otohaber_logo
MULTIMEDYA
Hyundai i10 1.2 AMT Elite
TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite
1 / 6

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

Hyundai'nin giriş modeli olan i10, A segmenti, yani mini sınıfında yer alan bir model. Yeni Hyundai i10'un segmentinin boyut avantajını koruyup, çok daha ergonomik ve cömert bir otomobil halini aldığını söyleyebiliriz. Yeni nesilde, i10'nun uzunluğu 5 mm arttırılmış. Selefiyle neredeyse aynı uzunlukta olan otomobilde park ve manevra avantajı korunmuş. Genişlik 20 mm arttırılarak 1680 mm'ye ulaşan otomobilin daha oturaklı görünmesinin yanı sıra sürüşünde de olumlu etki yaratması hedeflenmiş. Tabii bunun için ağırlık merkezinin de düşürülmesi gerektiğini gözden kaçırmadan otomobilin yüksekliğini 1480 mm'ye düşüren Hyundai 20 mm daha alçak bir i10 ortaya çıkartmış.

2 / 6

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

Otomobilin tasarımına baktığımızda, geniş bir ön ızgara kullanılarak otomobilin olduğundan daha büyük görünmesini başardıklarını söyleyebiliriz. Selefinden gelen bir tasarım detayı olarak panjurun içerisindeki dairesel aydınlatma tasarımı, yeni nesilde LED gündüz farı olarak devam ettirilmiş. Siyah zeminli farlarla da sportif algı yükseltilmiş. Mercek tipi farlar standart olarak sunulurken, LED gündüz farları Elite donanımında sunuluyor. Yeni i10'da fark yaratan bir diğer detay, tavan rengi. Style ve Elite donanımlarında isteğe bağlı olarak tavan bazı gövde renkleriyle birlikte siyah veya kırmızı olarak alınabiliyor. 17 adet gövde rengi kombinasyonu olan otomobilde, turkuaz, ateş kırmızısı ve kumsal gri renkleri ilk kez sunuluyor.

3 / 6

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

Otomobilin arka tasarımında öndeki gibi hareketli çizgiler kullanıldığını görüyoruz. Stoplar bagajdaki kat iziyle birbirine bağlı gibi görünüyor. Egzoz çıkışı için tampon tasarımında yer ayrılmamış. Bunun yerine arka tampon altına difüzör tasarımı eklenerek sportif bir detay elde edilmiş.

Üçüncü nesilde 40 mm arttırılan dingil mesafesi 2425 mm'ye ulaşmış. Dingil mesafesindeki artışın nasıl bir etki yaptığını öğrenmek için önce arka koltuklara geçiyoruz. Arka koltuklardaki ferahlığı görünce şaşırdık. Uzun boylular için bile cömert bir diz mesafesi sunuluyor. Baş mesafesi sorunu da yok. 252 litrelik bagaj hacminin selefine göre değişmediğini görüyoruz. Ancak bagaj eşiğinin 29 mm daha alçak olmasıyla yükleme yapmak kolaylaştırılmış. Çocuklu aileler için önemli bir kriter olan bebek arabasının bagaja sığması konusunda i10 görevini yerine getiriyor. Günlük alışverişlerin üstesinden gelebilecek kapasitenin orta boy valizler için de yeterli olabildiğini söyleyebiliriz.

4 / 6

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

Ön koltuklara geçtiğimizde bizi hareketli ve modern görünen bir yaşam alanı karşılıyor. Orta konsolda, gösterge grubunun devamı gibi tasarlanan bir çerçeve içindeki 8 inçlik multimedya ekranı dikkat çekiyor. Rahat izlenebilen bir konuma yerleştirilen dokunmatik ekran anlaşılır bir içeriğe sahip. Apple CarPlay ve Android Auto destekli olan sistemde geri görüş kamerası görüntüleri de takip edilebiliyor.

Otomobilin sürüş kalitesinin iyileştirildiğini söyleyebiliriz. Selefine göre daha net bir direksiyon sistemi bulunan otomobilde, düşük ağırlık merkezinin etkisiyle daha oturaklı bir sürüş tecrübesi sunuyor. Ses yalıtımı ve süspansiyon konforu konusunda ise ağabeyi i20'den biraz uzak. Tümseklerde ve bozuk zeminlerde süspansiyonun geri dönüşleri hissediliyor. Otoyol koşulları ve yüksek hızlarda da rüzgar ve yol gürültüsü duyuluyor.

5 / 6

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

Motor seçenekleri yenilenen otomobilde, 1,0 lt 3 silindirli ve 1,2 lt 4 silindirli benzinli motorlar sunuluyor. 1,0 lt'lik motor manuel ve otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla (AMT) tercih edilebilirken, test aracımız olan 1,2 litre 84 HP'lik atmosferik motor sadece 5 ileri vitesli AMT ile satılıyor. Oldukça sakin bir hızlanma tecrübesi yaşatan i10 1.2 MPI AMT, tam bir şehir otomobili karakteri sunuyor. Fabrika verilerine göre 15,8 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan otomobil test ölçümlerinde de benzer bir veri sundu.

6 / 6

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

TEST · Hyundai i10 1.2 AMT Elite

Otomobilin hızlanma taleplerine hızlı tepkiler vermemesi, sürücüyü trafikte sakin şekilde ilerlemeye teşvik ediyor. AMT şanzıman makul hız ve zamanlamayla vites değişimi sağlasa da zaman zaman manuel olarak yönettiğinizde daha keyifli bir sürüş tecrübesi elde ediyorsunuz. Fabrika verisine göre ortalama tüketimi 4,9 lt/100 km olan otomobilin 5,8 lt/100 km'lik test tüketimini ekonomik olarak değerlendirebiliriz.

Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.