CİTROEN

Sürüş İzlenimi: Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech EAT6

17.11.2021 Çarşamba
SÜRÜŞ İZLENİMİ: CİTROEN C3 AİRCROSS 1.2 PURETECH EAT6

C3 Aircross modern tasarımına keskin çizgiler ekleyerek, makyajla birlikte tarzı güncellenmiş bir biçimde karşımıza çıktı.

Citroen'in küçük crossover temsilcisi C3 Aircross 2017 yılından beri yollarda. Makyajlanan C3 Aircross'un keskin çizgilere, yeni bir yüze bürün-düğünü görüyoruz. Citroen'in genel anlamda marka imajını oluşturan dağınık far tasarımını devam ettiren C3 Aircross'ta, iri ana far grubu tasarımı yerini üstteki LED gündüz farlarında olduğu gibi ince bir çizgi haline bırakmış. Ön tamponu da yeniden yorumlanan otomobilde Citroen logosunu içeren minimal panjur tasarımı altındaki hava girişi yerini daha ince olana bırakmış.

Tamponun alt kısmındaki hava girişi ise büyütülmüş. Ön tampon altında, adeta egzoz çıkışına benzeyen hava girişleri kullanılmış. Otomobile agresiflik kazandırması istenen bu tasarımın makyaj öncesindeki üç iri hava girişli yapıya nazaran genel tasarımla uyumlu olduğunu söylemek zor. Otomobilin yanına geçtiğimizde makyajın etkisini sadece yeni jant tasarımın-da görüyoruz. C sütunlarındaki kelebek camı üstündeki jaluzi tasarımlı boya yerini çerçeve şeklinde olana bırakmış.

C3 Aircross'un arkasında makyajın etkisi fark edilmiyor. Stopların zemini koyulaştırılarak makyaj işlemi tamamlanmış. Bagaj kapağı arkasındaki 410 litrelik hacimle sınıfının standartlarını aşan C3 Aircross'un kızaklı arka koltukları 150 mm öne kaydırılabiliyor. Bu sayede arka koltuklardaki yaşam alanından ödün verip yükleme alanı 520 litreye ulaşabiliyor. Yükle-me alanı kullanışlılığı konusunda oldukça yetenekli olan C3 Aircross'un arka ve ön yolcu koltuk sırtlığı yatırılarak düz ve uzun bir yükleme alanı elde edilebiliyor. Bu konuda da sınıfının en başarıları arasında değerlendirilebilir. Arka koltuklarına geçtiğimiz C3 Aircross'un uzun boylular için yeteri kadar ferah bir yaşam alanı sunduğunu görüyoruz.

Ön koltuklarda da benzer cömertliği ve konforu sunan otomobil crossover sınıfından beklendiği gibi yüksek bir sürüş pozisyonu sunarken sınıfının iyi görüş açısına sa-hip modelleri arasında yer alıyor. makyajla birlikte C5 Aircross'un Advanced Comfort koltukları artık C3 Aircross'ta bulunuyor. Makyajın kokpitte fazla bir değişikliğe yol açamadığını görüyoruz. Vites konsolu güncellenirken yeni 9 inçlik dokunmatik multimedya ekranın sunulduğunu görüyoruz.

Test aracımızda 1,2 lt üç silindirli 130 HP'lik turbo benzinli motor bulunuyor. Bu motoru PSA Grubu'ndaki diğer modellerden tanıyoruz. Genel olarak hızlanma ve tüketim dengesini başarılı şekilde kuran motor, 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla konfor beklentilerine cevap veriyor.

Hızlanma performansı konusunda ise ani hızlanma beklentilerinde yeteri kadar atak olamıyor.C3 Aircross'un yumuşak ayarlı süspansiyon sistemi yüksek ağırlık merkezi sebebiyle ağırlık transferlerinde karoser salınımları yaşatabiliyor. Direksiyonun çalışma karakteri de konforu destekliyor. Genel olarak C3 Aircross'un geniş ve aydınlık kabini, esnek yükleme alanı ve konfor odaklı sürüş karakteriyle makyaj sonrasında daha modern görünen bir alternatif olduğunu söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Koray Işık

BİZE ULAŞIN