otohaber_logo
Haberler
SÖYLEŞİ · Shell & Turcas CEO’su Felix Faber
Akaryakıt ve madeni yağ sektörünün devlerinden Shell & Turcas CEO’su Felix Faber, akaryakıt ve madeni yağ konusunda uzman olan markanın yeni yatırımlarını ve son dönemde hayata geçirdiği hizmetlerini anlattı.
SÖYLEŞİ · Shell & Turcas CEO’su Felix Faber

Bir enerji şirketi olarak bildiğimiz Shell, son dönemde perakende alanındaki yeniliklerle öne çıkıyor. Perakendeye bakış açınızı özetler misiniz?

Felix Faber: Evet, aslında Shell dünyanın önde gelen enerji şirketlerinden biri, aynı zamanda dünyanın "tek marka altında faaliyet gösteren en büyük" perakende şirketlerinden de biri. Türkiye'de günde yaklaşık bir milyondan fazla kişiyi istasyonlarımızda misafir ediyor, misafirlerimizin ihtiyaçlarına göre kendilerine tercihlerine göre yenilikçi yakıtlar ve hizmetler sunuyoruz.

Shell'in 70 ülkeye yayılmış yaklaşık 43 bin akaryakıt istasyonunda, 500 bine yakın ön saha çalışanı, her gün yaklaşık 30 milyon civarında misafire hizmet veriyor. Türkiye'deki Shell istasyonlarında günde 1 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlıyor, sunduğumuz ürün ve hizmetlerler misafirlerimizin yolculuklarını keyifli bir deneyime dönüştürmek için çalışıyoruz. Biliyorsunuz Shell olarak, sürücülere yenilikçi ve yüksek kalitede yakıtlar ile Shell Helix motor yağlarını sunuyoruz. Shell Helix motor yağları müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamaya yardımcı şekilde tasarlanmıştır.

Doğal gazdan üretilen ilk sentetik motor yağı olan ve PurePlus Teknolojisiyle üretilen Shell Helix Ultra'dan günlük kullanıma uygun yüksek kalitedeki yağlara kadar Shell Helix ürün portföyünde her motor türüne uygun bir yağ çeşidi mevcuttur. Ayrıca Shell Select Marketler'de çeşitlendirdiğimiz ürün yelpazemizle birlikte Türkiye'de bir ilk olan araca sipariş ve çocuk tuvaletleri gibi hizmetlerle yenilikçi bir perakende markası olarak fark yaratmayı amaçlıyoruz. Tabii ki de güçlü bayi ağımızın desteğinden de bahsetmem gerekiyor. Yenilikleri hayata geçirmek için bayilerimizle omuz omuza birlikte çalışıyoruz. Destekleri ve markamızı sahiplenmiş olmaları başarımıza büyük katkı sağlıyor.

Mobil uygulamalar hayatımızın ayrılmaz bir parçası oldu. Shell, son günlerde yeni özellikler eklediği mobil uygulamasıyla da dikkat çekiyor. Bu uygulamadan ve neden böyle bir uygulamaya gerek duyduğunuzdan bahsedebilir misiniz?

Faber: Çoğumuz günümüzün önemli bir bölümünü yolda geçiriyoruz, akıllı cihazlar da hayatımızı kolaylaştıran ve renklendiren önemli araçlar. Tüketicilerin perakende sektöründen beklentileri de bu kapsamda hızla değişiyor. Biz de Shell olarak hayata geçirdiğimiz farklı uygulamalar ile perakendeye yön veren dijitalleşme trendi doğrultusunda, mobilitenin artışı ve tüketicilerin ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş hizmet beklentilerini karşılamak için çalışıyoruz.

Tüketicilere en tatmin edici perakende alışveriş deneyimini sağlamak için perakendecilerin kesintisiz olarak yüzyüze perakende deneyimi ile dijital dünyayı birleştirmeleri gerektiğine inanıyoruz. Shell'in ürün ve hizmetleri hakkında müşterilerini bilgilendiren ve güncel kampanyalardan faydalanmalarını kolaylaştıran Shell Mobil Uygulaması büyük ilgi görüyor.

