otohaber_logo
MULTIMEDYA
Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan
Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan
1 / 11

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

İngiltere Kraliyet Ailesi'nden Prens Harry'nin ayrılması kadar otomobil dünyasında da Rolls-Royce'un SUV üretmesi önemli bir haber. Türkiye yollarına çıkan Rolls-Royce Cullinan'ın direksiyonuna geçtik.

Rolls Royce sahiplerinin direksiyon başına geçmediği düşünülse de Phantom Coupe, Wraith gibi coupelerin direksiyonuna geçenlerin çok keyif aldıklarını biliyorum. Şimdi karşımda duran, dünyada tek parça olarak bulunan en büyük elmastan ismini alan, Cullinan, Rolls-Royce marka tarihi için ilkleri barındırıyor. Markasının ilk SUV'u olan Cullinan, Rolls-Royce tarihinde ilk kez yükseklik ayarlı süspansiyon ve dört tekerlekten çekiş sunulmasını sağlıyor.

2 / 11

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Phantom'da da kullanılan "Architecture of Luxury" isimli platform üstünde yükselen Cullinan'a doğru yaklaştıkça ne kadar heybetli olduğu daha fazla ortaya çıkıyor. Devasa, krom ön ızgara ile adeta bir tren lokomotifi gibi görünen Cullinan, keskin ve köşeli çizgileriyle boyutlarını gizlemiyor. 5341 mm uzunluk ve 3295 mm dingil mesafesine sahip Cullinan'ın 560 litrelik de yükleme hacmi bulunuyor.

3 / 11

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Dışarıdan zorlukla kopup otomobilin içerisine giriyorum. Ön kapıları elinizle değil, bir düğme ile kapatmanız mümkün. Bu özellik aksi yönünde açılan arka kapılarda daha fazla işe yarıyor.

Daha önceki Rolls-Royce sürüşlerimden farklı olarak incelemeye bu sefer sürücü koltuğundan başladım. Bu kadar yüksek sürüş pozisyonu sunan bir Rolls-Royce içinde olmak şaşırtıcı. Görüş açısı konusu ise biraz farklı. Otomobilin etrafını görüyor ama köşelerini takip etmekte biraz zorlanıyorum. Otomobilin bittiği yer belli ama karşınızdaki kütle büyük olunca biraz da sinema perdesini ön koltuktan izlemeye benziyor. Neyse ki çevre görüşü sağlayan kamera sistemi, gece görüş asistanı, çarpışma önleme asistanı, çapraz trafik uyarı sistemi, şerit takip ve uyarı asistanı ve adaptif hız sabitleme özelliği gibi donanımlarla güvenle ve konforla yol almak mümkün.

4 / 11

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Cam yüzeylerin geniş olması ve açılabilir cam tavan ile aydınlık bir yaşam alanı sunuyor. İnce direksiyon simidinin el ile uyumu başarılı. İnce olmasında geleneksel tasarımı taşıması kadar, eldiven ile kullanılabilecek bir fonksiyonellik de katıyor. Arkasında ise vites kontrol kolu bulunuyor. Tıpkı bir klasik otomobil gibi vites yolları olan bir vites kolu sunuluyor.

İçeride kullanılan malzemelerin özenle seçildiği belli oluyor. Sanki bir otomobil direksiyonundaymış gibi değil de lüks bir aksesuara bakıyor gibiyiz. Analog gibi görünen dijital gösterge grubu çok şık ve rahat izlenebiliyor. İçeride düğme karmaşası yaşanmıyor. Merkezi kumanda sistemleri ön ve arkadakiler için de kullanım kolaylığı sunuyor. Arka koltuklar ise başlı başına bir yaşam alanı. Test aracımızda isteğe bağlı olan çift arka koltuk ve bagaj yalıtım camı bulunuyordu. İstenildiğinde otomobili arkada üç kişilik olarak da satın almak mümkün. Arkada Isofix bağlantılarının da olması akla, bir ailenin hafta sonu çiftliğine, plaj evine ya da kayak merkezine olabilecek en konforlu otomobil yolculuğu sağlayacaklarını getiriyor.

5 / 11

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Genişlik konusunda da sözü edilecek bir şey yok. Herkesin içerisinde rahat edebileceği bir yaşam alanı sunuluyor. Arka koltukların da kendi sırt ayarları, koltuk ısıtma-soğutma ayarları, klima ayarları, kendi multimedya sistemi, çalışma masaları, buzdolabı gibi "küçük detaylar"dan bahsetmeye gerek yok.

