CİTROEN

Sürüş İzlenimi: Citroen Berlingo 1.5 BlueHDi EAT8 Shine Bold

12.11.2021 Cuma
SÜRÜŞ İZLENİMİ: CİTROEN BERLİNGO 1.5 BLUEHDİ EAT8 SHİNE BOLD

Boyutları, esnek kullanım yapısı ve tasarımıyla şehirli bir hafif ticari araca iyi örneklerden biri olan Berlingo, artık tam otomatik şanzımanıyla konforlu sürüş beklentisinde olanlara hitap ediyor.

Citroen'in hafif ticari araç kavramını modern bir tasarımla yorumladığı Berlingo, sıra dışı far yerleşimiyle sürüden ayrılıyor. Markanın SUV üyesi C5 Aircross'un andıran ve marka yüzü niteliğindeki far yerleşimi kadar karoseri üstünde "AirBump" ismi verilen plastik korumalarla da hem tasarım hem de işlevsellik yönleriyle fark yaratıyor. Bu kaplamalar sayesinde şehirde küçük temasları tolere edebiliyor. Sürgülü çift kapısıyla dar alanlarda aracın içerisine rahat ulaşılırken, geniş bagaj kapağıyla da yükleme kolaylığı sunuluyor. Arka koltuklar yatırılabildiği gibi, ön yolcu koltuğu da yatırılıp yükleme alanı 775 litreden 3500 litreye ulaşırken 2700 mm'lik eşyanın yüklemesi de mümkün oluyor.

Berlingo'nun konsol tasarımı da modern görünüyor. 8 inçlik dokunmatik multimedya ekranı, sistemin içeriği ve kullanım kolaylığı binek otomobilleri aratmıyor. Vites konsolundaki dairesel vites kumandası da Berlingo'nun modern detaylarından. Bu kumandanın ergonomisi veya vites konsolunun geniş tasarımı ise herkesin hoşuna gitmeyebilir.

İç mekan geniş ve aydınlık. Özellikle koltuk konforunun türünün en iyilerinden biri olduğunu söylemeliyiz. Aynı şekilde süspansiyon konforu da hafif ticariler arasında ilk sıralarda yer alabilir. Kolay yönlendirilebilen Berlingo'nun yumuşak direksiyon sistemi ve manevra yeteneği de beklentileri karşılıyor. Test aracımızda, Shine Bold donanımında bulunan, sürücü yorgunluk uyarısı, kör nokta uyarısı, aktif şerit takip sistemi, hız tabelası tanıma ve aktif fren yardımcısı gibi donanımların Berlingo'ya değer kattığı ve daha güvenli bir otomobil haline getirdiğini söyleyebiliriz. Standart olarak sunulan ESP ve yokuş kalkış desteği de Berlingo'nun güvenliğini arttıran donanımlar.

Berlingo ile ilk testimiz 1.6 BlueHDi 100 HP dizel motor ve 5 ileri manuel şanzıman ikilisine sahip olan seçenekle gerçekleşmişti. Motor ve şanzıman ikilisini yakıt ekonomisiyle takdir etmiştik. Ancak 5 ileri vitesli manuel şanzımanın belirgin olmayan vites yolları, vites geçişinde zaman zaman zorluk yaşatması eleştirilerimiz arasındaydı. Motorun da ataklık konusunda beklentide olanları tatmin etmeyeceğini belirtmiştik.

Karşımızda bu iki tespitimize cevap olabilecek bir seçenek var: 1.5 BlueHDi EAT8. 1,5 litre 130 HP'lik dizel motor ve 8 ileri vitesli, tork konvertörlü otomatik şanzıman ikilisi Berlingo'da konfor ve hızlanma konularında en dengeli olanı gibi görünüyor.

EAT8 şanzımanla Berlingo'nun yepyeni bir sürüş tecrübesi sunduğunu söyleyebiliriz. Akıcı ve hızlı çalışan şanzımanın vites zamanlaması sorunsuz. İstenildiğinde direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarıyla manuel olarak da kullanılabilen şanzıman, sürücünün taleplerine hızlı cevap veriyor. Konfor konusunda üstüne düşeni yapan şanzımanın 1.5 BlueHDi ile uyumu da başarılı.

1,5 litrelik silindir hacmiyle 130 HP güç ve 300 Nm'lik maksimum tork üreten motorla birlikte Berlingo'nun 0-100 km/s hızlanması 11,0 saniye olarak açıklanıyor. Test ölçümlerinde de 11,5 saniyelik hızlanma verisi sağlayan otomobilin bu konuda da tatminkar olduğunu söyleyebiliriz. Fabrika verilerine göre 4,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi iddiasında olan Berlingo ile test ölçümlerinde 5,1 lt/100 km yakıt tüketimi elde ettik.

Bu verilere göre Berlingo 1.5 BlueHDi'ın hafif ticari araçlar arasında, binek otomobil sürüş konforu sunarken, hızlanma ve yakıt ekonomisi konularında da yetenekli olduğunu söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal

BİZE ULAŞIN