Shell'in misafirlerine daha özel hizmetler sunmak için paydaş markalarla kurduğu işbirlikleriyle başlattığı kampanyalara da Shell Mobil Uygulama üzerinden katılmak mümkün. Ayrıca uygulamadaki "istasyon bulucu" ile en yakın Shell istasyonunu öğrenmek, yol tarifi almak ve o istasyonda sunulan hizmetler hakkında bilgi edinmek de çok kolay. Uygulamadaki bir diğer özellik olan Shell Drive sayesinde ise sürücüler, yolculuklarını analiz ederek daha güvenli ve ekonomik sürüş konusunda birbirleriyle yarışabiliyor.

Mobil uygulama ile kaç müşteriye hizmet veriyorsunuz?

Faber: Shell Mobil Uygulaması Türkiye'de 2012 yılında kullanıma sunuldu ve şu ana dek 500.000'den fazla kullanıcıya ulaştı. Bu sayı her gün artmaya devam ediyor.

Yeni eklenen "araca sipariş hizmeti" özelliğinden bahseder misiniz?

Faber: Araca sipariş hizmetimiz kapsamında; sandviç, atıştırmalıklar, sıcak ve soğuk içecekler dahil 4 kategoride 20'den fazla ürünün siparişini saniyeler içinde sipariş edilebiliyor. Siparişler yaklaşık dört dakika içinde hazırlanıp bir market çalışanı tarafından müşterilerin araçlarına teslim ediliyor. Ödeme şekli sipariş sırasında seçilip ve müşterilerimiz nakit ya da kredi kartı ile ödeme yapabiliyorlar. İstanbul'da 7 istasyonda hayata geçen (Maslak, Ihlamur, Ataşehir, Küçükyalı E5, Şenlikköy, Zümrütevler, Reşadiye) "Araca Sipariş" hizmetimizi 2017 yılı sonunda 60 istasyonda hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Bu hizmet Türkiye'de akaryakıt sektöründe bir ilk.

Mobil Ödeme konusunda ne tür bir hizmet sunuyorsunuz?

Faber: Özellikle iş hayatının koşuşturması içinde ödemesini hızla yapmak isteyen profesyoneller ve dijitalleşen dünyayı takip eden gençler gibi misafirlerimizin hayatlarını kolaylaştırmayı ve yolculularını keyifli bir hale getirmeyi hedefliyoruz. Bu nedenle yeni ödeme yöntemlerini çok yakından takip ediyoruz. Giderek dijitalleşen dünyada en çok tercih edilen yeni ödeme yöntemlerinin başında da mobil ödeme geliyor. Mobil ödeme alanında ilk defa 2014 yılında Turkcell ile işbirliğine başlamıştık.

2016 başında ise Paycell ile başlattığımız yeni işbirliği ile bugün 265 istasyonumuzda misafirlerimiz yakıt alışverişlerini mobil ödeme ile hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirebiliyorlar. 2016'nın sonlarına doğru ise Paycell ve Zubizu ile ortak bir projeyi hayata geçirdik. Bu işbirliği sayesinde istasyonumuzu ziyaret eden Zubizu üyesi misafirlerimiz, 1000'e yakın istasyonumuzda Zubizu ile ortak kampanyamızın avantajlarından faydalanırken ödemelerini de 265 istasyonumuzda hızlı ve güvenli şekilde mobil ödeme ile gerçekleştirebiliyorlar.

Shell Select marketlerden bahsedebilir misiniz? Shell Select Marketleri diğer marketlerden ayıran ürün ve hizmetleri neler, ne gibi yenilikleriniz var?

Faber: Yolculuk eden misafirlerimizin ihtiyaçlarına cevap vermek bizim için çok önemli. En büyük amacımız misafirlerimizin zamanlarını verimli şekilde kullanmalarına yardımcı olup hayatlarını kolaylaştırmak ve yolculuklarını daha keyifli hale getirmek. Shell Select marketlerde de bu amaca hizmet eden ürün ve hizmetlerimizi sunuyoruz. Türkiye'de bir perakende zinciri haline gelen Shell Select Marketler'in sayısı 2016 yılında 250'yi geçti. 2017 yılında ise Shell'in ve iş ortaklarının yeni yatırımlarıyla marketlerin sayısı 300'e ulaşacak. Marketlerimizde satılan ürün gruplarını tüketici beklentilerine göre sürekli olarak geliştiriyoruz. Örneğin son dönemde fırın ürünlerini marketlerimizde yaygınlaştırmak için çalışıyoruz.

