OPEL

Sürüş izlenimi: Opel Mokka

18.10.2021 Pazartesi
SÜRÜŞ İZLENİMİ: OPEL MOKKA

Kariyerine 4x4 aktarma da sunabilen küçük sınıf gerçek bir SUV olarak başlayan Opel Mokka, ikinci neslinde sportif ve tarz sahibi bir şehir crossover’ı haline geldi.

Opel yeni Mokka'da markasının yeni tasarım dilini sergiliyor. Artık daha iddialı görünen otomobilde farklı Opel modellerinde kullanılan tasarım detayları haricinde marka tarihinde de yer bulan detayları görmek mümkün.

Yeni yüzüyle farklı görünen Mokka'da standart olarak gelen LED farlar ince yapıları ve koyu zeminli tasarımıyla gizlenmiş. Ultimate donanımında ise daha güvenli bir aydınlatma için IntelliLux LED Matrix aydınlatmalar geliyor. LED farların arasında alışıldık hava girişi tasarımına sahip bir ızgara değil kapalı bir tasarım kullanılmış. Bu tasarım öğesini genellikle elektrikli otomobillerde görmeye alışığız. Mokka da yeni nesliyle içten yanmalı motorlu üniteler haricinde elektrikli seçeneğiyle de üretim bantlarından iniyor. Bu versiyonun ise Türkiye'ye 2022 başlarında gelmesi planlanıyor.

Otomobilin kapalı panjur tasarımı kadar ilgi çekici olan ise siyah renkli motor kaputu. Bu özgün detay Bold Pack isimli opsiyonla alınabiliyor. Motor kaputu ortasındaki çıkıntıyı Insignia gibi güncel bir model dışında marka tarihindeki modellerden de tanıyoruz. Bu detay da Mokka'nın güçlü görünmesini sağlayan unsurlardan biri olmuş. Bir diğer tasarıma güç katan detayı da ön tampon kenarlarında biraz yüksek konumdaki dikey hava girişleriyle görüyoruz.

Elegance donanımla çift renkli tavan opsiyonel olarak alınırken diğer donanımlarda siyah tavan standart. Siyah tavan Mokka'nın daha dikkat çekici olmasını sağlamış. Gövde renginden farklı olarak tavan renklerinde siyah haricinde opsiyonel olarak kırmızı ya da beyaz da alınabiliyor. Ancak bunları seçerken de gövde renklerine göre de belirli sınırlamalar var.

Mokka'nın yanına geçtiğimizde ilk kez Opel Adam'da gördüğümüz C sütunu tasarımıyla karşılaşıyoruz. Mokka'nın genel olarak köşeli olan çizgilerine karşı yumuşak bir profil detayıyla biraz tezat oluştursa da marka kimliği için önemli detaylardan biri. Bu çizgi standart olarak krom gelirken, GS Line'da şerit kırmızı oluyor. GS Line'da bu çıta opsiyon olarak parlak siyah olarak da alınabiliyor. Karartılmış arka camlar ise tüm donanımlarda standart.

Mokka'nın arkasında geçtiğimizde LED stoplarda da modern görünümün devam ettirildiğini görüyoruz. Standart olarak sunulan çift egzoz çıkışı da Mokka'nın güçlü görünmesini sağlayan detaylardan bir diğeri. Öndeki dikey hava girişi tasarımı arkada dikey reflektörlerle devam ettirilmiş. Bagaj kapağını açmak için, tampon ile bagaj kapağı arasındaki boşlukta düğme ararken, biraz daha aşağıda, plakalığın üstünde bir açma düğmesi kullanılması ergonomiyi azaltmış. Bagaj kapağı arkasındaki 350 litrelik hacim koltuk sırtlıkları yatırıldığında 1105 litreye ulaşıyor. Bu hacim sınıfında öne çıkmasa da yeterli olduğunu söyleyebiliriz.