Yola çıktığımızda, hem direksiyon başında hem de arka koltuklarda geçirdiğimiz zamanda şaşırtıcı konfor bizi sardı. Müzik sisteminin kalitesini görmek üzere kullandığımız anlar haricinde otomobilin sessizliğine bürünmeyi tercih ettik. Çünkü hiç bu kadar sessiz bir yolculuk yaptığımı hatırlamıyor ve bunun tadını çıkartmak istiyordum. Ne yol, ne rüzgar gürültüsü var. Cullinan yolcularını suyun dibinde yüzüyormuş gibi hissettiriyor. Şaşırtıcı olan bir diğer sessizlik ise V12 motor. Aracın içerisinde çalıştığını unuttuğumuz motor, kaput açık ve ona bakarken bile yanında sohbet etmeye izin verecek nezakette.

6 / 11

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Devasa motor kaputu altında uzunlamasına yer alan, 6,75 litrelik, çift turbo destekli, 571 HP'lik V12 motorun sessiz olması haricinde, bu kütleyi bir kompakt spor otomobil çevikliğinde hızlandırması da hayret verici. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanması 5,2 saniye. Sürüş zamanımız kısıtlı olduğu için test parkuruna Cullinan ile gitmemiz mümkün olmadı ama otoyol koşulunda ve 0 km/s'den hızlanabileceğimiz yol şartlarında Cullinan'ın dinamik yönünü de gördük. Hiç beklemediğimiz ataklığa sahip olan otomobilin yüksek ağırlık merkezine rağmen çevik sürüş karakteri de şaşırtıcı yönlerinden. Rolls Royce'un karakterine uygun sakin ve akıcı bir sürüş ile şehir içindeki ortama yakıt tüketimin de merak ettim. Bu tüketim denememin test tüketimi ölçümü standartlarında yapılmasa da yine de bir fikir vereceğini düşünüyorum.

7 / 11

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Yoğun bir trafiğe girmediğim rotamda, klima kapalı ve eğimsiz yol koşullarında ortalama 14,8 lt/100 km yakıt tüketimi elde ederek, Cullinan ile "ekonomi" de yapılabileceğini görmüş oldum. Trafik yoğunlaştığında, klima açık ve eğim çıkışlarının da olduğu rotada ortalama tüketim göstergesi 16 lt/100 km seviyelerine ulaşmıştı.

8 / 11

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Cullinan'nın adaptif süspansiyon sistemi yol koşullarına göre kendini hazırlıyor. İsteğe bağlı olarak da süspansiyon yüksekliği ayarlanabiliyor. Arazi koşullarında ilerleyebilmek için yerden yüksekliği standarda göre 40 mm arttırılabiliyor. Eğim iniş, offroad modu ve dört tekerlekten çekişli olan Cullinan ile arazi koşullarında ilerlemek de bu sayede mümkün olabiliyor. Otoyolda normal yükseklikte ilerlerken, araca rahat şekilde binebilmek için süspansiyon yüksekliği 40 mm alçalabiliyor. Süspansiyon sistemi adeta uçan bir halı üstündeymiş gibi hissettirirken, direksiyonda da aynı his var.

9 / 11

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Otomobil geri bildirimler konusunda zayıf. Aşırı ses yalıtım ve yumuşak yapı sebebiyle dışarıda ve yolda olanlarla ilgili bağlantınız az gibi hissediliyor. Ama Cullinan kolay yönlendirilebilen, motor, şanzıman, direksiyon ve süspansiyon sistemlerinin tümünün büyük uyum içinde olduğu sürücünün isteklerini geciktirmeyen bir otomobil.

10 / 11

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Çok az kişinin ulaşabileceği fiyatı karşılığında bir otomobilden fazlası, yaşam tarzı göstergesi satın alınıyor. Rolls Royce Cullinan'ı satın alabiliyor olmak, hem bir başarıyı hem de özel zevklere sahip olunduğunun bir göstergesi. Cullinan, sadece çok gösterişli, şık ve güçlü bir otomobil olarak değil, aynı zamanda modern teknolojiyi kullanan çok yönlü bir SUV olma başarısını gösteriyor.

Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer

11 / 11

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Sürüş izlenimi · Rolls-Royce Cullinan

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.