Kartlar yeniden dağıtıldı: Tarihinin en güçlü seri üretim modeli unvanını alan yeni Golf R, 4 tekerleğiyle 300 HP gücü asfaltla buluşturuyor.

Bir Golf 'ün bilindik ve beğenilen yeteneklerini bünyesinde barındırıp bunu çok yüksek bir güçle birleştiren Wolfsburg'un yeni kompakt roketi, sınıfının en çekici alternatifi olmak istiyor.


Karoser



Sürüş konforu



Motor/Şanzıman
maksimum torklarını 1800-5500 d/d gibi geniş bir bantta sunuyorlar. Her ikisi de kalkıştan itibaren asfaltı kazıyarak hızlanırken, hırıltılar eşliğinde 100 km/s'yi aşmak 5 saniyeden az
sürüyor. Ancak Golf, her zaman bir adım daha enerjik hissettiriyor. Motor ve dörtlü egzoz çıkışından yayılan sesler de daha fazla keyif verirken, üst devirlerdeki his daha canlı. Golf R'daki 6 vitesli DSG Audi'ye oranla bir tık daha akıcı çalışırken, Audi'de motor-şanzıman ikilisi daha baskı altında hissettiriyor. Golf R ve
S3 kardeşler sıra M135i'ye geldiğinde, BMW'nin karşısında kısık sesli kalıyorlar. Bavyeralı kompakt, alt devirlerden itibaren canlı bir biçimde devir kesiciye kadar tırmanabilen ve bu esnadaneredeyse her devir bandında farklı bir melodi çalan harika bir motora sahip. Motor ve şanzımanın çalışma karakteri bu karşılaştırmada biraz sırıtıyor. Zira sakin hızlanmalarda şanzımanın tepkileri rakiplerinegöre daha huzursuz. Buna rağmen hızlanmalardaki farklar dikkate alınmayacak kadar az ve her üç sporcu da 180 km/s'ye kadar kafa kafaya hızlanıyorlar. Benzin pompasına ilk giden BMW oluyor. Karşılaştırmanın en güçlüsü olan M135i, 100 km'de rakiplerinden yaklaşık 1 litre fazla benzin tüketiyor.Sürüş dinamiği
direksiyondan gelen emirlere harfiyen uyarken, önden kayma diye bir durumla kesinlikle karşılaşılmıyor. Haldex kavramalı 4x4 sistemi gücü akslar arasında ihtiyaca göre dağıtıyor. Golf Rsalt performans odaklı geliştirilmiş bir otomobil. Yarış modu seçildiğinde motordan, şanzımana, direksiyondan süspansiyona kadar sürüşle ilgili her eleman keskinleşirken ESP artık tamamen kapatılabiliyor. Ki bu iyi bir şey. Hedefi tam 12'den tutturan harika direksiyon sistemi, muhteşem tutunma ve Bridgestone Potenza'larla donatılan 19 inçlik opsiyonel jantlarla birlikte Golf R bu karşılaştırmada yol tutuşta yenilmez oluyor. Ancak bu demek değil ki karşımızda çok iyi yol tutan sıkıcı ve eğlenceden uzak bir bay mükemmel var. Bugüne kadar üretilen hiçbir Golf 'te olmadığı şekilde, gaz pedalı üzerinden de yönlendirilebilen 300 HP'lik Golf R'ın hareketli arka kısmı yönlendirmede pay sahibi oluyor. Eğlenceye rağmen parmak ucuyla kontrol edilebilir bir otomobil olan Golf R, sürücüsüne sürekli bir bilgi akışı sağlayıp, eğlencenin merkezine koyuyor. Audi S3 Sportback, Golf R ile aynı altyapı ve tekniğe sahip olsa da, Golf 'ün keskin yönlendirme kabiliyetine yaklaşamıyor. Virajlarda daha düşük hıza ulaşan S3, aynı zamanda Golf 'ün hızlanmaya devam ettiği virajlarda limitine erişip ön tekerlekleri üzerinde viraj dışına kaymaya başlıyor. İdeal çizgisi üzerinde stabil kalan Golf 'e karşılık, S3 önden ve arkadan kayma arasında gidip geliyor. Bu durumun en büyük iki sorumlusu, S3'ün karşılaştırmaya adaptif yerine geleneksel bir süspansiyon sistemi ve daha küçük lastiklerle katılması oluyor.