Mokka'nın donanım listesi başarılı seviyede. Baz donanım seviyesi olan Elegance ile trafik işareti tespit sistemi, sürücü yorgunluk tespit sistemi, ön çarpışma ikazı, acil frenleme sistemi, şerit ihlali uyarısı ve şerit koruma sistemi standart olarak geliyor.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde karanlık bir yaşam alanıyla karşılaştık. Açılabilir bir cam tavan olmaması önemli bir dezavantajken, siyah renkli tavan döşemesi Bold Pack ile geliyor. Standart olarak gri renkli tavan döşemesi sunuluyor. Arka koltuklara uzun boylular da sığabiliyor ancak bu alanın çok cömert olmadığı, ancak sınıf standartlarında olduğunu söylemeliyiz.

Ön koltuklarda sürücüye dönük bir kokpit tasarımı kullanıldığını görüyoruz. Direksiyon simidi ve üstündeki kontrol düğmeleri Mokka'nın genel olarak yeni ve cesur tasarımını devam ettirmiyor. Biraz eski kalmış bir tasarım. Elegance ve GS Line donanımlarında 7 inç olarak gelen dijital gösterge grubu Ultimate donanımında 12 inç. Bu ekranda da yine Mokka'nın genel olarak koyu renk detaylarında olduğu gibi koyu tonlar hakim. Ultimate haricinde 7 inçlik multimedya ekranı sunulurken, Ultimate'te 10 inçlik dokunmatik multimedya ekranı geliyor. Dokunma hassasiyeti yeteri kadar hızlı ve menü içeriği de anlaşılır tasarlanmış.

Mokka'nın vites konsolunda alışıldığı gibi bir vites kolu kullanılmamış. Şalter tipinde bir vites kontrolüne yer verilmiş. Biraz küçük tasarlanan bu sistemi pratik olarak kullanmak alışkanlık istiyor. Bu boyuttaki bir kumandayı genel olarak sürüş modu kontrollerinde görmeye alışığız. Şanzımanı manuel olarak kullanmak isterseniz bu kumanda grubundaki minik tasarlanan M düğmesini bulup basabilirsiniz ya da direksiyon arkasındaki kulakçıklarla hemen manuel kullanmaya başlayabilirsiniz. Şanzıman otomatik olarak da yeteri kadar verimli çalışırken manuel olarak yönettiğinizde de başarılı tepiler veriyor.

Mokka'nın fiyat listesinde tek bir motor yer alıyor. 1,2 litrelik 3 silindirli turbo benzinli motor 130 HP gücünde. 1750 d/d'de 230 Nm'lik maksimum torka ulaşabilen otomobil alt devirlerden itibaren canlı yapıda çalışıyor.

Bunda EAT8 isimli tork konvertörlü otomatik şanzımanla uyumlu çalışmasının da payı var. Vites kontrolü yanındaki sürüş modu düğmesiyle Eco, Normal ve Spor arasında seçim yapılabiliyor. Spor modda otomobilin gaz hassasiyeti artarak daha keyifli bir sürüş elde ediliyor.

Fabrika verilerine göre 9,2 saniyede 0-100 km/s hızlanması sunan Mokka, test ölçümlerimizde 10,1 saniyede hızlandı. Bu verinin makul olduğunu söyleyebiliriz. Ortalama tüketime baktığımızda 4,9 lt/100 km fabrika tüketimi karşılığında 6,4 lt/100 km ortalama test tüketimi elde ettik.

Mokka'nın direksiyonunda sportiflik hissi ortaya çıkıyor. Geri bildirimleri başarılı ve yönlendirme hassasiyetiyle de sürüş kalitesi sunuyor. Sert yapıdaki süspansiyon sistemi karoser salınımlarını kontrol altıda tutmayı kolaylaştırıyor. Genel olarak güven veren bir sürüş karakterine sahip olan Mokka ile hızlı virajlarda sınırlar zorlandığında önden kayma eğilimi gösteriyor. Sert yapı bozuk zeminlerde ve çukurlardaki geçişlerde sert sönümleme yapısı sebebiyle zaman zaman konfordan ödün verilmesine yol açabiliyor.

Sonuç olarak Opel Mokka küçük crossover sınıfına heyecan kazandıracaktır. Güçlü ve sportif tasarımıyla dikkat çekerken, zengin donanım ve kişiselleştirme seçenekleriyle de geniş bir kitleyi memnun edebilir. Farklı bir motor seçeneği olmaması ise en büyük dezavantajı.

Yazı: Koray Kodal

BİZE ULAŞIN