Shell Select marketlerde satışa sunduğunuz Deli2go ürününüzden bahsedebilir misiniz?

Faber: İstasyonlarımızı ziyaret eden her 2 müşteriden biri Shell Select Marketlerimizi de ziyaret ediyor. Ürün satışlarımızla ilgili biraz rakamsal bilgi vermek gerekirse sunulmaya başladığından beri Shell Select Marketlerimizde 2 milyon bardaktan fazla kahve, 2,5 milyondan fazla Deli2Go sandviç satıldı. Toplam Deli2Go sandviç ve kahve satışlarını 2017'de 3,5 milyon adete çıkarmayı planlıyoruz. Ürün portföyümüzde 11 ürün kategorisinde 1500 farklı ürün bulunuyor. 31 Mart itibari ile İstanbul içindeki 10 pilot bölgedeki Shell Select Marketlerimizde, salata, taze meyve (muz, elma, armut), meyve salatası, soğuk sıkım meyve suyu ve meyveli yogurt gibi ürünlerin satışına da başladık.

Yaz aylarıyla birlikte uzun yolculuklara da hazırlıklar başlayacak. Sürücüler için akaryakıt istasyonları molalar açısından önemli noktalar olarak öne çıkıyor. Sizin bu molaları keyifli hale getirecek yeni ne tür hizmetleriniz olacak?

Faber: Türkiye'deki istasyonlarımızı her gün 1 milyondan fazla kişi ziyaret ediyor. 15 binden fazla ön saha çalışanı ile 1000'den fazla istasyonumuzda çeşitli ürünler ve hizmetler sunuyoruz. Ürün kalitemiz ve Shell Select Marketlerde sunduğumuz lezzetli atıştırmalıkların yanında yetişkin misafirlerimiz kadar çocuk misafirlerimizin rahatını da düşünerek hayata geçirdiğimiz çocuk tuvaletlerimiz, uzun yolculuklarda misafirlerimizin bizi tercih etme sebebi olarak öne çıkıyor.

Shell çocuk tuvaletleri hakkında bilgi verir misiniz? Kaç istasyonda yer alıyor, bu alandaki hedefiniz nedir?

Faber: Shell olarak sektörümüzde bir ilke imza attığımız "çocuk tuvaletleri" projesindeki iddiamızı rakamlarla ortaya koyuyoruz. Çocuklara özel tasarıma sahip ilk tuvaleti 2014 yılı Ocak ayında İstanbul'daki Ihlamur İstasyonu'nda hizmete açtık, aynı yıl içerisinde çocuk tuvaleti sayısını 30'a ulaştırdık. Shell'in çocuklara özel tasarlanan tuvaletleri, şehir içindeki yoğun istasyonlar kadar, şehirlerarası güzergahlar üzerindeki ve özellikle turizm bölgelerindeki istasyonlarda da hizmete girecek.

Bir Shell çalışanının önerisi ile hayata geçen çocuklara özel tasarlanan tuvaletlerimizde; özel lavabo, özel tuvalet sistemi ve çocukların çok seveceği çeşitli görseller bulunuyor. Ek olarak bazı istasyonlardaki çocuk tuvaletlerine özel alt değiştirme üniteleri de yer alıyor. Şu ana dek Türkiye'nin 47 ilindeki istasyonda çocuk tuvaleti açtık ve İstanbul Ispartakule İstasyonu'nda 200. çocuk tuvaletini hizmete sunduk.

İstasyonlarımızı ziyaret eden yetişkin misafirlerimiz kadar çocuk misafirlerimizin rahatı da bizler için büyük önem taşıyor. Minik misafirlerimizin yolculuklarına keyif katmak için geliştirdiğimiz çocuk tuvaletleri projemiz ile hem yetişkin misafirlerimizin hem de çocuk misafirlerimizin gönlünü kazanmayı amaçlıyoruz.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.