OKUR MEKTUPLARI
Mercedes SLK 200’ün katalizatörünü değiştirtmeli miyim?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor...
İkinci elde 1998 model Mercedes SLK 200 Kompressor satın aldım. Aracı aldıktan sonra yetkili serviste kontrol ettirdim. Şu anda 66.000 km'de olan aracımın her noktasının orijinal olduğu belirtildi. Sadece katalizatör arızalıymış. Katalizatörün de maliyeti oldukça yüksek. Katalizatörün arızalı olması araçta ne gibi zararlara yol açar? Siz, katalizatörün değiştirilmesini önerir misiniz? Yoksa bu parçayı iptal mi ettireyim? Bu noktada bana ne önerirsiniz? Bir de aracımın teknik özelliklerini ve fren testi sonuçlarını yayınlar mısınız?
Ünal Kazmacı
Sayın Ünal Kazmacı,
Sahibi olduğunuz 1998 model Mercedes SLK 200 Kompressor'un katalizatörünün arızalı olmasında pek çok kriter var. Özellikle kurşunsuz benzin kullanılmaması sonucunda tıkanan bu parça sonucu motor egzoz gazını rahatça dışarı atamaz. Bu yüzden aracın motor çekiş gücü düşer ve motor suyu sıcaklığı artar. Ayrıca aracın katalizatörünün darbe alması ya da diğer nedenlerden dolayı kırılması da sürüş sırasında ses yapmasına neden olacaktır. Bu sorunlar aracın çalışmasını etkilemez ama çevreye daha fazla zehirli gaz gönderilir. Ayrıca katalizatöre bağlı olarak çalışan lambda sensörü yanlış gaz analizi yaparak aracın yakıt tüketiminin artmasına neden olur. Bu iki durumdan birinin sizin aracınızda olma ihtimali var. Ayrıca katalizatörün içi boşaldıysa ve ses yapmıyorsa acil bir durum yoktur ama motorun performansı azalır. Bu durum motorun daha fazla hararet yapmasına neden olacaktır. Siz ekonomik sebeplerden dolayı araca yeni katalizatör almak istemiyorsanız Dünya Çevre Sağlığı ve Emisyon Kuralları'nı çiğneyip daha zehirli egzoz gazı üreten bir aracı kullanmış olursunuz. Ayrıca aracın egzoz muayenesinden de geçmeme riski var. Aracınızın 100-0 km/s fren mesafesi ise yaklaşık 37 metredir. Aracınızın teknik özelliklerini aşağıda veriyorum:
Marka Model Mercedes SLK 200 Kompressor |
Model yılı 1998 |
Motor tipi ve konumu Önde, uzunlamasına |
Yakıt Benzin |
Silindir/supap sayısı 4/16 |
Silindir hacmi 1998 cc |
Motor gücü 192 HP 5300 d/d |
Maksimum tork 270 Nm 2500 d/d |
0-100 km/s hızlanma 7,7 sn |
Maksimum hız 231 km/s |
Şanzıman 5 ileri manuel |
Aktarma Arkadan itiş |
Ortalama yakıt tüketimi 7,7 lt/100 km |
Ağırlık 1265 kg |
Uzunluk/genişlik/yükseklik 4170/1715/1270 mm |
Dingil mesafesi 2400 mm |
Depo kapasitesi 60 lt |
Bagaj hacmi 145/348 lt |