MERCEDESBENZ

Yeni Mercedes-AMG SL’in örtüsü kalktı

28.10.2021 Perşembe
YENİ MERCEDES-AMG SL’İN ÖRTÜSÜ KALKTI

Milyonerlerin Mazda MX-5’i geri döndü. Mercedes, ikonik SL roadster modelini neredeyse 70 yıllık kariyerinde yalnızca yedi kez yeniledi.

Bazen otomobil markaları bir modelin yeni olduğunu söylediğinde, yenilik sadece ön ve arka tamponlarla sınırlıdır. Ancak SL, eninde sonunda bir sonraki AMG GT coupe ile paylaşacağı alüminyum, çelik, magnezyum ve kompozitlerden yapılmış yeni malzemeli platform üzerine inşa edilmiş, yani gerçekten yeni…

4705 mm uzunluğa ve 2700 mm aks mesafesine sahip yeni SL, bir önceki nesilden 74 mm daha uzun ve 115 mm uzatılmış bir aks mesafesine sahip. Ayrıca, AMG GT Roadster'dan da 154 mm daha uzun. Her versiyonun adı artık Mercedes-AMG SL ve bu efsanevi iki koltuklu otomobilin artık AMG ailesinin bir parçası olduğunu yansıtmak için AMG'ye özgü Panamericana dişli ızgara ile birlikte geliyor.

Şimdilik, en azından her versiyonun o rozete layık bir motoru var. Bir kabloyla şarj edilebilen ve muhtemelen bir hafif hibrit V6 dahil olmak üzere ek motor seçenekleri zamanla eklenecektir. Lansmandan itibaren ise, diğer AMG'lerden tanıyacağınız M177 4,0 litrelik V8 ile yollara çıkacak.

Giriş seviyesi SL 55, 477 HP güç ve 702 Nm tork üretirken, daha güçlü SL 63, 585 HP güç ve 802 Nm tork üretiyor. SL 55 3,9 saniyede 0'dan 100 km/s hıza ulaşabilirken, SL 63 3,6 saniyede 0'dan 100 km/s hızlanmasını tamamlıyor. SL 55, maksimum 294 km/s hıza ulaşırken, SL 63, 314 km/s maksimum sürate ulaşıyor. İki V8'den hangisini seçerseniz seçin, güç Mercedes-AMG'nin dokuz ileri vitesli otomatik şanzımanı aracılığıyla tekerleklere iletiliyor. Her iki model de dört tekerlekten çekiş standart olarak geliyor.

Modern beş bağlantılı ön süspansiyon, karbon-seramik frenler ve arka tekerlek yönlendirmesi de hem 55 hem de 63'te standart olarak geliyor.Ancak SL 63, havalı süspansiyonu ile üstünlüğünü ortaya koyuyor. Sarı fren kaliperlerinden ziyade kırmızı renginden tanıyabileceğiniz SL 55, geleneksel çelik bobinlerle yetiniyor.

Diğer önemli değişiklikler arasında, 1,5 m'ye kadar boyu olan insanları taşıyabilecek iki küçük arka koltuğun eklenmesi ve üç katmanlı bir arkaya geçiş sistemi yer alıyor. Geri çekilebilir tavan konseptinin kaldırılması, ağırlık merkezini düşürürken, 21 kg ağırlık tasarrufu sağlamış. Mercedes, tavanı açıkken bile bagaja iki golf çantası sığabileceğini iddia ediyor. Yeni tavan 15 saniyede, açılıp kapanabilirken, 60 km/s hıza kadar çalışabiliyor. Mercedes, Benz'in ön koltuk başlıklarından sıcak havayı üfleyen Airscarf sistemi standart olarak geliyor.

Mercedes, EQS sedanda görüldüğü gibi tam üçlü ekranlı Hiper Ekran gösterge panosunu kullanmamayı tercih etti ve SL'in iç tasarımı için daha klasik bir tasarım seçti. Ayrıca S-Serisi'nde gördüğümüz en son otonom teknolojisinin tam paketini kullanmamayı tercih etti.

BİZE ULAŞIN