NİSSAN

Sürüş İzlenimi: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT Platinum Premium

08.10.2021 Cuma
SÜRÜŞ İZLENİMİ: NİSSAN JUKE 1.0 DIG-T DCT PLATİNUM PREMİUM

Nissan’ın kendine özgü tasarımlı crossover’ı Juke, yeni nesliyle de tarzını devam ettiriyor. Yeni nesille birlikte zengin donanım yelpazesi, modern motor ve şanzıman ikilisiyle de keyif vaat ediyor.

Nissan Juke, birinci neslinde tasarımıyla çok konuşulan bir otomobildi. Yeni nesilde de cesur tasarım öğeleri modernize edilerek karşımıza çıktı. Standart olarak sunulan LED gündüz farları, markanın yeni nesil yüzünün en önemli öğesi olan V şeklindeki krom panjur çerçevesiyle uyumlu yapıda. Farlar Juke için artık imza niteliği taşıyan dairesel formda ve kendilerine tamponun üstünde yer bulmuş. LED far ve stoplar standart olarak sunulurken, LED ön sis farları sadece baz donanım Tekna'da bulunmuyor.

Juke'un yanına geçtiğimizde, selefinde olduğu gibi C sütunlarına gizlenen kapı kollarıyla coupe izleniminin devam ettirildiğini görüyoruz. Tekna'da 17 inç olan jantlar üst pakette 19 inç olarak geliyor. Test aracımızda da geniş çamurluk yuvalarını dolduran 19 inçlik jantlar bulunuyordu. Test aracımızda bulunan "Akıllı çevre görüş sistemi" donanımının 360 derecelik görüş sağlayan kameraları, ön panjur, bagaj kapağı ve yan aynalarda yer alıyor. Bu sistem sayesinde park sırasında daha fazla kolaylık sunulurken, güvenlik de arttırılmış. Her ne kadar yeterli seviyede görüntü yansıtılsa da rakiplerinin daha yüksek çözünürlükteki kamera ve ekran sistemleri sunduğu düşünüldüğünde, Juke'un bu konuda bir adım geride kaldığını görüyoruz.

Otomobilin içerisindeki modern havayı destekleyen, kamera görüntülerinin de yansıtıldığı 8 inçlik multimedya ekranı baz donanımdan itibaren standart olarak sunuluyor. Gösterge grubunun analog olması ise biraz tezat oluşturmuş. Analog hız ve devir göstergeleri arasındaki 7 inçlik renkli bilgi ekranıyla sürüş asistanındaki veriler net şekilde izlenebiliyor. Üst donanımla gelen ambiyans aydınlatmaları artık rakiplerde de görmeye alıştığımız, olmadığında aradığımız bir donanım. Şaşırtıcı olan ise ön koltuk kafalıklarındaki ek hoparlörlerle sahip Bose ses sistemi. Güçlü ve kaliteli ses çıkışını kulak hizasında vermesiyle arkada oturanları fazla rahatsız etmeden yüksek ses seviyesinde müzik dinlemek mümkün oluyor. İstenirse sesin yönünü 360 dereceye kadar genişletmek de mümkün.

İç mekan tasarımında da dışarıda olduğu gibi modern ve hareketli çizgiler kullanılmış. Altı düzleştirilen direksiyon simidiyle sportif bir görünüm elde edilirken, sürücü için daha geniş bir alan elde edilmiş. Vites konsolunun da düz ve sıradan bir çizgi üzerinden ilerlemesi yerine farklı kademeler oluşturan bir tasarım kullanılmış. Vites konsolunda, kapı içlerinde ve ön konsolda Alcantara döşeme kullanılarak yumuşak dokulu yüzeyler elde edilmiş.

Renault-Nissan ittifakının bir ürünü olan CMF-B isimli platformda yükselen Juke, selefine göre 75 mm daha uzun, 35 mm daha geniş ve 30 mm daha yüksek. Dingil mesafesindeki artış da 106 mm. Juke'un ön koltuklarında sınıf standartlarına göre yeteri kadar geniş yaşam alanı sunulduğunu söyleyebiliriz.

Selefine göre daha büyük bir kabine sahip olan Juke'un arka koltuklarındaki yaşam alanı uzun boyluların sığabileceği genişlikte. Arka koltuklara iniş-binişlerde dar açılan kapılar sebebiyle biraz dikkat etmek gerekiyor. Açılabilir bir cam tavan olmaması sebebiyle kabin içerisinde, özellikle arka koltuklarda biraz karanlık bir alan elde edilmiş.

Bagaj hacmi 420 litreye yükselen yeni neslin bu konuda da sınıfının ortalamalarını karşıladığını söyleyebiliriz. Elektrikli açılır bagaj kapağı sunulmuyor oluşunu rakipleri karşısında dezavantaj oluşturduğunu görüyoruz. Fiyat listesinde sadece 1,0 litre 115 HP'lik turbo benzinli motor bulunuyor. 6 ileri vitesli manuel ya da 7 ileri vitesli, çift kavramalı otomatik şanzıman seçilebiliyor.

Test aracımız, en üst donanım seviyesinde olduğu için otomatik şanzımana sahip. İlk kalkış anı ve alt devirlerde biraz zayıf hissettiren motor, ani hızlanma isteklerinde gaz pedalına biraz daha fazla basmayı gerektiriyor. Devir yükseldiğinde tatminkar bir performans elde ediliyor. Genel olarak şehir içi kullanımına göre yeterli bir hızlanma tecrübesi yaşatan 1,0 litre turbo benzinli motor ve DCT ikilisi, konforu da destekliyor. 3 silindir motor sessiz ve sarsıntısız çalışırken, çift kavramalı otomatik şanzıman da akıcı yapıda çalışarak konforu destekliyor.

D-Mode isimli sürüş kişiselleştirme seçeneğinde, Eco, Standart ve Sport modları sunuluyor. Eco moduyla daha ekonomik bir sürüş teşvik ediliyor. Yakıt tüketiminde 5,2 lt/100 km'lik ortalama fabrika verisi karşılığında, 7,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi elde ettik. Bu sonucu kabul edilebilir olarak değerlendirebiliriz.

Direksiyon, yönlendirmesiyle sürücüyü yormazken, yeteri kadar hassas çalışıyor, geri bildirimleri de başarılı seviyede. Süspansiyon sistemi de dinamik yapısıyla sportif beklentileri karşılayabiliyor. Yüksek ağırlık merkezine rağmen karoser salınımları kontrol altında tutulabiliyor.

Sonuç olarak Nissan Juke, tasarımı ve donanımlarıyla olduğu kadar sürüş karakteriyle de sınıfının dinamik ve genç hissettiren modellerinden biri olarak rekabette etkili bir oyuncu olarak mücadele etmeye devam edecektir.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN