FORD

Sürüş İzlenimi: Ford Tourneo Custom 320L EcoBlue Hybrid

09.12.2021 Perşembe
SÜRÜŞ İZLENİMİ: FORD TOURNEO CUSTOM 320L ECOBLUE HYBRİD

Otomobil ruhsatlı Ford Tourneo Custom, Türkiye’de üretilen ilk ve tek 9 kişilik hibrit “otomobil” unvanıyla test konuğumuz.

Öncelikle, Tourneo Custom'ın Ford modellerinin genelinde olan keskin çizgilerle dinamizm ve hareket sunduğunu görüyoruz. İri farları, siyah zeminiyle dinamik görünürken otomobilin de iriliğini dolduracak şekilde tasarlanmış. Büyük ön panjuru, krom çerçevesi ve ızgaralarıyla da güçlü ve şık görünüyor. Tourneo Custom'ın yanına geçtiğimizde uzun şasili versiyon olduğu kendini belli ediyor. Uzun şasili otomobilin arka çamurluğu daha uzun. Uzun şasili Tourneo Custom, 5340 mm ile S model ismiyle sunulan kısa şasili olana göre 367 mm daha uzun. Genişlik ve yükseklik ölçüleri aynıyken, dingil mesafesindeki fark da 367 mm. 1900 litrelik bagaj hacmi kısa şasiye göre 700 litre daha fazlasını sunuyor.

Artan uzunluk sayesinde yükleme alanına üç kişilik, üçüncü koltuk sırası yerleştirilebiliyor. Tourneo Custom'un yolcu koltuklarının yeteri kadar geniş ve rahat tasarlandığını, öndeki özenli işçiliğin arkada da devam ettiğini söyleyebiliriz. Sürücü koltuğuna geçtiğimizde, yüksek koltuk yerleşimiyle yola hakim bir sürüş pozisyonu sunulduğunu fark ediyoruz. Uzun şasili araçta özellikle dönüşlerde ve manevralarda fazladan dikkatli olmak gerekiyor. Kısa şasili versiyonda 11,6 metre olan dönüş çapı uzun şaside ise 12,8 metre.

Direksiyon sisteminin yumuşak yapısı manevralarda kolaylık sağlıyor. Sürüş sırasında da bu yumuşaklık güvensizlik yaratmadan konforu des tekliyor. Genel olarak Ford modellerindeki "oturaklı" sürüş karakteri Tourneo Custom'da da var. Süspansiyon sistemi de yolcuların konforu gereği yumuşak yapıda ayarlansa da yüksek karosere rağmen ağırlık transferlerinde ve dönüşlerde sürüş güvenliğini gözetiyor.

Uzun şasili Tourneo Custom'un fiyat listesindeki 2,0 litrelik EcoBlue motorun, 130 HP ve 185 HP güç seçenekleri bulunuyor. Her ikisinde de 6 ileri vitesli manuel ya da otomatik şanzıman seçeneği sunuluyor. Test aracımızdaki EcoBlue 185 HP Hybrid sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılıyor. Ford'un binek otomobillerindeki konsol ve direksiyon tasarımı kullanılan Tourneo Custom'a alışmak zor olmuyor.

İlk kalkış anında atak bir hızlanma tecrübesi sunan Tourneo Custom'ın manuel şanzımanı da rahat kullanılıyor. Yumuşak debriyaj pedalıyla da vites geçişleri yeteri kadar rahat gerçekleştirilebiliyor. Önden çekişli olan otomobil akıcı şekilde ilerliyor. Sürüş modları arasında Eko ve Normal seçenekleri gaz tepkilerini de yakıt ekonomisine göre ayarlıyor. Eko seçenekte sürüşün daha verimli olabilmesi için vites değişim göstergeleri de ayarlanmış. Tourneo Custom'daki hibrit sistem dışarıdaki bir kaynak ile şarj edilmiyor. Sistem aracın hareketiyle şarj işlemini kendi yapıyor.

48 voltluk sistem, elektrikli bir menzili olmadığı için Mild Hybrid, yarı hibrit olarak adlandırılıyor. Sistemin amacı, araca ilk kalkış ve hızlanma anlarında ihtiyaç duyulan desteği sağlamak ve elektrikli aksamların oluşturduğu yükü içten yanmalı motordan almak. Ford'un rejeneratif şarj teknolojisi ile entegre edilen marş motoru jeneratör görevi ile araç hareket halindeyken enerji topluyor. 48 volt lityum iyon bataryaya bu enerji depolanıyor. Bu güç, hızlanırken ya da sürüş sırasında içten yanmalı motora destek olmak için aktarılıyor. Bu sayede daha verimli bir hızlanma ile daha az yakıt harcanabiliyor. Ayrıca depolanan elektrik enerjisi aracın elektrikli donanımlarını çalıştırmak için de kullanılarak daha az yakıt tüketimi elde edilmesini sağlıyor.

Sonuç olarak Tourneo Custom EcoBlue Hibrit ile test rotamızdaki yakıt tüketimi ölçümümüzde 7,0 lt/100 km'lik ortalama tüketim elde etmemiz sistemin verimli şekilde çalıştığını bize gösterdi. Hızlanma konusun- da da atak yapıdaki otomobil, konforlu sürüş özellikleriyle de beklentileri karşılıyor.

Yazı: Koray Kodal

BİZE ULAŞIN