DACİA

Sürüş izlenimi: Dacia Duster 1.3 TCe 150 HP EDC Prestige Plus

20.10.2021 Çarşamba
SÜRÜŞ İZLENİMİ: DACİA DUSTER 1.3 TCE 150 HP EDC PRESTİGE PLUS

Dacia Duster makyajla birlikte tekrar çift kavramalı otomatik şanzıman sunarak çok önemli bir konfor eksikliğini gidermiş oldu.

Makyajlanan Dacia Duster'da tasarımdan donanıma kadar kayda değer yenilikler sunuluyor. Öncelikle dikkatimizi yeni renk seçeneği olan Arizona Turuncusu çekiyor. Duster'a canlılık kazandıran bu yeni renk haricinde otomobilin yeni bir ışık imzasına sahip olduğu fark ediliyor. Dacia Sandero'da gördüğümüz Y şeklindeki LED gündüz farlarıyla benzer tasarım stoplarda da makyajla birlikte kullanılmaya başlamış. LED ön sinyaller kullanılan ilk Dacia olma unvanını da makyajlı Duster taşıyor. Otomobilin yüzünde bir diğer değişim de yeni ön panjur ile kendini gösteriyor. LED'ler kısa farlar ve plaka aydınlatmasında da kullanılarak tasarruflu ve güçlü aydınlatmalar elde edilmiş. Opsiyonel olarak sunulan "köpek balığı" anten de Duster'ın modern yönlerini arttırıyor.

Duster'ın yaşam alanına geçtiğimizde yeni döşemeleri görüyoruz. Daha taze görünmesini sağlayan bu değişimle birlikte yeni ince ön koltuk kafalığı tasarımıyla ferahlık arttırılmış. Test aracımızda, opsiyonel donanımlardan biri olan koltuk ısıtma da bulunuyor. Ön koltuklar arasına yeni, eşya gözlü kol dayama olduğunu görüyoruz. Bu kol dayamanın arkasında iki USB girişi kullanılarak fonksiyonellik arttırılmış. Bir diğer fonksiyonellik puanı toplayan yenilik ise 8 inçlik multimedya ekranı. Konumu göz hizasına göre biraz aşağıda olsa da rahat bir şekilde takip edilebiliyor. Ekranın çözünürlüğü, pratik yönetimi ve hız gibi konularda başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Bu ekrandan otomobilin etrafını 360 derece görmeyi sağlayan kamera sistemi net bir şekilde takip edilebiliyor. Navigasyon sistemi de alınabilen multimedya ile kablosuz kullanılabilen Apple CarPlay olması da fonksiyonelliği arttırıyor.

Dacia logosu altında Sandero ve Sandero Stepway'de CVT tipi otomatik şanzıman sunulurken Duster bu konuda bir süredir eksik kalmıştı. Makyajla gelen en etkileyici yenilik ise EDC. İkinci neslin yollara çıktığı ilk dönemde dizel motorla birlikte çift kavramalı otomatik şanzıman sunan Duster'da bu şanzıman uzunca bir süredir yokken, makyajla birlikte güçlü turbo benzinli motorla yeniden sunuluyor. Dacia Duster'ın fiyat listesinde 1,3 litre 150 HP'lik motor 4x4 aktarma ve manuel şanzımanla alınabiliyordu. Makyaj sonrasında ise bu motor, önden çekişli aktarma ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla da geliyor.

Çift kavramalı otomatik şanzımanın vites geçişleri akıcı ve sarsıntısız gerçekleşiyor. Genel olarak vites zamanlaması sorunsuz gerçekleşen EDC'de sürücü isterse vites koluyla manuel olarak da vites seçimi yapabiliyor. Şanzımanın konforu desteklemesi kadar hızlanma konusunda da 150 HP'lik turbo benzinli motorla uyum içerisinde çalıştığını görüyoruz. Fabrika verilerine göre 9,7 saniyelik 0-100 km/s hızlanması test ölçümlerinde 10,6 saniye olarak kayda geçti. Bu hızlanmayı makul olarak kabul edebiliriz. Ara hızlanma ölçümlerinde elde ettiğimiz 5,5 saniyelik 60-100 km/s hızlanma verisi ile 8,7 saniyelik 80-120 km/s hızlanma verisi de Duster'ın araç sollamalarda ihtiyaç duyulan ani hızlanma isteklerine de makul cevap verebildiğini gösteriyor.

Yakıt ekonomisi konusunda da 6,4 lt/100 km'lik fabrika verisi karşılığında elde ettiğimiz 7,0 lt/100 km'lik test tüketimi de makul seviyede. Genel olarak motor şanzıman uyumunun hızlanma ve tüketim konularında tatminkar bir denge kurduğunu görüyoruz.

Duster'ın sürüş karakterini genel olarak konfor odaklı olarak tanımlayabiliriz. Yumuşak süspansiyon ve direksiyon sistemiyle özellikle bozuk zeminlerde de konforu koruması sağlanmış. Yüksek hızlarda ve ani ağırlık transferlerinde ise karoser salınımları artıyor.

Sonuç olarak makyajla gelen yeniliklerin Duster'a değer kattığını söyleyebiliriz. Özellikle otomatik şanzıman eksiğini kapatmış olması artık daha farklı bir kitlenin de Duster'ı satın alma seçenekleri arasına ekleyeceğini söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal

BİZE ULAŞIN