropilen, polyester ve elastomer lifleri, deflektör olarak şasinin altında gürültüyü azaltmak için ya da montaj noktalarında kullanılmış.

EMP2 platformunun yeni türevi, kullanışlılık ya da bagaj hacminden taviz vermeden yeni nesil şarj edilebilir hibrit güç ünitesine ev sahipliği yapmak üzere oluşturulmuş. Turbo beslemeli 180 beygir gücü sunan dört silindirli benzinli motor, 110 beygir gücü sunan elektrik motoru e-EAT8 elektrikli otomatik şanzımanla bir araya getirilerek toplam olarak 225 beygir gücüne ulaşılmış. Motor, arka aksın arkasında yer alan yeni, daha küçük ve daha yüksek kapasiteli hücreleri olan daha verimli aküyle çalışıyor. Böylelikle tam elektrikli sürüş modunda (WLTP karma koşullar çevriminde) 50 km'den fazla menzil sağlıyor. PureTech 130, 180 ve 225 beygir gücü sunan benzinli modeller ve 130 beygir gücü sunan BlueHDi dizel motor seçeneklerinin tümü 8 ileri oranlı tam otomatik şanzımanla kombinleniyor.

Daha ince ve modern, yeni nesil DS MATRIX LED VISION ön farlarla, Matrix Far ve dinamik viraj aydınlatması teknolojisi aynı sistemde bir araya getirilmiş. DS MATRIX LED VISION ön farlar DS Automobiles'e özgü üç LED modülünden oluşuyor. Ön farın iç modülü kısa far için kullanılıyor. Hareketli orta modül 33,5°'lik açıya kadar dışa doğru kıvrılabiliyor. Bu, şeridin dış kısımlarını aydınlatıyor ve virajlarda baktığınız tarafı takip ediyor. Bu aynı zamanda 1967 model DS'in viraja duyarlı farlarına da atıfta bulunuyor. Dış Matrix Far modülü sürüş için aydınlatmayı sağlıyor, her biri algıladığı sürüş durumuna göre bağımsız olarak açılıp kapanan 15'er parçadan meydana geliyor. Bu projektör farlar trafik durumuna, direksiyon simidi açısına, hıza ve hava şartlarına göre beş mod arasında seçim yapabiliyor (şehir içi, şehir dışı, otoyol, kötü hava ve sis). Bu modlar sürüş esnasında, yoldaki diğer sürücüleri rahatsız etmeksizin, sürekli olarak uzun farların devrede tutabilmesini sağlıyor. Ön camın üzerinde yer alan kamerayı kullanan bu akıllı farlar, başkalarını rahatsız etmeksizin, trafik durumuna bağlı olarak ışık huzmelerini otomatik şekilde 300 metre menzile kadar ayarlayabilir. DS MATRIX LED VISION ön farlar, yeni genişletilmiş 98 LED'den oluşan gündüz farlarıyla destekleniyor.

BİZE ULAŞIN